Hvor nødvendigt er det at gå til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

132319

Pikku Myy skriver:

Jeg mødte godt nok ikke meget teknologi i løbet af min graviditet, men det er nok afhængigt af hvordan ens JM lige gør...

Jeg ser lidt jordemødre som det moderne samfunds erstatning for matriarkerne. I de gamle dage du snakker om, havde man tidligere generationers kvinder tættere inde på livet, og jeg tænker de har holdt øje og videregivet erfaringer så godt som de har kunnet med de ressourcer de havde til rådighed. Og på trods af det var abortraten, risikoen for dødfødte børn og børnedødeligheden nok en del mere deprimerende end den er idag. Blandt andet fordi man ikke på samme måde kunne holde øje med hvordan barnet havde det og reagere på det...

Det er der jo så netop lavet studier om at den ikke var

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Pikku Myy

132319 skriver:

Det er der jo så netop lavet studier om at den ikke var

Spændende - smid et link. Det gad jeg godt læse

Anmeld

9. september 2011

ano14316

132319 skriver:

Ej nej nej neeeeeeeeeeeeeeej -Jeg tror du har været uheldig

Jeg håber du har ret.. 

Jeg synes bare jeg har haft så mange dårlige oplevelser med det sygehus det sidste stykke tid, hvor der er sket mange fejl grundet sjusk.. 

Måske er det anderledes på FG.. Heldigvis tager jeg det meget roligt i forhold til fødslen.. har det sådan.. ja ja der er ligesom pænt mange der har gjort det før mig, så jeg kan selvfølgelig også.. 

Anmeld

9. september 2011

Aagaard

132319 skriver:

Vil lige indskyde at Hillerød er et FANTASTISK sted at føde. Jeg har født begge mine børn der og hvis jeg skulle have nummer 3 (skal jeg ikke) skulle det helt sikkert også være der.

Jeg havde heller ikke samme JM til konsultationerne (Pga. ferie og sygdom) men det var for mig ligegyldigt, det var bare hurtigt ind og ud igen for mit vedkommende.

Det er da dejligt at der også er gode oplevelser fra Hillerød.
Men selfølgelig er der jo også forskel på folk - nogle har behov for meget mere "sikkerhed eller trykhed" omkring sådan et forløb end andre har.
I den sammenhæng har Hillerøds "stil" passet bedre til dig end til ano14316...

Line

Anmeld

9. september 2011

132319

ano14316 skriver:

Jeg håber du har ret.. 

Jeg synes bare jeg har haft så mange dårlige oplevelser med det sygehus det sidste stykke tid, hvor der er sket mange fejl grundet sjusk.. 

Måske er det anderledes på FG.. Heldigvis tager jeg det meget roligt i forhold til fødslen.. har det sådan.. ja ja der er ligesom pænt mange der har gjort det før mig, så jeg kan selvfølgelig også.. 

Begge mine fødsler har været super gode med kompetente og venlige jordemødre, så jeg håber at du får en god oplevelse

Anmeld

9. september 2011

ano14316

132319 skriver:

Begge mine fødsler har været super gode med kompetente og venlige jordemødre, så jeg håber at du får en god oplevelse

Jeg tror også det er anderledes når man når til selve fødegangen og er i fødsel..  der har jeg heller ikke hørt noget dårligt om.. 

Anmeld

9. september 2011

132319

Pikku Myy skriver:

Spændende - smid et link. Det gad jeg godt læse

Hmm, link? Det kan jeg ikke finde, da jeg ikke tror på nettets troværdighed.

Er dog ret sikker på at vi igennem studiet, da vi nåede til pædiatri, havde lidt om emnet. Netop at dødeligheden grundet komplikationer i graviditeten ikke var højere end i dag.

Men dengang var de heller ikke så hysteriske som nogen kan være i dag.

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil ikke til en eneste jm undersøgelse i denne graviditet hvis jeg skal gå efter hvad jeg føler for. Jeg mener,(som en anden i tråden) at det kun burde være for de gravide der selv ringede ind som ønskede en tid. Jeg har oplevet en mangel på interesse,oplysninger jeg kunne fnde på google eller via egen læge var det som besøget handlede om. Dopthone  behøves ikke hvis man mærker liv. Hvis man er i tvivl om noget så er telefonen jo opfundet og man kan ringe til lægen/syghuset og forklare sig. Da jeg fik min mappe til NF blev jeg bedt om at læse kapitlet om det første jm besøg. Jeg grinte faktisk og spurgte om hun havde set min journal. Nej? Hvis du havde ,så havde du set at jeg har født 3 gange før. Jeg er en erfarren gravid. Hun bad mig sgi om at læse det alligevel  Der stod INTET som jeg ikke vidste i forvejen. Endnu engang følelsen af at spilde sin tid. For mig ligger jeg vægt på hvordan jeg føler mig,hvordan jeg føler mit barn,hvordan sparkne føles,hvordan barnet vender,utilpashed,influenza symtomer ect. Det er DET der har betydning. Det andet virker sådan lidt.. 

Anmeld

10. september 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

Man kan undres

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Hasselnødden skriver:

Man kan undres

Nå. Og?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.