Anonym skriver:
Mange tak for svar
Er glad for du tar dig tiden til at svare mig.
Nu går jeg p.t sygemeldt og har gjordt det i 5 mdr. Og takket været hjælpen fra psykolog ( tildelt igennem mit arbejde ) er jeg kommet op igen . For hold da fast jeg var MEGET langt ude. Og NEJ vil IKKE derude igen ( der var svaret )
Jeg har som dig kæmpet med den erkendelse af at MIT liv er forandret og det samme med livkvaliteten. Håber dog det bliver bedre når jeg lærer 100 % ( eller 90 % ) at lytte til min krop.
Men det er en svær lærings proces - kan se det har været det samme for dig . Du lyder også til at være hård ved dig selv 
Og det er jo ikke så godt. Der er kun en til at passe på - nemlig selv sig.
Tror jeg må lade tingene ske og så må jeg tage den derfra. Selvom det er MEGET svært for mig. Men vil jo ikke ende som førtidspensionist. Har jo 3 børn og tage mig af.

for du finder det rette for dig bagefter din barsel , for tingene er som du siger anderledes med små børn i huset
Selvfølgelig vil jeg svare, og specielt når jeg kender bare lidt til det, og ved hvor hårdt det kan være.
Jeg ved hvor langt ud man kan komme, jeg fik tilbudt psykolog på smerteklinikken, og jeg er så glad for jeg sagde ja, for hun viste mig SÅ mange ting om det med kroniske smerter, og hvordan man takler det.
Bare en lille bid, så lavede de en kurve, af smerter.
Sort = Normalpersoner der ikke har kroniske smerter
Rød = Smertepatient som ikke kender sin ballance
Grøn = Smertepatient som ved hvornår man skal stoppe, og som man skal lære at efterleve
Jeg vil klart råde til at enten få en henvisning til en smerteklinik, de kan hjælpe SÅ meget, og ellers finde nogen tema formiddage/eftermiddage om hvordan det er at have kroniske smerter.
Kæresten herhjemme forstod intet før den dag jeg slæbte ham med til sådan en aften.
Vi fik at vide at du bare IKKE kan se en smertepatient fra en alm person, for vi har lært at leve med smerten, og den er blevet vores hverdag. (er sikker på at blev jeg smertefri i dag ville jeg tro jeg var død og kommet i himmelen
)
Hvis der er noget du vil spørge om, om kroniske smerter spørger du bare, har stadig nogen papir fra smerteklinikken om det. Og det er ALT værd når jeg skal kæmpe med kommunen igen efter barsel.
Inden jeg fik familie sagde jeg at jeg IKKE ville være førtidspensionist, men er det det jeg skal være for at være en GOD MOR for mit barn/ mine børn (fremtid) så har jeg affundet mig med det. Så jeg ser hvad kommunen, og fremtiden bringer, og det vigtigste i mit liv LIGE NU ER LILJE
Du skal nok finde ud af hvad du vil, det tager tid, men det kommer. Måske du skal have lidt tid til at finde ud af det, og måske også lidt hjælp, men du skal nok finde din plads
.