Synes du, at børn med briller er et handicap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Skouboe

Ja, jeg synes klart at mine unger begrænser mig, så det kan vel godt tolkes som om de er et handicap for mig...

Det gør så ikke nogen forskel om de bruger briller eller ej... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

mor88

Min datter er født med en udviklingsfejl i det ene øje, og skal derfor nok til at få briller snart. Jeg ser det slet ikke som et handikap at have "fejl" med øjnene, men jeg stemte "andet", da det godt kan være træls for børnene at have briller på hele tiden. Det er ikke normalt for dem, og nok hellere ikke super behageligt, men absolut ikke et handikap.

jeg bruger selv briller, og det er ikke et handikap. Det er en del af den jeg er.

Jeg ser så hellere ikke mennesker "med handikap" som værende handikappede. Det, som de måske må undvære, et ben, arm el. lign., er en del af dem som personer, og det gør at de er noget helt specielt og står ud i mængden. Virkelig smukt 

Og mennesker med down syndrom, særligt børnene, er altså det smukkeste i hele verden 

Anmeld

30. maj 2013

Savannah

Ja, jeg synes det er et handicap, båds for børn og voksne. Det er jo så et meget almindeligt handicap, men det ér en funktionsnedsættelse.
Derfor synes jeg også at briller burde betales af sygeforsikringen, på lige fod med at have dårlige ører fx.

Anmeld

30. maj 2013

AnthonsMor

Twixic skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Langt fra! Måske kan barnet føle det lidt som det, men jeg synes absolut ikke det er et handicap!

Anmeld

30. maj 2013

marieo

kommer an på hvordan man formulerer det

folk med briller er ikke handicappede .. men de har jo reelt set et handicap.

Anmeld

30. maj 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Det er altså en gammel tråd fra 2011

Anmeld

30. maj 2013

annec

Nej overhovedet ikke. Har heller aldrig tænkt tanken.

Anmeld

30. maj 2013

Mum33

Kommer an på barnets alder. Synes det må være svært (og dermed også et handicap) for et barn på fx 2 år, at skulle varetage det at gå med briller. Men er det et barn i skolealderen, så nej  Jeg har selv briller, og ser det ikke som et handicap for mig 

Anmeld

30. maj 2013

esioul

Twixic skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Det er et syns handicap ja.

Men det er pisse charmerende til børn med briller.

Anmeld

16. april 2014

vsimonev

Af hvad jeg har hørt så er et handicap jo når der er noget som ikke er som det plejer.. Vi er jo ikke skabt til at gå med briller. Så ja egentlig burde det jo være ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.