Hvad koster det at have kat??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Moms

Frk. Himmelblå skriver:

Slag på tasken

Sterilisation: Ca. 1000 kr - kun 1 gang naturligvis

Kattebakke og legetøj plus kurv behøver ik rigtigt koste noget...

Grus pr md: 120 kr - 1440/år
Mad pr. md: 200 kr - 2400/år

Vaccinationer: 400/år

Loppe/orm: 300/år 

I alt ca: 378 kr/md 

ikke helt usandsynligt regnskab, men tænk lige på, at det ikke er sikkert den årlige vaccination er det eneste du skal bruge dyrlægen til.

Hvis du bare skal afsted en enkelt gang om året kan du snildt lægge 1-200 kr pr. måned oveni.

Jep, det er dyrt at have husdyr.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

BellaCiinea

Den lykkelige skriver:

Nåååå ok jamen så det jo ikke så dyrt..  Tusind tak for dine svar..

Nej det er ikke så slemt =) Hihi..

Jamen det var da så lidt =)

Anmeld

12. september 2011

BellaCiinea

Puslingen skriver:

Hvad hedder det kattegrus?
jeg er nemlig så frustreret over at lige meget hvad vi bruger så lugter det lyn hurtigt
Vi har 3 katte og bruger Pt krystalgrus og det er stadig

Det hedder Catrine Super Premium.

Det er en hvid og lilla kasse med en sort kat på =) og der er 7,5kg i

Hmm søgte lige.. faktisk lige præcis det her...

http://www.designforpets.dk/shop/catrine-premium-super-2652p.html

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Moms skriver:

ikke helt usandsynligt regnskab, men tænk lige på, at det ikke er sikkert den årlige vaccination er det eneste du skal bruge dyrlægen til.

Hvis du bare skal afsted en enkelt gang om året kan du snildt lægge 1-200 kr pr. måned oveni.

Jep, det er dyrt at have husdyr.

Moms

Ja men jeg tænker ikke så meget på den årlige vaccination og dyrelæge tjek.. ved fra vores hund det koster 1000 kr der.. men selvfølgelig hvis der er noget galt.. så koster det..

Anmeld

12. september 2011

2721

IsabellaCiinea skriver:

Det hedder Catrine Super Premium.

Det er en hvid og lilla kasse med en sort kat på =) og der er 7,5kg i

Hmm søgte lige.. faktisk lige præcis det her...

http://www.designforpets.dk/shop/catrine-premium-super-2652p.html

Tak

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Og ja, den har fået navn - den hedder molly

Årrrhhh det var godt valgt..

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Vi har kun købt sådan en begynderpakke fra Royal canin, som vi betalte 56 kr for. Det har holdt i 10 dage nu og der er stadig halvdelen tilbage

Vi købte hende på internat og betalte 1100 kr. Den var så vaccineret første gang og havde fået ormekur. Endvidere får vi sterilisation og øremærkning samt registrering inkl i prisen. Det er virkelig billigt!

Årrrrhhhh det var billigt!!! Hvor vildt  

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

gravid20 skriver:

Havde to maine coon, men nu du siger det ved jeg egentlig ikke om det var 5 eller 10 kg poser jeg købte :/ 

men ja, især min hankat på 10 kg spiste rigtig meget, men var også RIGTIG aktiv hele tiden.. han var meget mager at se på, og dyrlægen har intet fundet som kunne tyde på at noget var galt.. men hvis det bare er en alm huskat du skal have er dens behov jo heller ikke ligeså stort

Nååå ok ja det også store katte... men såååå flotte.. var der meget arbejde i at pleje deres lange pels?? Vi tænkte på en norsk skov kat..

Anmeld

12. september 2011

baby012

Den lykkelige skriver:

Nååå ok ja det også store katte... men såååå flotte.. var der meget arbejde i at pleje deres lange pels?? Vi tænkte på en norsk skov kat..

Ja de var dejlig store  og har et fantastisk sind, egner sig desværre ikke til at være alenekatte, og må ikke have to i den nye lejlighed  

altså om sommeren blev den klippet det så altså sjovt ud  

men om vinteren skulle de børstes hver anden dag, de kom i bad en gang hver tredje måned med noget balsam for at være helt sikker på at der ingen knuder var i pelsen.. det rigtige fodder har også RIGTIG meget at sige her .. de fik RC maine coom, og RC anti hair ball. og de har aldrig nogensinde brækket en hårbolle op.. 

norsk skovkat er også rigtig dejlig dog er de meget sociale, så ville ikke anbefale at have dem som alenekatte . så er en hellig brima meget bedre egnet, og mere tålmodig hvis i har børn  

Anmeld

12. september 2011

LotteGabriella

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak.. Hold da op.. koster grus så meget  Vidste jeg slet ikke

Vi køber klumpende kattegrus i Aldi og det virker fint og er ikke så dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.