Hvad koster det at have kat??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Den lykkelige

10 kg kunne nemt være væk på en måned  

kommer jo meget an på katten hvor stort et behov den har for mad.. mine var meget aktive, og en af de største racer .. så de spiste jo mere end normalt. 

Hold da op.. hvor mange havde du??
Vores store Amstaff hund spiste 10 kg på 3 måneder.. Vildt nogle grovæder katte du har..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Lunae

Den lykkelige skriver:

Min kæreste snakker HELE tiden om at få en kat.. måske nok fordi vi var nødt til at skille os af med hans elskede hund da vi fik den lille..
Men tænker på at give ham en i fødselsdagsgave..
Men hvad koster det?? Nu kan jeg kun sammenligne med pris fra da vi havde en STOR hund.. Men hvad giver i??
Altså jeg tænker ikke på start udgifterne (med legetøj, foder skåle, kattekasse osv).. Men mere årlig dyrelæge vaccination og tjek og mad, kattegrus, loppe kur osv..  

Vores kattegrus koster 50 kr for 10 kg og det er også sådan noget der klumper! Vi har lige købt killing

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Vores kattegrus koster 50 kr for 10 kg og det er også sådan noget der klumper! Vi har lige købt killing

Gud ja så da godt du havde skrevet noget med katte navn..  Har i så fundet på noget?? Hvad giver i for maden??

Anmeld

12. september 2011

MigSS

Min kat holder sin mad i 7 måneder til 500 kr - og køber to poser kattegrus om måneden med 13 kg i, så deler den over, skifter alt grusset en gang om ugen, ca hver 5. dag og det koster pr pose 15 kr - og klumper stadig så min koster 100 om måneden med mad- men bestemt ikke penge man mærker man bruger!

Anmeld

12. september 2011

MigSS

MigSS skriver:

Min kat holder sin mad i 7 måneder til 500 kr - og køber to poser kattegrus om måneden med 13 kg i, så deler den over, skifter alt grusset en gang om ugen, ca hver 5. dag og det koster pr pose 15 kr - og klumper stadig så min koster 100 om måneden med mad- men bestemt ikke penge man mærker man bruger!

Jeg tømmer den selvfølgelig hver dag, for ting han har lavet

Anmeld

12. september 2011

Fenja09

Det er meget forskelligt hvad det koster pr mdr at have kat, da det kommer an på hvad man priortere af foder, grus og dyrlægebesøg.

Herhjemme har vi en hund og to katte og vi har sat 1000-1500 kr af hver mdr til vores dyr. Det er udelukkende til foder, grus, godbidder, loppemidler osv. Dyrlæge er ikke inkl.

Man kan vælge at købe foder og grus over nettet via zooplus.uk eller zooplus.de det kan sagtens betale sig, hvis man vælger at købe stort ind. Desuden kan man derover køber langt bedre foder end man kan herhjemme i butikkerne.

Hvis man har udekat skal man påtænke at der kan komme flere udgifter til dyrlæge end hvis det er en indekat.

/Fenja

Anmeld

12. september 2011

baby012

Den lykkelige skriver:

Hold da op.. hvor mange havde du??
Vores store Amstaff hund spiste 10 kg på 3 måneder.. Vildt nogle grovæder katte du har..

Havde to maine coon, men nu du siger det ved jeg egentlig ikke om det var 5 eller 10 kg poser jeg købte :/ 

men ja, især min hankat på 10 kg spiste rigtig meget, men var også RIGTIG aktiv hele tiden.. han var meget mager at se på, og dyrlægen har intet fundet som kunne tyde på at noget var galt.. men hvis det bare er en alm huskat du skal have er dens behov jo heller ikke ligeså stort

Anmeld

12. september 2011

Lunae

Den lykkelige skriver:

Gud ja så da godt du havde skrevet noget med katte navn..  Har i så fundet på noget?? Hvad giver i for maden??

Vi har kun købt sådan en begynderpakke fra Royal canin, som vi betalte 56 kr for. Det har holdt i 10 dage nu og der er stadig halvdelen tilbage

Vi købte hende på internat og betalte 1100 kr. Den var så vaccineret første gang og havde fået ormekur. Endvidere får vi sterilisation og øremærkning samt registrering inkl i prisen. Det er virkelig billigt!

Anmeld

12. september 2011

Lunae

Den lykkelige skriver:

Og ja, den har fået navn - den hedder molly

Anmeld

12. september 2011

2721

IsabellaCiinea skriver:

Uha det er jo meget forskelligt =)

Men altså, prøver lige ...

Kattegrus:

Vores kattegrus er sådan noget kattesand fra dyrehospitalet.

Vi køber 3 x 7,5kg til 228kr., af gangen og det er sådan noget hvor det klumper og er nemt at fjerne bæ og tis

Og så er det MEGET lugtneutraliserende... Vi har to katte, og det holder meget længe.. (ved ikk præcis hvor længe)

Kattemad:

Vores kattemad koster 600kr. for 15kg og er af navnet Iams.

Der er det i, som vores katte har brug for. Og så er det meget billigere at købe en ordentlig stor sæk mad, i stedet for at rende og købe 1kg's pakker hele tiden. Vi dosere det desuden efter deres vægt, så de får det de skal have.

Der er til rigtig længe

Mht. vacc. osv, så er det jo meget forskelligt. Også på om det er en hankat eller en hunkat.

Vi har fået vores hankat kastreret, og det kostede os 1500kr, alt i alt, inkl. øretat., vacc., katteregister., samt smertestillende og antibiotika til dagene efter kastrationen. Det var dog et tilbud de kørte med, så det er lidt dyrere normalt.

Håber det kunne svare på lidt af dine spørgsmål =)

Hvad hedder det kattegrus?
jeg er nemlig så frustreret over at lige meget hvad vi bruger så lugter det lyn hurtigt
Vi har 3 katte og bruger Pt krystalgrus og det er stadig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.