25+0, er sunket og mange plukveer!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

baby012

tror nu ikke du skal være så nervøs  det skal nok gå det hele ..

bliver babyen født sidst i uge 24 er chancen for overlevelse 42 %.

sidst i uge 25 er chancen så 73 %.

sidst i uge 26 er chancen så 81 %.

men hvor langt er du henne nu ? helt præcis ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Benjamins'mor

Da jeg var omkring uge 20 skete alt dette også for mig, men jeg blev sat igang fordi jeg gik over tid alligevel. 

Anmeld

12. september 2011

TbCp

Jeg blev sygemeldt omkring uge 25 (+/-) sidste gang, pga for mange plukveer og de gjorde ondt. Jeg blev indlagt og fik ve-hæmmende piller og herefter besked på at holde mig i ro. Jeg endte med at føde uge 35+2. Så sørg for at holde dig i ro! Og bliver du nervøs, kommer de regelmæssigt eller gør ondt igen så ring til jordmoderen. Håber det hele går i sig selv igen!

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg har ikke prøvet det du beskriver, men synes det er betryggende at du allerede kan mærke forskel nu, hvor du har slappet af.

Så får at undgå at føde for tidligt er der jo åbenbart kun en vej frem. Læg dig ned og slap af, og kommer du alligevel til at stresse lidt, så vær meget opmærksom på din krop.

Tak for dit svar - det er skønt at jeg kan mærke forskel allerede, for det kan jeg.. Og du kan tro jeg reagere på HVER en bevægelse, jag, smerte osv., som kommer fra mavsen..

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Jeg har også oplevet for mange plukveer som kom regelmæssigt, de startede første gang da jeg var omkring 20 uger henne og gjorde hammer ondt ... har været indlagt af flere gange pga. for mange og for regelmæssige smertefulde plukveer men heldigvis har jeg ikke født for tidligt og er i uge 36 nu.

Bliv du bare ved med at slappe af og aflaste kroppen, det er det bedste du kan gøre!

Det er dejligt at hører fra nogen, som har oplevet magen til, men som er så langt som du er  Puha, jeg synes det er bekymring på bekymring med sådan en graviditet, glæder mig til at have Vores prinsesse ude hos os, i sikkerhed! Og så starter bekymringerne jo nok alligevel, for alvor

Må jeg spørge dig, om du kan huske hvornår din bebs sank ned og gjorde sig klar?

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

WiitrioeN skriver:

altså nu har jeg født i uge 26 og chancerne for et barn overlever bliver jo større for hver uge det bliver inde i din mave, men kender nogen som har født i uge 32 og som have en meget svær tid også kender jeg nogen som har født i uge 25 som har haft det betydeligt letter, så det kommer også an på barnet men jeg ser det som en klart fordel at det er en pige da de har letter ved at overleve som FTF og det er ikke nboget ondt i det men piger er stærker end drenge...

Jeg synes også at ahve læst mange positive historier, selvom det er super tragisk og alborligt når de kommer så tidligt  - men for fanden, hvis man bare ved at ens baby klare sig! Jeg synes det har været nogle rigtig hårde dage, fordi jeg er konstant bange, så bange for at miste!!!  Men det trøster mig altså, det du siger

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

tror nu ikke du skal være så nervøs  det skal nok gå det hele ..

bliver babyen født sidst i uge 24 er chancen for overlevelse 42 %.

sidst i uge 25 er chancen så 73 %.

sidst i uge 26 er chancen så 81 %.

men hvor langt er du henne nu ? helt præcis ?? 

Det er svært ikke at bekymre sig og være rædselsslagen.. Hun MÅ ikke komme ud nu, for sine forældre  men ej, det går faktisk bedre synes jeg, synes jeg har haft færre plukveer jeg tydeligt har mærket,efter jeg bare er gået i hi nærmest.. Jeg går da stadig en lille tur om mogenen med mine to små hunde, for det er jo også vigtigt at holde kroppen bare lidt i gang, så jeg tester min krop de her dage

Jeg er 25+0 idag faktisk

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Da jeg var omkring uge 20 skete alt dette også for mig, men jeg blev sat igang fordi jeg gik over tid alligevel. 

Hvad er 'alt dette'?  Altså, at du fik plukveer og blev undersøgt? Eller havde din baby sunket ned og gjort klar også? Kan de det i uge 20?

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg blev sygemeldt omkring uge 25 (+/-) sidste gang, pga for mange plukveer og de gjorde ondt. Jeg blev indlagt og fik ve-hæmmende piller og herefter besked på at holde mig i ro. Jeg endte med at føde uge 35+2. Så sørg for at holde dig i ro! Og bliver du nervøs, kommer de regelmæssigt eller gør ondt igen så ring til jordmoderen. Håber det hele går i sig selv igen!

Tak for dit svar - det kan bruges

Havde du voldsomme plukveer eller veer? Siden du fik ve-hæmmende.. Jeg er slet ikke så meget inde i alle de 'skavanker' og hvad man gør ved dem.. Var du gået i fødsel allerede der?

Jeg skal til JM d. 28, og så afventer jeg mht. at sygemelde mig, det er heldivis på min udd., og intet problem - jeg kan gå fra når som helst - så det er meget betryggende at vide

Anmeld

13. september 2011

TbCp

Anonym skriver:

Tak for dit svar - det kan bruges

Havde du voldsomme plukveer eller veer? Siden du fik ve-hæmmende.. Jeg er slet ikke så meget inde i alle de 'skavanker' og hvad man gør ved dem.. Var du gået i fødsel allerede der?

Jeg skal til JM d. 28, og så afventer jeg mht. at sygemelde mig, det er heldivis på min udd., og intet problem - jeg kan gå fra når som helst - så det er meget betryggende at vide

Det var voldsomme plukveer.... sygeplejersken/jordmoderen der tog imod mig sendte mig sådan nogle "uhh en sippet 1. gangsfødende der tror alt muligt"-øjne, men da hun fik sat vemåleren på min mave fik hun godt nok store øjne og sagde "Ja okay de er ret kraftige!!!"

Jeg var ikke begyndt at åbne mig eller lign. men de var vist bange for at det kunne ske derfor den vehæmmende pille. Og så lige et døgns indlæggelse så de kunne holde øje med mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.