Sådan lægger jeg en kage sammen..... Billedspam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2011

Dot D

Maja_4000 skriver:

Hvordan skærer du det overflødige fondant af ? Synes altid kanten bliver så grim .. Men det er din jo ikke ( Laver du nogensinde grimme ting på kager ? Haha )

Hi hi, hvor er du sød. Jeg kan godt lave grimt 

Jeg bruger et pizzahjul, det er rigtigt godt dertil, MEN du skal prøve flere af, for det er ikke alle, der er lige gode til det. Jeg har et dyrt ét og et meget billigt ét og det er det billige, jeg har det bedst med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Maja_4000

Dot D skriver:

Hi hi, hvor er du sød. Jeg kan godt lave grimt 

Jeg bruger et pizzahjul, det er rigtigt godt dertil, MEN du skal prøve flere af, for det er ikke alle, der er lige gode til det. Jeg har et dyrt ét og et meget billigt ét og det er det billige, jeg har det bedst med 

Dét tror jeg ikke på

Hvor smart ! Det må jeg prøve næste gang (:

Anmeld

22. september 2011

Dot D

Maja_4000 skriver:

Dét tror jeg ikke på

Hvor smart ! Det må jeg prøve næste gang (:

Hi hi, må få taget nogle "grimme" billeder en dag

det skal nok blive godt, du skal bare huske at holde lidt afstand, så du ikke trykker håndtaget ind i kagen, og laver mærker. De er nemlig ikke nemme at rette

Anmeld

22. september 2011

Malli

Fedt med sådan en tråd med billeder af "how to do" skal lige være sikke på at jeg ser det rigtigt først lægger du en bund, så sprøjter du en tynd kant med smørcreme og så en til kant ved siden af den første kant? Og hvor mange lag lægger du så ovenpå de 2 "pølser"? Kører du bare smørcreme laget ligeså højt som du ønsker at frugtmoussen skal være??

Anmeld

22. september 2011

Dot D

Malli skriver:

Fedt med sådan en tråd med billeder af "how to do" skal lige være sikke på at jeg ser det rigtigt først lægger du en bund, så sprøjter du en tynd kant med smørcreme og så en til kant ved siden af den første kant? Og hvor mange lag lægger du så ovenpå de 2 "pølser"? Kører du bare smørcreme laget ligeså højt som du ønsker at frugtmoussen skal være??

Godt du kan bruge den... Du har forstået det rigtigt, det er tynde kanter, to ved siden af hinanden, også i den højde moussen skal være, derfeter en tynd kant rundt, sådan næsten ovenpå moussen for at lukke helt... Håber det var til at forstå ellers spørger du igen

Anmeld

22. september 2011

Malli

Dot D skriver:

Godt du kan bruge den... Du har forstået det rigtigt, det er tynde kanter, to ved siden af hinanden, også i den højde moussen skal være, derfeter en tynd kant rundt, sådan næsten ovenpå moussen for at lukke helt... Håber det var til at forstå ellers spørger du igen

Meget forståeligt og så bruger du bare det der smatter ud af siderne til at smøre den op med? Det ser nemt ud, men synes altid det driller lægger du "mousse" laget ligeså højt som kagebunden er tyk, eller tykkere?

Anmeld

22. september 2011

Dot D

Malli skriver:

Meget forståeligt og så bruger du bare det der smatter ud af siderne til at smøre den op med? Det ser nemt ud, men synes altid det driller lægger du "mousse" laget ligeså højt som kagebunden er tyk, eller tykkere?

Ja, nemlig. Bruger det overskydende i opsmøringen

Det med moussen er lidt forskelligt, men laver aldrig tynde lag, hat erfaring med, at folk gerne vil have et godt lag feks. hindbærmousse til en rigtig lækker chokoladekage, så har du en god mængde sødt og syrligt mod hinanden. Jeg kan også godt finde på at bruge chilichokolade i chokoladekagen = sødt-surt-stærkt, smager MEGET godt

Anmeld

22. september 2011

Malli

Dot D skriver:

Ja, nemlig. Bruger det overskydende i opsmøringen

Det med moussen er lidt forskelligt, men laver aldrig tynde lag, hat erfaring med, at folk gerne vil have et godt lag feks. hindbærmousse til en rigtig lækker chokoladekage, så har du en god mængde sødt og syrligt mod hinanden. Jeg kan også godt finde på at bruge chilichokolade i chokoladekagen = sødt-surt-stærkt, smager MEGET godt

Det lyder lækkert! Jeg skal selv i gang med kageriet i næste uge, så det er dejligt lige at få nogle gode tips og erfaringer med 

Anmeld

30. september 2011

TTM

Hej fantastiske Dot (Med de fantastisk flotte kager)

Kan man bruge din metode når man laver 2 slag fyld?

Hvad gør man når man nu ikke er såååå vild med det der smørcreme? det lag du har på, ser bare lidt tykt ud i min verden Plejer og laver 250 lurpak 250 flormelis og et par dråber smag, og har næsten ½delen tilbage når jeg er færdig med en kage der er i 2 lag (26 cm i diameter og 8 cm høj)

Eller bruger jeg bare ikke ok?

(Laver min i springform beklædt med film)

Hilsen TTM

Anmeld

30. september 2011

Dot D

TykkeTrunteMor skriver:

Hej fantastiske Dot (Med de fantastisk flotte kager)

Kan man bruge din metode når man laver 2 slag fyld?

Hvad gør man når man nu ikke er såååå vild med det der smørcreme? det lag du har på, ser bare lidt tykt ud i min verden Plejer og laver 250 lurpak 250 flormelis og et par dråber smag, og har næsten ½delen tilbage når jeg er færdig med en kage der er i 2 lag (26 cm i diameter og 8 cm høj)

Eller bruger jeg bare ikke ok?

(Laver min i springform beklædt med film)

Hilsen TTM

Tak, hvor er du sød

Du kan sagtens bruge denne metode med to lag fyld...

Lige umiddelbart lyder det som om, du bruger for lidt, men hvis din kage er fin glat og uden revner, hakker og buler, så er det jo nok

Der er faktisk ikke sååå meget på den, du ser på billedet. Jeg kan heller ikke lide smørsmagen i smørcremen, så min opskrift er: 1 pk flormelis, 1 pk smør, et halvt bæger(billig)  nutella og 4-6 past.æggeblommer. Æggeblommerne er med til at "gøre den klistret" i stedet for meget smør, men de gør også cremen mere luftig. Jeg rører altid min smørcreme meget længe. Den opskrift får jeg meget ros og gode tilbagemeldinger for. Den kan anbefales

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.