Æl test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Norman skriver:

Åha, kan ikke finde ud af om jeg har PCO eller ej faktisk.

Jeg har gået i flere år uden at have fået min menstruation, og lægerne sagde at det var der ikke noget galt med, det var nok mine p-piller der gjorde det. 

Så her for nylig tog jeg til lægen hvor de tog en blodprøve der vidste at jeg havde forhøjet mandligt hormon.

Udeblivende menstruation + forhøjet mandligt hormon = PCO.

Men sjovt nok har jeg fået min menstruation lige siden, så altså, ja? tror lidt at min krop bare skal opføre sig åndssvagt, jeg har fejlet alverdens ting uden at der var noget alvorligt og vedvarende ved de ting. Jeg tror helt seriøst bare at jeg har den mest mærkelige krop nogensinde.

Men nu tager jeg det som det kommer, er bare blevet glad for at jeg har fået min menstrauation tilbage, det gør jo at jeg netop kan få ægløsning 

Okay ja jeg er ikke lige inde i alt det der da jeg ikke selv har problemer med at blive gravid .
Men nej hvor har jeg ondt af alle jer som må kæmpe og kæmpe .

Jeg håber hurtig at i bliver gravide
Og det er jo skønt at du har fået din mens tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Pernille08 skriver:

Okay ja jeg er ikke lige inde i alt det der da jeg ikke selv har problemer med at blive gravid .
Men nej hvor har jeg ondt af alle jer som må kæmpe og kæmpe .

Jeg håber hurtig at i bliver gravide
Og det er jo skønt at du har fået din mens tilbage

Hehe det er meget enkelt.

Man skal have 2 ud af de 3 for at have PCO

1. 
Uregelmæssige menstruationer/ ingen ægløsning.

2. 
Forhøjet mandligt kønshormon (testosteron) og/eller øget mandlig hårvækst (hirsutisme).

3.
Polycystiske æggestokke ved ultralydsskanning.

Og nu har jeg jo kun forhøjet mandligt hormon (ingen øget hårvækst!), ja hvis jeg overhovedet har det mere jo .. Så et eller andet sted så har jeg jo ikke PCO mere hvis man skal se sådan på det

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Norman skriver:

Hehe det er meget enkelt.

Man skal have 2 ud af de 3 for at have PCO

1. 
Uregelmæssige menstruationer/ ingen ægløsning.

2. 
Forhøjet mandligt kønshormon (testosteron) og/eller øget mandlig hårvækst (hirsutisme).

3.
Polycystiske æggestokke ved ultralydsskanning.

Og nu har jeg jo kun forhøjet mandligt hormon (ingen øget hårvækst!), ja hvis jeg overhovedet har det mere jo .. Så et eller andet sted så har jeg jo ikke PCO mere hvis man skal se sådan på det

Nej kan jeg så godt se du ikke har . Så er det nok bare et tilfælde at din mens er udblevet
Hvor længe har i prøvet at få baby nu ?

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Pernille08 skriver:

Nej kan jeg så godt se du ikke har . Så er det nok bare et tilfælde at din mens er udblevet
Hvor længe har i prøvet at få baby nu ?

Ja måske, det håber jeg da. Men har nu ikke så meget lyst til at tage til lægen for at få en ny prøve, så hellere leve med det som det er nu, vil bevarer mit håb lidt endnu  ..

Ikke særlig lang tid, vi startede 6/9-11 med at prøve  

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Norman skriver:

Ja måske, det håber jeg da. Men har nu ikke så meget lyst til at tage til lægen for at få en ny prøve, så hellere leve med det som det er nu, vil bevarer mit håb lidt endnu  ..

Ikke særlig lang tid, vi startede 6/9-11 med at prøve  

NEj forstår jeg os godt er der heller ingen grund til ,

HAr du været på p piller før i besluttede at prøve ?

Men nej det er ikke så længe så er der masser af håb endnu .

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Pernille08 skriver:

NEj forstår jeg os godt er der heller ingen grund til ,

HAr du været på p piller før i besluttede at prøve ?

Men nej det er ikke så længe så er der masser af håb endnu .

Jeg havde været på p-piller i 10 år inden jeg stoppede her i Januar i år... Stoppede for at se om min menstrauation ville blive normal igen, så det er jo ved at være i 9 mdr siden nu .. 

Ja ja masser af håb, men det er nu ikke noget der fylder i  min hverdag på den måde. Tror der er skruet ned for forventningerne  ... Men noget vi idet mindste glæder os over, er at vi ikke længere har behov for kondomer, vi haaaader kondomer  .. 

Anmeld

13. september 2011

mortilnoahogmelina

Norman skriver:

Jeg havde været på p-piller i 10 år inden jeg stoppede her i Januar i år... Stoppede for at se om min menstrauation ville blive normal igen, så det er jo ved at være i 9 mdr siden nu .. 

Ja ja masser af håb, men det er nu ikke noget der fylder i  min hverdag på den måde. Tror der er skruet ned for forventningerne  ... Men noget vi idet mindste glæder os over, er at vi ikke længere har behov for kondomer, vi haaaader kondomer  .. 

Haha Det kan jeg godt forstå i glæder jeg over

Amen så er der jo store chancer for det snart sker når nu du ikke har taget p piller i så langtid

Anmeld

13. september 2011

JJH

Hejsa.

Jeg startede med at teste med ÆL teste 10 dage efter første dag med blod, på 14. dagen blev test stregen lige så kraftig som kontrolstregen, dvs på 15.dagen havde jeg ÆL og blev gravid i første forsøg.

Du skal være opmærksom på at den viser en streg nogle dage før den er positiv, så fortsæt indtil den er lige så kraftig som krontrolstreg, når den er det, er det dagen efter du har ÆL.

Held og lykke med det.

Anmeld

13. september 2011

Miin'Baby'Mus

JJH skriver:

Hejsa.

Jeg startede med at teste med ÆL teste 10 dage efter første dag med blod, på 14. dagen blev test stregen lige så kraftig som kontrolstregen, dvs på 15.dagen havde jeg ÆL og blev gravid i første forsøg.

Du skal være opmærksom på at den viser en streg nogle dage før den er positiv, så fortsæt indtil den er lige så kraftig som krontrolstreg, når den er det, er det dagen efter du har ÆL.

Held og lykke med det.

Uha uha, mange tak for svar.. Og i første forsøg alligevel  tillykke 

Anmeld

14. september 2011

JJH

Norman skriver:

Uha uha, mange tak for svar.. Og i første forsøg alligevel  tillykke 

tak. krydser fingre for i har samme held.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.