Æl test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
32 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Hej hej

Nu føler jeg mig lidt dum, men min kæreste syntes vi skulle køber en pakke ÆL-tester, og det har jeg så gjort nu.

Men efter at have læst vejledningen, jamen så fatter jeg da hat af hvad jeg skal  Hvornår skal jeg starte? Hvordan finder jeg ud af hvornår jeg skal starte?

Er jeg rigtig på den, hvis jeg skal vente til min menstruation, og så skal der gå 11 dage fra dag 1? Eller skal der gå 11 dage fra at menstruationen stopper?

Føler det er lidt dumt, men min menstruation siger jo ikke bare bum, og så er den der, altså med blødning, det er som om at der går et par dage inden den kommer rigtig i gang.

Ja jeg ved sku ikke .. Hjælp! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Kris89

hmm - netop derfor jeg ikke bruger dem hi hi

men det kommer jo an på hvor lang din cyklus er. din ÆL burde jo ligge midt i perioden. har du en cyklus på 28 dage, ville jeg starte med at teste for ÆL 10 dage efter 1. mens dag og så frem til et positivt resultat.

hvis din cyklus er kortere, skal du jo selvf. starte før men gå altid ud fra din første mens dag .

held og lykke

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Kris89 skriver:

hmm - netop derfor jeg ikke bruger dem hi hi

men det kommer jo an på hvor lang din cyklus er. din ÆL burde jo ligge midt i perioden. har du en cyklus på 28 dage, ville jeg starte med at teste for ÆL 10 dage efter 1. mens dag og så frem til et positivt resultat.

hvis din cyklus er kortere, skal du jo selvf. starte før men gå altid ud fra din første mens dag .

held og lykke

Altså det passer da ihvertfald meget godt med at der er 3 uger uden mens, og så kommer der en en lille uge hvor jeg så har, hm altså alt i alt tror jeg at min cyklus er på 26/27 dage.

Men lad os så sige min mens starter der på dag 21, så skal jeg bare tælle 11 dage frem (pakken siger 11 dage)? Eller skal jeg minus nogle dage fra, lige pludselig, fordi at jeg ikk har mens i en hel uge, jeg har kun mens i 3-4 dage? Fatter det virkelig ikke.. 

Anmeld

12. september 2011

Kris89

Norman skriver:

Altså det passer da ihvertfald meget godt med at der er 3 uger uden mens, og så kommer der en en lille uge hvor jeg så har, hm altså alt i alt tror jeg at min cyklus er på 26/27 dage.

Men lad os så sige min mens starter der på dag 21, så skal jeg bare tælle 11 dage frem (pakken siger 11 dage)? Eller skal jeg minus nogle dage fra, lige pludselig, fordi at jeg ikk har mens i en hel uge, jeg har kun mens i 3-4 dage? Fatter det virkelig ikke.. 

jeg ville starte 10 dage efter første mens dag.

altså hvis den første dag du bløder er d. 1. vil jeg starte med at teste d. 10. så skulle du i hvert fald ramme det...

det er jo selvf. individuelt fra person til person, hvornår ÆL præcist ligger. men tester du fra dag 10 eller 11 burde det vare tids nok

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Kris89 skriver:

jeg ville starte 10 dage efter første mens dag.

altså hvis den første dag du bløder er d. 1. vil jeg starte med at teste d. 10. så skulle du i hvert fald ramme det...

det er jo selvf. individuelt fra person til person, hvornår ÆL præcist ligger. men tester du fra dag 10 eller 11 burde det vare tids nok

Det er jo det der er problemet, når min uge kommer, så går der en 2-3 dage med en omgang pladder, altså pæn udflåd (som når man er liderlig eller sådan noget &nbsp, og så kommer blødning.

det er derfor jeg syntes det er meget forvirrende.

Hvis perioden, som du siger, skulle starte den 1., jamen så ville jeg jo egentligt først bløde den 3-4 jo.. 

Ork

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Hov, den lavede min parentes om til en smiley ..

Anmeld

12. september 2011

Kris89

Norman skriver:

Det er jo det der er problemet, når min uge kommer, så går der en 2-3 dage med en omgang pladder, altså pæn udflåd (som når man er liderlig eller sådan noget &nbsp, og så kommer blødning.

Hvis perioden, som du siger, skulle starte den 1., jamen så ville jeg jo egentligt først bløde den 3-4 jo.. 

Ork

hvis du tæller fra den dag det første starter altså (udfra vores tidligere tråde) d. 1. og så ti dage efter. så rammer du det i hvert fald. hvis du først tæller fra midt i din mens periode, kan du jo risikere at teste efter din ÆL.

det koster lidt i ÆL tests, men tror jeg ville vælge at tælle det fra den dag udflåden starter at blive blodagtigt. så er du mest sikker på at ramme ÆL.

Anmeld

12. september 2011

Nessie

Norman skriver:

Ork

Så start med at tælle fra den første dag med "pladder", så skulle du være sikker på at ramme ÆL-dagen

Anmeld

12. september 2011

Miin'Baby'Mus

Kris89 skriver:

hvis du tæller fra den dag det første starter altså (udfra vores tidligere tråde) d. 1. og så ti dage efter. så rammer du det i hvert fald. hvis du først tæller fra midt i din mens periode, kan du jo risikere at teste efter din ÆL.

det koster lidt i ÆL tests, men tror jeg ville vælge at tælle det fra den dag udflåden starter at blive blodagtigt. så er du mest sikker på at ramme ÆL.

Hehe jeg prøver, så må vi se om det er spild af penge  Mange tak for hjælpen, men det kan da være der er andre der lige præcis ved hvad jeg skal gøre..

Anmeld

12. september 2011

Kris89

Norman skriver:

Hehe jeg prøver, så må vi se om det er spild af penge  Mange tak for hjælpen, men det kan da være der er andre der lige præcis ved hvad jeg skal gøre..

der må helt sikkert sidde nogen herinde der er meget klogere på det emne end jeg.

har en enkelt cyklus forsøgt med ÆL tests, men jeg kunne simpelthen ikke se om de var negative eller positive, så det har jeg fuldstændig opgivet at bruge penge på, vi sexer bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.