p-pille stop, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.976 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Kath.

Hallo 

Jeg tænkte på, hvor længe før man gerne vil være gravid, skal man stoppe på p-pillerne? Jeg har læst et år før. Det synes jeg godt nok der er lang tid før .

Hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

S.Maria

Tror det er meget forskelligt fra person til person hvor lang tid der går inden man bliver gravid. Jeg havde været på p-piller i lidt over 6 år da jeg stoppede med mine, og blev gravid efter 4 måneder. Har også hørt om nogen der blev gravid måneden efter de var stoppet.

Anmeld

20. september 2011

sofiell89

Fra jeg smed p-pillerne til jeg er blevet gravid, er gået 11 mdr.. Men jeg har PCO - så du kan nok ikke bruge mig til noget

Knus

Anmeld

20. september 2011

kitra

jeg stoppede i nov 08 og blev gravid i marts 09 så det er meget forskelligt

Anmeld

20. september 2011

Gaia

Første gang gik der 2 måneder, anden gang 3 måneder. Kommer an på hvor regelmæssig din mens er. Hormonerne fra p- pillerne er ude af kroppen mere eller mindre med det samme også derfor du kan blive gravid hvis du glemmer en pille. Så Afhænger mere af hvordan din cyklus er end hvornår du stopper på pillen. Man siger dog at det ka være godt lige at lade gå en tre måneder, men mere fordi så har man en bedre udsigt til at kunne regne din termin ud fordi man kender din cyklus og fordi du har haft din naturlige mens. Men altså hvis din naturlige mens bare fortsætter som da du var på pillen ( ligesom hos mig), så er derr intet i vejen for at begynde med pb med det samme og uanset hvad er der intet i vejen for at begynde med det samme. Din termin bliver alligevel først endelig fastlagt ved nakkefolds scanningen uanset om du kender din sidste første mens dag eller ej. held og lykke

Anmeld

20. september 2011

SLC

Har taget p-piller i i hvert fald 11 år. .og stoppede feb i år og blev gravid i August. . Kender nogle det tog 2 år ved og nogle var den der efter den første mdr. . så MEGET forskelligt  

Anmeld

21. september 2011

Kath.

S.Maria skriver:

Tror det er meget forskelligt fra person til person hvor lang tid der går inden man bliver gravid. Jeg havde været på p-piller i lidt over 6 år da jeg stoppede med mine, og blev gravid efter 4 måneder. Har også hørt om nogen der blev gravid måneden efter de var stoppet.

Ja det er jo nemlig det. Vil jo helst heller ikke blive gravid for tidligt, så rammer det ind i studiet. Mit problem er også lidt, at jeg ikke kan tåle kondomer, så det er lidt svært at regne ud hvornår jeg skal stoppe. 

Anmeld

21. september 2011

Kath.

sofiell89 skriver:

Fra jeg smed p-pillerne til jeg er blevet gravid, er gået 11 mdr.. Men jeg har PCO - så du kan nok ikke bruge mig til noget

Knus

Hold da op, så er du da blevet hurtigt gravid ift. hvad man høre om med PCO. Tillykke med det 

Anmeld

21. september 2011

Kath.

Gaia skriver:

Første gang gik der 2 måneder, anden gang 3 måneder. Kommer an på hvor regelmæssig din mens er. Hormonerne fra p- pillerne er ude af kroppen mere eller mindre med det samme også derfor du kan blive gravid hvis du glemmer en pille. Så Afhænger mere af hvordan din cyklus er end hvornår du stopper på pillen. Man siger dog at det ka være godt lige at lade gå en tre måneder, men mere fordi så har man en bedre udsigt til at kunne regne din termin ud fordi man kender din cyklus og fordi du har haft din naturlige mens. Men altså hvis din naturlige mens bare fortsætter som da du var på pillen ( ligesom hos mig), så er derr intet i vejen for at begynde med pb med det samme og uanset hvad er der intet i vejen for at begynde med det samme. Din termin bliver alligevel først endelig fastlagt ved nakkefolds scanningen uanset om du kender din sidste første mens dag eller ej. held og lykke

Mange tak for svaret Det var nemmere hvis det bare var det samme hos alle hehe

Anmeld

21. september 2011

kirsti

Jeg blev gravid 2 mdr efter jeg var stoppet med p-piller. Jeg havde taget p-piller uafbrudt i 5-6år inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.