At blive sat igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Saka

Yes det var hva jeg fik tilbuddet om idag da jeg var på fødegange. det drejer sig om en voldsom kløe jeg har haft de sidste 10 dages tid, det har virkelig været slemt og resulteret i 0 søvn for mig. nu er jeg helt udkørt, har revet masser af hus af på hele kroppen(har en masse sår, det ser ik pænt ud) og ik tilbuddet om at blive sat igang på min termins dato som er på fredag. Men idag da ejg var til samtale med dem igen fik jeg tilbuddet om at blive sat igang allerede imorgen. det er lidt af en mundfuld for mig men jeg fik lov til at tænke til imorgen. men jeg tror egentlig at ejg tager imod tilbuddet, da jeg slet ingen søvn får og det bare klør og klør..

derfor vil jeg høre jer dejlige damer hvordan foregik det da i blev sat i gang. har hørt veerne er slemmere når man blir sat igang??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Benjamins'mor

Jeg synes ikke mine veer var slemme, men har jo heller ikke prøvet andet, så ved ikke om de er ''mildere'' hvis man føder ''normalt''. 

Altså, de startede med at give mig laumand(staves), for at ''tømme'' ud. Og så prøvede de at kradse hul på hinden for at tage vandet, men vandet var gået. Og efter en time fik jeg stadig ikke rigtige veer, og så fik jeg ve-drop, og fra ve-droppet blev sat i til jeg havde født gik der 3 timer og 42 min. Jeg havde kun presseveer i 42 min.

Anmeld

19. september 2011

Saka

benjamins'mor skriver:

Jeg synes ikke mine veer var slemme, men har jo heller ikke prøvet andet, så ved ikke om de er ''mildere'' hvis man føder ''normalt''. 

Altså, de startede med at give mig laumand(staves), for at ''tømme'' ud. Og så prøvede de at kradse hul på hinden for at tage vandet, men vandet var gået. Og efter en time fik jeg stadig ikke rigtige veer, og så fik jeg ve-drop, og fra ve-droppet blev sat i til jeg havde født gik der 3 timer og 42 min. Jeg havde kun presseveer i 42 min.

Ej det lyder jo som en drømme fødsel. håber det også går så hurtigt her

begyndte dine veer lige efter du fik ve drop eller kan man forvente der går noget tid??

Anmeld

19. september 2011

lauras*mor*

Jeg blev sat i gang 5 dage før termin med stik piller... Først en torsdag formiddag, lå en times tid, og da der stadig ikke var sket noget blev eg sendt hjem (jeg var på det tidsunkt 1 cm åben og havde næsten ingen LH), efter jeg havde gået rundt en lille time, begyndte der at ske noget.. Det gjorde ondt men ikke ondt ondt hvis du forstår.. Det kom ca hvert minut og varede måske 10 sek.. Vi spiste noget frokost og tog så bussen hjem (en veninde og jeg)... Jeg lagde mig på sofaen, de varede nu omkring 20-30 sek og kom stadig hvert minut.. Jeg fik sovet en halv time indtil min mand kom hjem og der var de gået i sig selv igen.. Vi gik så ned efter en is, og der startede de igen efter få skridt.. Præcis som før.. Nogle timer senere troede  jeg vandet gik, vi tog på FG og de testede det og det var det så ikke.. De sagde jeg havde pille veer.. gør ondt som rigtige veer men gør intet for kroppen.. Så efter noget tid stoppede de det med en vestop sprøjte i låret, fik en panodil og en sovepille og gik hjem i seng.. Efter kort tid var det hele stoppet.. De ville sætte mig i gang igen dagen efter.. Jeg vågnede så kl 04 fordi jeg havde veer.. Kl 9 tog vi på FG som aftalt, var 3 cm åben og havde ingen LH.. Var dermed i fødsel.. Fødte vores datter 18:35 fredag aften... Jeg synes ikke det var SÅ slemt, og mine veer gjorde ikke mere ondt end normalen, men jeg gik også selv i gang om natten, så ved ikke om det har betydning...

Jeg synes bbestemt det var en god oplevelse...

Ønsker dig held og lykke imorgen... :-)  Det bliver da bare SÅ spændende

Anmeld

19. september 2011

Saka

lauras*mor* skriver:

Jeg blev sat i gang 5 dage før termin med stik piller... Først en torsdag formiddag, lå en times tid, og da der stadig ikke var sket noget blev eg sendt hjem (jeg var på det tidsunkt 1 cm åben og havde næsten ingen LH), efter jeg havde gået rundt en lille time, begyndte der at ske noget.. Det gjorde ondt men ikke ondt ondt hvis du forstår.. Det kom ca hvert minut og varede måske 10 sek.. Vi spiste noget frokost og tog så bussen hjem (en veninde og jeg)... Jeg lagde mig på sofaen, de varede nu omkring 20-30 sek og kom stadig hvert minut.. Jeg fik sovet en halv time indtil min mand kom hjem og der var de gået i sig selv igen.. Vi gik så ned efter en is, og der startede de igen efter få skridt.. Præcis som før.. Nogle timer senere troede  jeg vandet gik, vi tog på FG og de testede det og det var det så ikke.. De sagde jeg havde pille veer.. gør ondt som rigtige veer men gør intet for kroppen.. Så efter noget tid stoppede de det med en vestop sprøjte i låret, fik en panodil og en sovepille og gik hjem i seng.. Efter kort tid var det hele stoppet.. De ville sætte mig i gang igen dagen efter.. Jeg vågnede så kl 04 fordi jeg havde veer.. Kl 9 tog vi på FG som aftalt, var 3 cm åben og havde ingen LH.. Var dermed i fødsel.. Fødte vores datter 18:35 fredag aften... Jeg synes ikke det var SÅ slemt, og mine veer gjorde ikke mere ondt end normalen, men jeg gik også selv i gang om natten, så ved ikke om det har betydning...

Jeg synes bbestemt det var en god oplevelse...

Ønsker dig held og lykke imorgen... :-)  Det bliver da bare SÅ spændende

tusind tak for det. jeg er dog allered 3 cm åben men har lidt livmoderhals tilbage. så ved ik omm jeg får en pille tror de tager vandet med det samme.. det lyder dog som om at når de prikker hul og vandet går så går det hutigt?

Tak håber også det bliver en god oplevelse er sku lidt bange hehe..

Anmeld

19. september 2011

AnneBJ

Jeg blev sat i gang 11 dage over termin.

Der var fuldstændig lukket og slukket, så jeg fik lagt en stikpille, og fik en hindeløsning (onsdag formiddag)

Onsdag eftermiddag kunne jeg skubbes en finger åben, så fik endnu en stikpille.

Onsdag aften kl. 20 mærkede jeg den første reelle ve. Fra kl. 23 var de regelmæssige. Kl. 2 ankom jeg på fødegangen, 3 cm åben.

Kl. 4.30 var jeg 6 cm åben og vandet blev taget.

Kl. 7.42 blev Felix født på 2 presseveer!

Rigtig god fødsel (og jeg kan godt forstå (hvis) du tager imod igangsættelsen!)

Anmeld

20. september 2011

Saka

AnneBJ skriver:

Der var fuldstændig lukket og slukket, så jeg fik lagt en stikpille, og fik en hindeløsning (onsdag formiddag)

Onsdag aften kl. 20 mærkede jeg den første reelle ve. Fra kl. 23 var de regelmæssige. Kl. 2 ankom jeg på fødegangen, 3 cm åben.

Ja jeg vil sige jeg nok har besluttet mig for at tage imod det da kløen har taget overhånd og jeg kan bare ik mere

Anmeld

20. september 2011

Saka

AnneBJ skriver:

Ja jeg vil sige jeg nok har besluttet mig for at tage imod det da kløen har taget overhånd og jeg kan bare ik mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.