Synes du, at børn med briller er et handicap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Clisolka

Nej, absolut ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

SjeBets

morethanperfect skriver:

Nææ det syns jeg ik .. Det er jo heller ikke et handicap for voksne .. 

åårh det ved jeg da ikke,. jeg er ekstrem svagseende og jeg føler mig faktisk handicappet pga mit syn. Og har gjort det siden jeg var barn. men er dog aldrig blevet set ned på eller drillet pga briller. Så at det var tabu synes jeg bestemt heller ikke det var.

Jeg har svaret andet fordi for nogle synes jeg det kan være et handicap

Anmeld

19. september 2011

morethanperfect

SjeBets skriver:

åårh det ved jeg da ikke,. jeg er ekstrem svagseende og jeg føler mig faktisk handicappet pga mit syn. Og har gjort det siden jeg var barn. men er dog aldrig blevet set ned på eller drillet pga briller. Så at det var tabu synes jeg bestemt heller ikke det var.

Hmm .. Jeg syns bare ikke det et handicap på den måde .. 

Anmeld

19. september 2011

twinny

nej det synes jeg ikk.

Anmeld

19. september 2011

B&J

Nej det syntes jeg ikke syntes det er dejlig at helt små og lidt større børn kan få briller så det hjælper dem

Anmeld

19. september 2011

SpunkenJo

Chrissi skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Jeg tænker ikke : handicappet barn når jeg ser et barn mes briller, men jeg mener helt bestemt det er et handicap at være "bundet af briller" som barn.

Det kan jo sætte sine begrænsninger på legen og hvor vildt det kan være fx. Inden brillerne går i stykker eller man selv kommer til skade på brillerne.

At være døv/blind (find selv på flere....) er helt sikkert et handicap, men briller på børn er i mine øjne en midlertidig "nitte-situation", indtil man vænner sig til det, vokser fra det, får laserbehandling eller noget i den retning
- havde selv briller som barn, og jeg husker det som beskrevet ovenfor

Anmeld

19. september 2011

SjeBets

morethanperfect skriver:

Hmm .. Jeg syns bare ikke det et handicap på den måde .. 

hvis man ser på det nøgent så er:  Handicap – en funktionsnedsættelse, der har konsekvenser for en persons livsførelse, og hvis man bruger briller så er det for det meste fordi ens øjne ikke fungere som de skal, altså en funktions nedsættelse.. 

Men jeg er også meget meget svagtseende. skal ind og have laser her snart for at rette lidt op på det, og det gør at jeg har det svært i svømmehaller, da enten dugger brillerne, eller hvis man har linser i falder de ud. det er bare skide træls for at sige det på godt jydsk  

Anmeld

19. september 2011

SussieThyssen

Chrissi skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Mine unger har alle sammen haft briller i en periode fra de var omkring 6 år gamle og nogle år frem.
Den mellemste bruger stadig briller, men de to andre har lagt dem for længst.
Jeg har også selv brugt briller fra jeg var omkring 10-11 år, så det kan jeg ikke se er et problem overhovedet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. september 2011

Laura.

Stjernestoev skriver:

Overhovedet ikke!
Jeg synes faktisk det er ekstremt nuttet

Anmeld

19. september 2011

DitteFisk

SjeBets skriver:

Det er nemlig først et handicap når man GØR det til et handicap.
Der er en grund til man ikke bruger begrebet handicappet mere, hvilket er fordi at være handicappet ikke er noget man bare er hvis man har en funktionsnedsættelse.. at være handicappet er den følelse man har eller andre kan have om en, hvilket desværre kan blive stemplende..

Men nok om pædagog-sludderet

Nej, at have briller er ikke et handicap. Det er en funktionsnedsættelse... om man gør det til et handicap er op til en selv og omverdnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.