Kig lige her, de der ved noget om SSF! (Billede af fødder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.213 visninger
40 svar
0 synes godt om
6. september 2011

MaybeBaby

Jeg har haft den dejligste graviditet, og er nu 38+2. For en uge/halvanden begyndte mine fødder dog lige pludselig at tage vand ind, så at sige. Der er væske hele dagen og synes bare det bliver værre og værre!

Billedet er fra her til aften, hvor det eneste, jeg har lavet hele dagen, er at sidde på sofaen! Min søster tror måske, at det kan være noget optakt til SSF, men er I nogensinde blevet sendt til videre tests for SSF kun pga. enorme mængder væske? Eller er det bare helt naturligt, at fødder bliver så store, at man ikke kan bevæge dem. Og i så fald i sådan et hurtigt tempo!?

/Mette - som under alle omstændigheder hellere må spørge min JM i morgen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

<3

Det kan bestemt være tegn på ssf! Afsted til jm i morgen også håber jeg på det bedste

Anmeld

6. september 2011

L.J.L

MaybeBaby skriver:

Jeg har haft den dejligste graviditet, og er nu 38+2. For en uge/halvanden begyndte mine fødder dog lige pludselig at tage vand ind, så at sige. Der er væske hele dagen og synes bare det bliver værre og værre!

Billedet er fra her til aften, hvor det eneste, jeg har lavet hele dagen, er at sidde på sofaen! Min søster tror måske, at det kan være noget optakt til SSF, men er I nogensinde blevet sendt til videre tests for SSF kun pga. enorme mængder væske? Eller er det bare helt naturligt, at fødder bliver så store, at man ikke kan bevæge dem. Og i så fald i sådan et hurtigt tempo!?

Puha avs det ser godt nok ubehageligt ud! Jeg havde også vand i kroppen dog slet ikke i det omfang der. Har du andre symptomer såsom hovedpine, øm over ribbenene, flimmer for øjnene? Under alle omstændigheder ville jeg nok lige tage den med jordemoderen hun tjekker vel også urinen.

Anmeld

6. september 2011

Frejsmor

MaybeBaby skriver:

Jeg tror umiddelbart ikke du skal være bekymret, hvis vand i kroppen er dit eneste symptom - men er du bekymret så snak med din JM eller ring til FG, hellere en gang for meget end en gang for lidt..

Jeg har selv haft lidt vand i kroppen næsten hele graviditeten igennem, men indenfor de seneste par uger er det blevet rigtig rigtig slemt og gik fra et (+) i vandrejournalen til ++ for ødem(har båede kæmpe ben og så meget vand i hænder og fingre at jeg har fået karpaltunnelsyndrom)..  Samtidig lider jeg rigtig meget af hovedpine og det har da fået mine alarmklokker til at ringe flere gange og også min JM's.. Men hver gang er min urin og mit blodtryk super fint, og så længe det er det, så er der ikke noget i vejen(ifølge min JM)..

2 gode råd(givet af JM i dag), drik drik drik maaaasser af vand og sørg for at få noget motion så der kommer gang i blodomløbet..

for at det snart går over - og ja så er der jo ikke længe til guldet kommer til verden og din krop KUN er DIN igen..

Anmeld

6. september 2011

mth1987

Mine fødder så også sådan ud i de sidste uger og det var bare væske ophopbninger. Men få det da tjekket hvis du i tvivl

Anmeld

6. september 2011

H+S Skjolgborg.

Liner mine føder i uge 34 og en del uger frem med min datter have med et så også højblodtryk blod og sukker i min urin.Men ellers var det vand i kroppen også. Jeg ville lige se af komme en tur til lægen eller jdm lige af få et tjek.Held og lykke..

Henriette

Anmeld

6. september 2011

Ranarupta

Hiv fat i JM!
Mine fødder så sådan ud og jeg havde ssf.

Du kan godt bare have det ene symptom på ssf, så derfor er det vigtigt, at du reagerer.

Sørg desuden for at drikke masser af vand - det er sådan, at hvis kroppen oplever, at den ikke får vand, så holder den på det, den har i kroppen.
Men hvis den får tilført nyt vand, så er den ikke i underskud og holder derfor ikke på dét i kroppen.
Lav derudover venepumpeøvelser og lig med fødderne hævet

Hvis det er muligt, så få din mand til at stryge væsken tilbage mod kroppen.
Du skal ligge på ryggen med benene hævet og så skal din mand (eller en anden) med et fast greb, stryge vandet fra tæerne til kroppen.

Anmeld

6. september 2011

B&J

Vil blodt sende dig en kæmpe krammer og håber ikke det er SSF

Anmeld

6. september 2011

Frøken J.

MaybeBaby skriver:

Fuck og shit din stakkel! Jeg har ikke selv haft det, men det er jo "de tusinde symptomers sygdom". Man kan have det uden at have de gængse symptomer eksempelvis. Så tag du at blive checket! Ved du hvordan dit blodtryk ligger? Det er jo et typisk tegn. Men fy for pokker det ser ømt ud, søde!

Anmeld

6. september 2011

MaybeBaby

mrs X skriver:

Det kan bestemt være tegn på ssf! Afsted til jm i morgen også håber jeg på det bedste

Tak for svar - ville bare ikke spørge hende, hvis det virkede for fjollet, når det var det eneste symptom sådan lige umiddelbart. Men nu må vi se, hvad hun siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.