p-pille stop, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2011

Kath.

SLC skriver:

Har taget p-piller i i hvert fald 11 år. .og stoppede feb i år og blev gravid i August. . Kender nogle det tog 2 år ved og nogle var den der efter den første mdr. . så MEGET forskelligt  

Tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

JCT

Jeg stoppede med pillerne her d. 1 og 5 dage efter fik jeg min mens... Her igår og idag har jeg i alt haft 3 bragende positiveteste på ÆL... så tror det er forskelligt fra kvinde til kvinde..

Anmeld

21. september 2011

M (:

Kath. skriver:

Hallo 

Jeg tænkte på, hvor længe før man gerne vil være gravid, skal man stoppe på p-pillerne? Jeg har læst et år før. Det synes jeg godt nok der er lang tid før .

Hvad er jeres erfaringer? 

Jeg har stillet min læge samme spørgsmål, og hun siger, at man kan blive gravid dagen efter p-pillestop (- man kan jo blive gravid, hvis man glemmer så lidt som en enkelt!).

Dog anbefalde hun at stoppe et par måneder eller seks før, så man ikke får "dårlig samvittighed", hvis der går et år eller mere før opnået graviditet. (:

Anmeld

21. september 2011

Aagaard

Jeg lagde pillerne i oktober, men vi ventede med at starte forsøget indtil december - blev gravid i første cyklus efter det. Så vores bebs er lavet omkring midt i Jannuar 2011

Anmeld

21. september 2011

Kath.

M (: skriver:

Jeg har stillet min læge samme spørgsmål, og hun siger, at man kan blive gravid dagen efter p-pillestop (- man kan jo blive gravid, hvis man glemmer så lidt som en enkelt!).

Dog anbefalde hun at stoppe et par måneder eller seks før, så man ikke får "dårlig samvittighed", hvis der går et år eller mere før opnået graviditet. (:

Okay Tak for svaret. Jeg har nemlig også tænkt mig at spørge lægen, men hun siger nok det samme som din  

Anmeld

21. september 2011

Kath.

Aagaard skriver:

Jeg lagde pillerne i oktober, men vi ventede med at starte forsøget indtil december - blev gravid i første cyklus efter det. Så vores bebs er lavet omkring midt i Jannuar 2011

Hvor er det dejligt at det gik så hurtigt for jer Brugte i så kondom indtil? Jeg kan nemlig ikke tåle kondomer, så det er lidt et problem 

Anmeld

21. september 2011

Aagaard

Kath. skriver:

Hvor er det dejligt at det gik så hurtigt for jer Brugte i så kondom indtil? Jeg kan nemlig ikke tåle kondomer, så det er lidt et problem 

Ja, det gjorde vi. Jeg kan ikke tåle latex, så vi måtte bruge de ekstra penge på nogle latexfrie indtil vi stoppede helt med kondomerne

Anmeld

21. september 2011

Frøken J.

Kath. skriver:

Hallo 

Jeg tænkte på, hvor længe før man gerne vil være gravid, skal man stoppe på p-pillerne? Jeg har læst et år før. Det synes jeg godt nok der er lang tid før .

Hvad er jeres erfaringer? 

Det er ikke til at svare på, for der er så stor forskel! jeg smed pillerne i november og blev gravid i januar, så det tog kun et par måneder

Anmeld

21. september 2011

Kath.

Aagaard skriver:

Ja, det gjorde vi. Jeg kan ikke tåle latex, så vi måtte bruge de ekstra penge på nogle latexfrie indtil vi stoppede helt med kondomerne

Det må vi også lige have investeret i tror jeg Tak for hjælpen 

Anmeld

21. september 2011

Kath.

Frøken J. skriver:

Det er ikke til at svare på, for der er så stor forskel! jeg smed pillerne i november og blev gravid i januar, så det tog kun et par måneder

Ja det er jo lige det. Utrolig upraktisk. Det er bare det, at hvis jeg bliver gravid for tidligt, har jeg termin midt i bachelor. Det tror jeg der er lidt træls. Men altså går det sådan, må vi jo tage det med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.