Anonym skriver:
Dejligt du vil dele dine erfaringer det er hvis det jeg har behov for lige p.t . Nogen som kender til vejen igennem systemet.
Jeg har fået en henvisning til smerte center , var derude i onsdags. Fik tilbud om at komme i gruppe samtaler ( eller hvad det nu var ) men andre med kroniske smerter.
Heldigvis har jeg modtaget psykolog hjælp igennem mit arbejde , for var godt nok MEGET langt ude , da jeg blev sygemeldt. Havde presset mig selv på arbejde i ½ år hvor jeg ignorede mine smerter.
Så er med stor hjælp fra hende kommet op igen. Har fået MANGE redskaber til at kunne håndtere smerterne . Og det går på sin vis også godt. Falder i men sådan er det nok.
Heldigvis har jeg en SUPER skøn mand som er en KÆMPE støtte for mig , han kæmper en brag kamp på mine vejne. Havde slet ikke klaret det uden ham. Han husker mig på det jeg har lært.
Citere lige nået af det du har skrevet
Inden jeg fik familie sagde jeg at jeg IKKE ville være førtidspensionist, men er det det jeg skal være for at være en GOD MOR for mit barn/ mine børn (fremtid) så har jeg affundet mig med det. Så jeg ser hvad kommunen, og fremtiden bringer, og det vigtigste i mit liv LIGE NU ER LILJE
Hvor har du ret
det er nemlig det der er det vigtigste. Det kan jeg desværre ikke altid leve optil . Men håber jeg når der til som dig.
Jeg husker det alt for godt, jeg var så fortabt i starten, og forstod slet ikke hvad der skete i min krop. Jeg kom så ud for en ulykke. Lyder som om dit er kommet gradvist, eller er der også noget som har forsaget det??
Jeg var i løbet af en nat bundet til sengen, måtte ikke støtte, og havde jo "bare" forstuet min fod. Skaden viser senere at have ødelagt nerver, ledbånd og sener... Det tog lidt over et år at finde ud af hvad det var for en skade, og i over ½ år fik jeg at vide at det var MIG der IKKE VILLE gå ordentligt. Derfor tvivlede jeg så meget på mig selv, for jeg havde inprintet i mit hoved at det jo bare var mig der ikke ville. Men hver gang jeg ville gå et skridt, knækkede foden under mig, og jeg lå igen på gulvet og kunne ikke komme op uden hjælp.
Smertecenter lyder meget som smerteklinik... (tror det næsten er det sammen) og jeg syntes det er en rigtig god ide at få kontakt med andre smertepatienter. Jeg fik så meget ud af de tema formiddage de havde ved os.
Det er rigtig godt du har fået psykologhjælp, og er kommet op af det mørke hul du har været i...
"tilbagefald" i den der >>jamen jeg kunne jo før, hvorfor kan jeg ikke nu<< er MEGET normal, jeg har testet mig selv så mange gange, og det har bidt mig i røven hver gang
, og jeg skal sikkert nok falde i en eller to gange igen når jeg starter op, men jeg ved også at det koster mig sygedage. Jeg har det sådan at jeg prøver at give mig 120%, så har jeg prøvet, og kan som regel melde mig syg de næste 3 dage, ergo jeg har vist mig selv og kommunen jeg ikke kan. Og derefter finder jeg min grænse, og siger stop INDEN jeg kommer for langt ud.
Hjælp og støtte er så vigtigt, og derfor er den en mand af guld du har fundet dig. Specielt fordi du nok mange gange vil møde folk der siger : Dig syg, ej, men du ser jo ikke syg ud........ Men han VED du er "syg" og respektere at du har dage du lige skal slappe lidt mere af end ellers...
Og det du citere... Det var først da jeg blev gravid at jeg begyndte at OVERVEJE det, og nu har jeg så affundet mig med at er det sådan det skal være, jamen så er det sådan....
Den anden besked med billedet er med en sort, rød og grøn streg. Kan se billedet ikke er så godt herinde... Men den sorte streg er den øverste af de vandrette, den røde er den som bølger og den grønne er den nederste vandrette...