For alle strækmærker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Anonym trådstarter

det rigtigt det hører med til at få et lille mirakel.

Men god ide men den der olie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Har længe gået og tænkt på hvor mange der egentlig for strækmærker? For når jeg kigger på mavebillederne har allesammen sådan en fin mave uden strækmærker.

Ved godt det er normalt at få strækmærker men hvis det kunne undgås ville man jo self helst det. Er der nogle som har gode råd til at holde maven fin og flot eller er der bare en masse hedige kvinder som bare ikke har tendens til det hehe

Nej man  kan ikke forhindre strækmærker da det er under huden det kommer. Det er huden nedenunder som går i stykker og derfor. Jeg har fået strækmærker og jeg er bare så kold i ryven som nogle kan være Det hører med til graviditet. Det er hormonbetinget, så ikke til at sige hvem der får og ikke får

Anmeld

10. september 2011

Dansker I Holland

Strækmærker er noget, der altid har optaget gravide meget. Man har ikke rkendt, om der er nogen reel arvelig faktor. Som du selv er inde på, handler det om hudens elasticitet. Strækmærker skyldes ændringer i bindevævet (glycosaminoglycader), som medfører, at de elastiske fibre viger fra hinanden.

Slanke kvinder i god form, kan altså sagtens risikere at få strækmærker. Men oftest er det kvinder, der er overvægtige, der får dem.

Jeg har set lidt på, hvad mandelolie indeholder, og kan ikke give dig nogen ordentlig forklaring på, hvorfor det skulle være specielt godt mod strækmærkerne. Går man på nettet under overskriften strækmærker, finder man utallige produkter, der alle skulle være gavnlige. Mandelolie hører bestemt til i den rimelige priskategori. Men er man disponeret, undgår man ikke strækmærkerne helt. Dog bliver de ofte meget blege, når man har født, og det har været en trøst for mange af de gravide jeg har truffet.

Med venlig hilsen kirsten Westergaard, jordemoder

Fundet på denne side http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200024.htm

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

ja self hører det med.

men tror den der olie er god nok alligevel til at smøre maven ind og fugte den

Anmeld

10. september 2011

Dansker I Holland

Fandt osse lige dette link

http://www.min-mave.dk/alm-problemer-under-graviditeten/straekmaerker-graviditet.htm

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

ja har os godt hørt at de bliver lysere med tiden.

det jo altid noget så de ikk er helt røde. men hvis man kunne undgå dem vile det jo helt klart være det man foretrak. men må indstille mig på en mave der nok bliver lidt stækket

Anmeld

10. september 2011

AnnaK89

Strækmærker er ikke nødvendigvis arveligt (det er ved nogle). Og overvægt er heller ikke en "gyldig" grund. Jeg var selv åleslank (55 kg) og i rigtig god form, og nu ligner jeg en tiger på maven og har løst skind.
Det handler om at jeg voksede meget hurtigt på maven og elastikken (bindevævet) i huden simpelthen sprang

Anmeld

10. september 2011

Highlander

Anonym skriver:

Har længe gået og tænkt på hvor mange der egentlig for strækmærker? For når jeg kigger på mavebillederne har allesammen sådan en fin mave uden strækmærker.

Ved godt det er normalt at få strækmærker men hvis det kunne undgås ville man jo self helst det. Er der nogle som har gode råd til at holde maven fin og flot eller er der bare en masse hedige kvinder som bare ikke har tendens til det hehe

Hver gang jeg er i bad smører jeg mave, lår, bagdel og bryster med mor/barn olien fra matas, jeg har 7-9-13 ingen strækmærker endnu og håber at slippe...

Jeg ved ikke om olien hjælper, men så kan jeg da med god samvittighed sige at jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå dem 

Anmeld

10. september 2011

S.Maria

Jeg fik ikke strækmærker. Min mor fik heller ikke strækmærker og hun har fået fire børn. Men min veninde fik rigtig mange og hendes mor fik ingen, så fordi ens mor ikke fik det betyder det ikke at man selv bliver fri :-)

Anmeld

10. september 2011

twinny

altså min mormor har født 3 børn, uden strækmærker.... Min mor har kun fået mig, men masser a strækmærker....

Jeg har selv fået en del her de sidste 14 dage.... Men hvis der kun havde været en bebs i maven, havde jeg ikk fået nogen. Da jeg ikk havde nogen selvom bebserne vejede 4 kilo i maven..  Men nu er de op på 5 (hvis ikk over) og det kunne min hud ikk klare.. Så nu er jeg fyldt med strækmærker...

men kæresten har lovet at jeg får laser behandling, når det er...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.