anonym88 skriver:
Snehund: Dejligt at du har det okay fysisk.. Hva med psykisk? Og hvordan tænker du at komme videre? Giver du også en update på dine blodprøver? det er hårdt sådan at skulle følges, synes nærmest det giver en mere fortvivlelse over at tingene er i uorden.. Men dejligt for dig hvis kroppen selv kan klare det! Jeg håber også meget at min egen krop vil gøre det! det må da være det bedste?
Ja, jeg står i samme situation med at min livmoder er tom. Det havde jeg aldrig forestillet mig at der kunne lade sig gøre? et dødt foster, ja, men intet foster men normalt voksende livmoder? det synes jeg er mærkeligt!? psykisk.... hmm.. det er som en rutsjebane! det ene øjeblik griner jeg og føler mig "normal ikke gravid" kvinde, det næste føler jeg mig såååå gravid, fordi hormonerne stadig er i kroppen og til slut så kan jeg græde og græde.. det er så underlig en situation og følelse, som man ikke kan sætte ord på?
tak, for de mange varme tanker og knus!! det varmer utroligt! sender mange tanker og kram tilbage og håber du er okay! og at dine nære også kan støtte dig !!

I andre: tak for alle jeres søde kram og tanker! det er rart og varmer meget! dejligt at høre Maalene, at der stadig er håb 

Kære Anonum88
Tusind tak for dit varme indlæg
og din beskrivelse. Værsgo mht tanker og omsorg - det er skønt, hvis vi kan støtte hinanden.
Kender SÅ godt til beskrivelsen af din tilstand. Selvom jeg ikke ønsker det for nogen - så er det rart og trøstende at vide, at man ikke er helt alene om sine følelser og reaktioner. Det giver mig en eller anden opfattelse af at være ganske "sund" og "normal" - når du fortæller om din psykiske tilstand, selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker en tilsvarende tilstand for dig.
Kan godt forstå, at du er meget mystificeret over, at din livmoder har den "rette" størrelse, men intet foster. Det må være en meget mystisk fornemmelse.
Ja, update: Desværre var mit hormontal ikke faldet som det burde
Det er faktisk steget lige så meget, som hvis jeg var gravid, selvom tallene er alt, alt for lave ifht hvor langt jeg fysik muligt, kunne (og burde) være henne, hvis alt forløb godt. Jeg blev scannet igen - stadig ingen tegn på noget der minder om graviditet i livmoderen. Heldigvis kunne de heller ikke umiddelbart se, at der skulle sidde noget i mine æggeledere (hvis det sidder der, kan det blive meget farligt). Så lige nu er det et mysterie, hvad det er, der producerer hormonerne. Derfor skal jeg på sygehuset og undersøges igen på mandag - eller før - hvis jeg får det værre.
det ikke sker.
I dag synes jeg, at det er en hård omgang rent psykisk. Da jeg kom hen på hospitalet, kunne de ikke finde mig i deres system - og blodprøve lab. var helt mennesketomt. Den lille uregelmæssighed slog mig helt ud. Så begyndte jeg at græde.
Selvfølgelig ordnede det sig - men jeg kunne bare slet ikke holde det tilbage
. Derefter sad jeg og ventede på svar i en opholdsstue på barselsgangen (eller et sengeafsnit med en masse højgravide og spædbørn) i 3½ time. Py, ha - det var et psykisk pres. Da jeg så fik svaret - begyndte jeg at græde igen.
- og bekymre mig for alt muligt ude i fremtiden. Lægerne vidste ikke rigtig, hvad de skulle sige, andet end give mig en ny tid og sende mig hjem. Bagefter ringede jeg til min mor og græd
Hun var en god trøst
Endelig besluttede jeg mig for at fortælle det hele til en god veninde. (Min kæreste og jeg havde ellers besluttet ikke at fortælle noget, før "den er hjemme"). Men jeg har brug for at tale med nogen om det og min veninde er jordemoder, så det er oplagt med hende. Det var en kæmpe trøst 
Hun er bare SÅ sød og siger alle de rigtige ting.
Min veninde mente ikke, at jeg skulle bekymre mig alt for voldsomt, selvom hun synes, det er lidt mystisk med de stigende hormoner. Det føles så dejligt at lette sit hjerte, og blive taget alvorligt. Hun mente, at graviditeten måske er blevet afbrudt meget tidligt og at det er derfor, at de ikke kan se noget på scanningerne - for jeg har blødt i ca 14 dage nu - så dermed ken den jo godt være blevet tømt. Men de stigende hormoner, det synes hun stadig er meget mærkeligt. Hun mente, at der måske kan sidde en lille rest af noget graviditetsvæv - enten i eller udenfor livmoderen - som de ikke har kunne fange på scanningen - og at det sender signaler om at producere hormoner?
Du spørger hvordan jeg kommer videre - det er et godt spørgsmål. Lige nu arbejder jeg på at acceptere mine følelser både de gode og de mindre positive - og give udtryk for dem, hvis det er muligt i situatiuonen . Jeg trøster mig stadig lidt ved tanken om, at der nok er en mening med, at graviditeten blev afbrudt så tidligt. Også lader jeg gråden komme, når den vil - det er forløsende at græde.
Når alt er afklaret og min krop forhåbentlig er tilbage til "normal" tilstand, tror jeg faktisk, at der skal gå lidt tid før jeg springer ud i PB igen. Jeg skal nok lige sunde mig - ville ikke psykisk kunne rumme, hvis noget lignende sker lige med det samme.
Hvad med dig - har du et godt socialt netværk, der kan trøste dig?
Hvordan holder du dig oppe?
Kram