Så er det slut....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Snehund

Kære Anonym88

Tak for

Py ha - det lyder som en rigtig grim overraskelse, du fik dig der.

Ja, niv og jag i underlivet er vist et ret almindeligt graviditetstegn. Jeg havde også lidt niv og jag, det var dog i hele underlivet - men kun før mit hormontal dalede, nu er det helt væk. Tror desværre, at det med - at det er mest i den ene side - kan være et skidt tegn, men er det ikke nødvendigvis.

så mange gange for, at du ikke skal igemmen et fysisk smertefuldt forløb. Det psykiske er slemt nok!

Synes faktisk det er lidt vanskeligt at finde ud af, hvad der er op og ned i forbindelse med graviditet og eventuelle komplikationer. Det er som om, at der er vidt forskellige holdninger til, hvad der er normalt/godt og hvad der kan være faresignaler.

Jeg var på sin vis forberedt på "det værste" inden scanningen i går (så godt som man nu kan være forberedt på den slags, hvilket stort set er umuligt). Jeg har haft noget blødning i lidt over en uge før jeg blev scannet. Jeg blev undersøgt af en ung læge i sidste uge - hun tog en positiv g-test - og sagde at jeg måske var ved at abortere. Den mere erfarne læge, som jeg havde en konsultation hos i går, sendte mig straks på sygehuset. Min læge troede det drejede sig om missed abortion - altså at fosteret var dødt, men ikke "renset ud". Scanningen viste ingen tegn på graviditet. Jeg bløder stadig lidt, men har ikke ondt. Det er mystisk og foruroligende. For at blodprøven lørdag viser dalende hormontal.

Jeg har læst, at smerterne kan komme meget pludseligt og ofte sidde i den ene side - men at man slet, slet ikke er i tvivl - da det skulle være helt uudholdelig voldsomt smertefuldt, hvis det er GUL. Og også at man kan gå med det et stykke tid, uden smerter. Jeg har spurgt forskellige læger om dette - nogle har sagt at man ville kunne mærke det meget tideligt i graviditeten og andre har sagt, at det kan komme pludseligt. Ved ikke hvad man skal tro på?

Mon ikke, at det mest pålidelige er scanninger og ikke mindst blodprøver. Blodprøver vil kunne fortælle om hormonniveauet daler som det skal/bør.

Synes i hvert fald at det er godt, at du bliver undersøgt ordenligt og at der bliver taget hånd om din situation. Hvis det er GUL så jo før, jo bedre!

Kærlige tanker og kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Blirnokaldrigfru

Vores situationer er ikke helt ens alligvel så? for min livmoder var på størrelse med at jeg var 8+1 og jeg er rigtigt 8+4? men den var tom? min læge mener så at scannningsdamen kan have overset babyen, men jeg tvivler.. tør som sagt ikke håbe..

er du okay? hvordan holder du modet oppe? hvornår skal du så have abort ? eller?

Anmeld

8. september 2011

Koen.

sender et kæmpe

Anmeld

8. september 2011

Snehund

anonym88 skriver:

Vores situationer er ikke helt ens alligvel så? for min livmoder var på størrelse med at jeg var 8+1 og jeg er rigtigt 8+4? men den var tom? min læge mener så at scannningsdamen kan have overset babyen, men jeg tvivler.. tør som sagt ikke håbe..

er du okay? hvordan holder du modet oppe? hvornår skal du så have abort ? eller?

Uh - jeg håber for dig, at du er så tidligt i graviditeten, at de har kunne overse fosteret ved scanningen i går. Men kan godt forstå, at du ikke tør håbe. Uh, den der uvished - den er skrækkelig.

Nej, tror heller ikke vores situation helt kan sammenlignes til punkt og prikke.

Der er ingen, som har omtalt størrelsen af min livmoder, ved de undersøgelser jeg har fået lavet. Ved ikke, om den svarede til de uger jeg var henne. Hverken at den var for lille eller passede med størrelsen, så jeg ved ikke hvad status er ifht det - har heller ikke tænkt på at spørge ind til det. Jeg begyndte at bløde allerede i uge 6 - så måske har det været for tidligt, at det er gået til grunde til, at de har kunne se det?!

Lægen, der scannede mig i går, sagde, at min livmoder var tom - så enten er jeg igang med at aborter selv eller også er det GUL. Hun tror det første - men ville være helt 100, derfor vil de holde øje med om mit hormonniveu falder. Det vil i følge hende udelukke GUL, hvis den gør. Hun mente ikke umiddelbart, at jeg skulle igennem en klinisk abort/udskrabning, hvis der ikke er tale om GUL. Hun sagde, at min livmoderslimhinde ser fin og slank ud - hvad end det skal betyde.

Hvis det kan kaldes positivt har jeg her i eftermiddag haft mens. lignende smerter og bløder kraftigere. Så jeg satser på, at der er tale om en "almindelig" SA, som har været længe undervejs og derfor har de ikke kunne se tegn på graviditet i livmoderen i går. Det er i hvert fald det overlægen på sygehuset hældte mest til.

Hvis de ikke konstaterer yderligere tegn på GUL i weekenden, kan jeg desværre ikke vide, om der har været GUL - som kroppen måske "bare" har klaret at skille sig af med selv?!?! Det vil nok spøge noget i min hjerne - hvis jeg kommer dertil, at jeg kaster mig ud i en ny graviditet.

Py ha - sikken en smørre. Håber altså ikke, at det er for hårdt at læse, når du selv står i en meget svær situation. Hvis det er skal du altså bare droppe at læse det og ikke føle dig forpligtet til at respondere.

Jeg synes, jeg holder humøret ok nu. I forgårs var jeg helt knust, især den meget anstrengende uvished var ved at tage pippet helt fra mig. Konstant let blødning og gentagne positive teste i mere end en uge - vidste slet ikke om jeg var købt eller solgt. I forgårs græd og græd og græd jeg. Jeg følte dyb sorg og orkede ikke at gå udenfor en dør.

I går var jeg lettet over at blive taget alvorligt af lægen og få klar besked på sygehuset.

I dag har jeg formået at tænke på andre ting og forsøge at holde angsten for GUL nogenlunde fra døren. Følelsen af at vide hvor jeg står mht baby/ikke-baby og at jeg er under observation for GUL - det er en lettelse. Lige nu er det lidt ude af mine hænder - og jeg prøver at være god ved mig selv og holde godt øje med min krops signaler. Og så tænker jeg, at hvis den lille spire var alvorligt syg - så er det bedst, at den ikke skal lide og går til grunde nu - fremfor senere - selvom det er en meget barsk tanke. Men det trøster mig lidt.

Håber du klarer skærene på bedste vis.

Jeg vil meget gerne have en up-date på, hvordan det går i morgen - hvis du vil fortælle om det.

Jeg sender dig de bedste og varmeste tanker og flere

Anmeld

8. september 2011

Blirnokaldrigfru

Puha, det lyder også som en hård omgang for dig !! Og forstår fuldt ud dine følelser! må være ubehageligt at gå i uvished når man bløder, men fortsat tester positivt? håber for dig at kroppen selv kan klare opgaven! og at du så hurtigt kan komme igang med PB igen, hvis det er ønsket og du er mentalt klar igen!

Jeg har slet ikke blødt.. Jeg har læst om et vindæg? har du hørt om det? er blevet lidt i tvivl om det også kunne være det, men frygter stadig mest GUL..
Synes dagen idag har været lang.. og hård, har været ret hormonelt utilpas, og syntes jeg har haft flere smerter (måske indbildning?) men godt dagen er ovre nu

skal helt klart nok opdatere imorgen, så snart jeg ved noget

Anmeld

8. september 2011

Blirnokaldrigfru

og forresten - er rart at høre din historie! er glad for du vil dele!

Anmeld

8. september 2011

Snehund

anonym88 skriver:

og forresten - er rart at høre din historie! er glad for du vil dele!

Hej igen.

Godt at du ikke får det dårligt af alt mit skribleri

Kan godt forstå at dagen i dag har været hård for dig. Håber undersøgelserne i morgen giver mere afklaring.

Ja, et vindæg er såvidt jeg ved, et æg, der er tomt. Altså et æg uden foster.

Py, jeg bløder meget nu og har ondt Håber ikke at det bliver mere og værre. Det er et ubehageligt tidspunkt kl 23:00 om aftenen, især fordi jeg bor på landet. Heldigvis er min kæreste hjemme, hvis det går helt galt. Men det er nok "bare" aborten, der sætter ind for alvor nu. piv, piv.

Håber på og satser på en rolig nat for os begge.

Vil tænke på dig i morgen og håber på det bedste

Anmeld

8. september 2011

Snehund

PS: Lidt fra min videns-box vedr graviditets hormon: Man bliver ofte ved at kunne teste positivt et stykke tid efter at man har aborteret/graviditeten er gået i stå. Hcg hormonet halveres langsomt og kan hos nogle spores lang tid efter, at graviditeten er ophørt. Hcg er det hormon en graviditetstest reagerer på. Ved GUL eller en inkomplet abort, der kræver behandling, kan man ved blodprøver konstatere at hcg- hormonet ikke daler som det skal.

Anmeld

8. september 2011

Holbæktrunten

anonym88 skriver:

Jaa, som overskriften lyder, så er det nu slut herfra.. var idag til tidlig scanning ved scanningsjordemoderen i Silkeborg og hun var fantastisk sød!! Dog viste det sig at min livmoder er tom.. Den voksede som den skulle, men uden noget indhold.. skal så have ringet til lægen imorgen, for så skal der findes ud af hvad der skal ske.. frygter nu en graviditet udenfor livmoderen.. så kryds fingre for mig

puuuha, øv altså!

Anmeld

9. september 2011

Blirnokaldrigfru

UPDATE!!!

var idag til undersøgelse på gyn amb, og der var ingen tegn på graviditet udenfor livmoderen, og de tænker nu at det nok er en MA.. jeg har fået taget nye blodprøver, skal derover igen mandag til blodprøver og en ny scanning, hvor der så skal vurderes igen og tages stilling til sagen.. min livmoder er allerede mindsket en lille bitte smule, så tror jeg er ved at have vænnet mig til tanken .. men ville egentlig bare gerne have det ud nu, så vi kan forsøge igen? hvordan går det med dig snehund?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.