Hvor nødvendigt er det at gå til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Nå. Og?

Ikke noget og.. det var bare en umiddelbar konstatering af mine tanker da jeg læste det du skrev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Anonym trådstarter

Hasselnødden skriver:

Ikke noget og.. det var bare en umiddelbar konstatering af mine tanker da jeg læste det du skrev

Okay

Anmeld

10. september 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg vil ikke til en eneste jm undersøgelse i denne graviditet hvis jeg skal gå efter hvad jeg føler for. Jeg mener,(som en anden i tråden) at det kun burde være for de gravide der selv ringede ind som ønskede en tid. Jeg har oplevet en mangel på interesse,oplysninger jeg kunne fnde på google eller via egen læge var det som besøget handlede om. Dopthone  behøves ikke hvis man mærker liv. Hvis man er i tvivl om noget så er telefonen jo opfundet og man kan ringe til lægen/syghuset og forklare sig. Da jeg fik min mappe til NF blev jeg bedt om at læse kapitlet om det første jm besøg. Jeg grinte faktisk og spurgte om hun havde set min journal. Nej? Hvis du havde ,så havde du set at jeg har født 3 gange før. Jeg er en erfarren gravid. Hun bad mig sgi om at læse det alligevel  Der stod INTET som jeg ikke vidste i forvejen. Endnu engang følelsen af at spilde sin tid. For mig ligger jeg vægt på hvordan jeg føler mig,hvordan jeg føler mit barn,hvordan sparkne føles,hvordan barnet vender,utilpashed,influenza symtomer ect. Det er DET der har betydning. Det andet virker sådan lidt.. 

Hvordan vil du opdage hvis babyens hjertelyd eller hjerterytme ikke er normal? Hvis den f.eks. pludselig ændres midt i graviditeten?

Jeg synes det er fint nok at man som 4. gangsfødende ikke mener det er nødvendigt at gå til alle JM-konsultationerne, men jeg havde nok valgt at tage til én eller 2 midt/sent i forløbet alligevel - bare for at tjekke op på noget af det som lægen ikke gør... 

Anmeld

10. september 2011

mortilflere

Jeg kan kun sige......... man bliver sg ik prof på sin krop bare fordi det er 4 x ............. (eller 5 )

Anmeld

10. september 2011

Christine

Anonym skriver:

Bare nysgerrig

Jeg må så sige at jeg fik INTET ud af jordemoder - har to børn og det var det samme hver gang; hat og briller!! Så hvis du keder dig, så er det nødvendigt, men hvis du har bedre ting at lave, er det efter min mening så absolut unødvendigt. Det er jo bare MIN mening. Lægen kan måle blodtryk (bedre) og tjekke urin (gør jordemoderen jo ikke engang selv for det meste) og måle symfyse-fundus eller hvad det hedder. Lægen lytter til barnets hjertelyd og mht skøn af vægt og evt. underkropsstilling er det min erfaring at en bagers gæt er lige så godt som en jordemoders..

Anmeld

10. september 2011

Topp

Bare nysgerrig

en jordmoder er jo specielt udannet til det med graviditeter og fødsler...

Det er vel næsten svar nok...

Og det er dit barn det handler om.... så hvorfor ikke gå til de bedste ang. deres velfærd?

Anmeld

10. september 2011

Topp

Jeg vil ikke til en eneste jm undersøgelse i denne graviditet hvis jeg skal gå efter hvad jeg føler for. Jeg mener,(som en anden i tråden) at det kun burde være for de gravide der selv ringede ind som ønskede en tid. Jeg har oplevet en mangel på interesse,oplysninger jeg kunne fnde på google eller via egen læge var det som besøget handlede om. Dopthone  behøves ikke hvis man mærker liv. Hvis man er i tvivl om noget så er telefonen jo opfundet og man kan ringe til lægen/syghuset og forklare sig. Da jeg fik min mappe til NF blev jeg bedt om at læse kapitlet om det første jm besøg. Jeg grinte faktisk og spurgte om hun havde set min journal. Nej? Hvis du havde ,så havde du set at jeg har født 3 gange før. Jeg er en erfarren gravid. Hun bad mig sgi om at læse det alligevel  Der stod INTET som jeg ikke vidste i forvejen. Endnu engang følelsen af at spilde sin tid. For mig ligger jeg vægt på hvordan jeg føler mig,hvordan jeg føler mit barn,hvordan sparkne føles,hvordan barnet vender,utilpashed,influenza symtomer ect. Det er DET der har betydning. Det andet virker sådan lidt.. 

så du ville SELV vide rent pr. instink hvis der feks er for lidt fostervand - og barnet ville skulle ud NU -  eller dit barn er lille? NEJ det ville du ikk

Anmeld

10. september 2011

Topp

Christine skriver:

Jeg må så sige at jeg fik INTET ud af jordemoder - har to børn og det var det samme hver gang; hat og briller!! Så hvis du keder dig, så er det nødvendigt, men hvis du har bedre ting at lave, er det efter min mening så absolut unødvendigt. Det er jo bare MIN mening. Lægen kan måle blodtryk (bedre) og tjekke urin (gør jordemoderen jo ikke engang selv for det meste) og måle symfyse-fundus eller hvad det hedder. Lægen lytter til barnets hjertelyd og mht skøn af vægt og evt. underkropsstilling er det min erfaring at en bagers gæt er lige så godt som en jordemoders..

ja det er da "kedeligt" hvis man er gravid efter bogen - meeeen det sker da ofte akutte ting bliver opdaget - det ville man ikke altid selv kunne

Anmeld

10. september 2011

morethanperfect

Pikku Myy skriver:

Jeg synes det er synd I reagerer så kraftigt på trådstarters tanker omkring hjertelyd at I næsten får det til at lyde som om hun er hjerteløs og unormal.

Jeg må nok indrømme at jeg ikke erindrer det at høre hjertelyd som noget HELT FANTASTISK, og det føler jeg sådan set ikke der er noget i vejen med.

Jeg tror det jeg vil frem til er at I virker meget "aggressive" i jeres udtalelser. Måske det kunne tones en smule ned.

Jeg sku ik agressiv .. Jeg syns personligt bare det underligt ikke at ville gå til JM, men det er jo bare min mening ..

Anmeld

10. september 2011

Christine

Topp skriver:

ja det er da "kedeligt" hvis man er gravid efter bogen - meeeen det sker da ofte akutte ting bliver opdaget - det ville man ikke altid selv kunne

Jeg havde masser af ting der burde have været taget fat på, men jordemødrene jeg mødte evnede det altså ikke.

En privat jordemoder ville jeg langt hellere anbefale, jeg vil ikke engang sige de andre er kedelige, men giver regulært forkerte råd og har i hvert fald for mit vedkommende overset meget vigtige ting = spild af tid og falsk tryghed.

Det er jo min oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.