25+0, er sunket og mange plukveer!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.227 visninger
35 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger! Jeg er 25+0 imorgen.. Jeg har haft plukveer siden uge 20, men den seneste uge har de bidt mere end normalt.. Jeg har haft en rigtig besværet graviditet, med opkast i første trimester, bækkenløsning fra 14. Uge ca (den er heldigvis mild nok), jeg har senere her fået enorm ondt i ryggen, og ja, mange plukveer.. Men, igår fik eg plukveer da jeg var på vej op til 2. Sal, hvor vi bor.. Jeg kom ind, og begyndte så at kaste op, jeg lagde mig, og fik fortsat plukveer men de gjorde ikk ligeså ondt fordi jeg lå ned.. Men, eg ringer til akut afdelingen, og her vil de have mig ind og tjekke op på.. Jordemoderen er fantastisk sød, hun undersøger vores datters hjerte, som slår perfekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Anonym trådstarter

Åh nej! Ved ikk hvorfor den cuttede resten - super irriterende, jeg prøver at starte fra efter hun undersøgte hjertede som bankede perfekt jeg skruer fra iPhone, derfor er det i én køre og derfor driller det! Men hun undersøger mig, og siger allerede da hun mærker fra maven, at hun er sunket ned, ligger langt nede.. Min livmoderhals var fin, og jeg var ikk åbnet mig! Men igen, konstatere hun at hun har lagt sig ned, men at det var normalt nok som 1. Gangs! Men at jeg skal være sengeliggende de næste 2-4 dage mindst, og at mine plukveer gerne skal hører op.. Og her må I hjælpe mig, hvis I genkender historien og har egne erfaringer der lyder som mit forløb, så fortæl endelig, gode som dårlige historier! Jeg har været stresset den seneste måned! Jeg er startet ny udd., men har mulighed for at gå på barsel - Vi er netop gået igang med at få lavet badeværelse, så denne uge bor Vi hos svigre, oh næste uge hos mine forældre, som I kan læse har det ikk været en idyllisk graviditet.. Der er også desværre sukker at finde i min urin, og skal til glukosebelastning for anden gang om to uger, så jeg har bekymret mig, og bekymre mig stadig! Idag er eg faktisk rædselsslageb! Jeg er bange, ked af det, træt og har ikk smilet meget! Jeg er allermest bekymret for vores øbskebaby, Vi kæmpede for graviditeten! Jeg er allermest bange for at miste min datter, hun ER vores lille ønskede pige!! Hvor gode er chancerne for overlevelse i denne uge, uge 25? Jeg skal til min egen JM om to uger og der skal dette selvfølgelig drøftes og evalueres, og måske der kommer ekstra undersøgelse? Men ja, kan I ikk komme med Jeres erfaringer, og gerne hvis I hører noget gebkendeligt som at hun er sunket ned eller de massive plukveer der tydeligt mærkes og har tendens til at gøre ondt! Idag har det været roligt i maven, jeg er "kun" øm efter igår, og utrolig bekymret.. Men har haft neget få plukveer, da jeg er fuldstændig afslappet! Tak for at I læser med, og alle svar vil være neget værdsat, jeg skriver fra iPhone, og kan måske få svært ved at svare Jer alle sammen, jeg vil prøve og kommer på rigtig comp fra imorgen a :-) på forhånd tak!

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Er opdateret - kom endelig med svar!

Anmeld

12. september 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Åh nej! Ved ikk hvorfor den cuttede resten - super irriterende, jeg prøver at starte fra efter hun undersøgte hjertede som bankede perfekt jeg skruer fra iPhone, derfor er det i én køre og derfor driller det! Men hun undersøger mig, og siger allerede da hun mærker fra maven, at hun er sunket ned, ligger langt nede.. Min livmoderhals var fin, og jeg var ikk åbnet mig! Men igen, konstatere hun at hun har lagt sig ned, men at det var normalt nok som 1. Gangs! Men at jeg skal være sengeliggende de næste 2-4 dage mindst, og at mine plukveer gerne skal hører op.. Og her må I hjælpe mig, hvis I genkender historien og har egne erfaringer der lyder som mit forløb, så fortæl endelig, gode som dårlige historier! Jeg har været stresset den seneste måned! Jeg er startet ny udd., men har mulighed for at gå på barsel - Vi er netop gået igang med at få lavet badeværelse, så denne uge bor Vi hos svigre, oh næste uge hos mine forældre, som I kan læse har det ikk været en idyllisk graviditet.. Der er også desværre sukker at finde i min urin, og skal til glukosebelastning for anden gang om to uger, så jeg har bekymret mig, og bekymre mig stadig! Idag er eg faktisk rædselsslageb! Jeg er bange, ked af det, træt og har ikk smilet meget! Jeg er allermest bekymret for vores øbskebaby, Vi kæmpede for graviditeten! Jeg er allermest bange for at miste min datter, hun ER vores lille ønskede pige!! Hvor gode er chancerne for overlevelse i denne uge, uge 25? Jeg skal til min egen JM om to uger og der skal dette selvfølgelig drøftes og evalueres, og måske der kommer ekstra undersøgelse? Men ja, kan I ikk komme med Jeres erfaringer, og gerne hvis I hører noget gebkendeligt som at hun er sunket ned eller de massive plukveer der tydeligt mærkes og har tendens til at gøre ondt! Idag har det været roligt i maven, jeg er "kun" øm efter igår, og utrolig bekymret.. Men har haft neget få plukveer, da jeg er fuldstændig afslappet! Tak for at I læser med, og alle svar vil være neget værdsat, jeg skriver fra iPhone, og kan måske få svært ved at svare Jer alle sammen, jeg vil prøve og kommer på rigtig comp fra imorgen a :-) på forhånd tak!

Altså, barnet kan godt ligge meget langt nede længe inden fødsel, og plukveer kan man også have mange af. Jeg synes da også at når du har fået at vide at din livmoderhals er fin, så burde der ikke være noget galt

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

afrobabies skriver:

Altså, barnet kan godt ligge meget langt nede længe inden fødsel, og plukveer kan man også have mange af. Jeg synes da også at når du har fået at vide at din livmoderhals er fin, så burde der ikke være noget galt

Tak for dit svar JM igår, udtrykte også at det var normalt nok at babyen allerede ku ligge sig "klar", uden betydning. Men at det var vigtigt jeg gearede helt ned, pga de massive plukveer (de bider lidt til), og de har været mere eller mindre rytmiske.. Så jeg ved godt der ikk som så er noget galt, men jeg er bekymret for at føde før tid, for det bæev også udtrykt at det kan være dét min krop gør klar til, og derfor tage forbehold :-)

Anmeld

12. september 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Tak for dit svar JM igår, udtrykte også at det var normalt nok at babyen allerede ku ligge sig "klar", uden betydning. Men at det var vigtigt jeg gearede helt ned, pga de massive plukveer (de bider lidt til), og de har været mere eller mindre rytmiske.. Så jeg ved godt der ikk som så er noget galt, men jeg er bekymret for at føde før tid, for det bæev også udtrykt at det kan være dét min krop gør klar til, og derfor tage forbehold :-)

Ja, du må bare slappe af, alt hvad du kan, hvile så meget som muligt. Har du en mand, som kan varte dig op

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

afrobabies skriver:

Ja, du må bare slappe af, alt hvad du kan, hvile så meget som muligt. Har du en mand, som kan varte dig op

Ja, heldigvis! Og han er så sød og omsorgsfuld! men hnber jo også hængt lidt op med vores badeværelse, men han gør så meget for at Vi begge har det godt, lillepigen og jeg

Anmeld

12. september 2011

Nessie

Jeg har ikke prøvet det du beskriver, men synes det er betryggende at du allerede kan mærke forskel nu, hvor du har slappet af.

Så får at undgå at føde for tidligt er der jo åbenbart kun en vej frem. Læg dig ned og slap af, og kommer du alligevel til at stresse lidt, så vær meget opmærksom på din krop.

Anmeld

12. september 2011

Filippa & Liva

Jeg har også oplevet for mange plukveer som kom regelmæssigt, de startede første gang da jeg var omkring 20 uger henne og gjorde hammer ondt ... har været indlagt af flere gange pga. for mange og for regelmæssige smertefulde plukveer men heldigvis har jeg ikke født for tidligt og er i uge 36 nu.

Bliv du bare ved med at slappe af og aflaste kroppen, det er det bedste du kan gøre!

Anmeld

12. september 2011

4xGreve

altså nu har jeg født i uge 26 og chancerne for et barn overlever bliver jo større for hver uge det bliver inde i din mave, men kender nogen som har født i uge 32 og som have en meget svær tid også kender jeg nogen som har født i uge 25 som har haft det betydeligt letter, så det kommer også an på barnet men jeg ser det som en klart fordel at det er en pige da de har letter ved at overleve som FTF og det er ikke nboget ondt i det men piger er stærker end drenge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.