Synes du, at børn med briller er et handicap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

Lenats31

Anitsithc skriver:

Ja, som afstemningen lyder: Synes du, at børn med briller er et handicap?

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Næh, sådan noget kan jo gøres "med stil"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

san

Altså når man får briller, er det jo fordi man ikke ser godt uden.. Så når man så tager brillerne af, så er man jo synshandicappet, da man ikke kan undvære sine briller..

Hils en med briller, som føler sig handicappet uden briller da jeg ikke ser så godt  

Anmeld

17. april 2014

Dr. House

Anitsithc skriver:

Personligt, så synes jeg at det er meget normalt efterhånden, både min søn og mig selv har briller.. Måske derfor jeg ikke ser det som noget problem..

Hva sir i?

Det handler egentlig ikke om at "synes" at det er et handicap.

Det ER et mindre handicap, som rigtig mange mennesker faktisk har i større eller mindre grad.

Fandtes der ikke kontaktlinser eller briller, ville en stor del af befolkningen have behov for ekstra hjælp i hverdagen, eller have svært ved at gøre forskellige ting der kræver et godt syn.

Anmeld

17. april 2014

bobbles

Anitsithc skriver:

Hva sir i?

Og 10 procent har svaret Ja :0)) men her er min dejlige guld klump med +3,5 på begge øjne <3
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2014

lineog4

Jeg har minus 6 på begge øjne og vil da klart kalde mig selv synshandicappet i den forstand jeg ikke ville kunne klare hverdagen uden briller. Min datter har nu fået briller (meget overraskende langsynet) og ville formodentlig få svært ved at klare en uddannelse hvor man skal læse - så jo hun er vel også synshandicappet :-) 

Anmeld

17. april 2014

Krussedulle

Det ER jo et handicap!

Det er et lille og usynligt (for andre) handicap, men det er der

Jeg blev født med løse linser, som blev fjernet da jeg var 18 mdr.

Da jeg blev 4 år, fik jeg kontaktlinser brugte +20 og +19!

Det vil jeg da bestemt kalde et handicap

(Selvom det er en gammel debat )

Anmeld

21. april 2014

Mor til F

Babymor1013 skriver:

Nej, absolut ikke 

Jeg synes ikke det er et handicap,  hvis barnets syn bliver godt/normalt med briller

Jeg har selv et problem med mit syn - det er medfødt,  pga. at jeg mangler nogle nerveforbindelser i hjernen. Er født 7 uger for tidligt. Mit kan man ikke gøre noget ved. For mig er det et handicap.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.