Scanning 38+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
51 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Kofoed.

Jeg burde næsten lave en lang "betinas update"-tråd i stedet, for hold da op jeg spammer jer for tiden

Lillepigen skal vist have skiftet kælenavn, for lille er hun BESTEMT ikke længere. Hun blev 36+1 scanning til 2730 g og i dag til scanning 15 dage efter blev hun målt til (og hold nu godt fast) 3425 g, altså en vægtøgning på 350 g PR UGE. Og det værste er, at han kunne ikke ordenligt måle hovedet, da det sidder så langt nede i bækkenet, så det er blevet målt til at være mindre denne gang end ved sidste scanning, så vægten er reelt højere end de 3,4 kg.

Målene er hvad gennemsnit vejer/måler, når bebse er så langt. ved første vækstscanning blev hovedet målt til at være 1 dag "for lille", maven var 8 dag "for lille" og lårbenet 6 dag "for stort", sidan da har det lagt meget stabilt indtil for en måned siden, hvor maven begyndte at hente ind. I dag sagde scanningen  så, at hovedet (som jo blev målt for lille) skulle være 35+3, lårbenet 39+1 og maven 39+2, altså en uge "for stor"

Men er rart skuffet, fik i juli afvide, at jeg skulle føde en 3200 g baby til termin og tænkte "yes, en lille nips, der bare puffer ud uden besvær", men nej nej, forsætter denne vægtstigning, så bliver hun en 4 kg baby, avv, det lyder ømt.

Uhhh og nu til det bedste, overlægerne tager min sag op til eftermiddags mødet og aftaler en tid til igangsættelse og ham jeg var inde hos i dag, synes ikke om i gangsættelser på en søndag (altså min termiin), så de må jo lige se om de ligger den et par dage før eller efter. Self satser vi på et par dage før  Så i dag kl 16:30 skal jeg ringe til FG og få min endelige tid. Wee  kommer meget snart. Skrive self en update i denne tråd, når vi har fået tiden.

Ups, endnu en roman herfra. Kom i også gerne med en update. Jeg vil gerne snart se vores babyer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

SaNiNa

Sikke en lillebasse, men du må ikke regne med de er rigtige jeg var ved jdm da jeg var 41+0 hvor hun skønnede Nicklas til 3200g og samme eftermiddag blev han scannet og skønnet til 3000g men han var 3732g så det jo et pænt hop.

Og iiih hvor snyd jeg vil også vide hvornår jeg kan forvente at få flere veer? bliver du sat igang fordi den lille er skønnet så stor eller?

Anmeld

6. september 2011

Kofoed.

Sanne og Nicklas skriver:

Sikke en lillebasse, men du må ikke regne med de er rigtige jeg var ved jdm da jeg var 41+0 hvor hun skønnede Nicklas til 3200g og samme eftermiddag blev han scannet og skønnet til 3000g men han var 3732g så det jo et pænt hop.

Og iiih hvor snyd jeg vil også vide hvornår jeg kan forvente at få flere veer? bliver du sat igang fordi den lille er skønnet så stor eller?

Regner heller ikke fast med det, de siger jo, at der er en usikkerhed på +/- 10%, men selv jordemoder sagde i torsdags, at hun tager mere end "normalt" på og at hun på de 14 dage imellem sagtens kan have taget 300 g på i ugen, men grundet hun altid har været lang, så er hun svær at bedømme/føle sig frem.

Nej det er tvillingen der er skyld i det. En normal tvillingegravid bliver sat igang cirka 38+0 og Kolding sættes nu alle gravide igang 41+3, men da jeg er en blanding, så vil de sætte mig igang "midt imellem". Men samtidig håber de, at man også kan imødekomme en fødselsdepression, ved at jeg ikke skal gå i uvished og frygte alt muligt går galt, bare fordi jeg er gået over tid. Det samme tør de heller ikke, tænkt hvilken skandale der vil komme, hvis der sker den raske noget, kun fordi jeg gik over tid med hende...

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Regner heller ikke fast med det, de siger jo, at der er en usikkerhed på +/- 10%, men selv jordemoder sagde i torsdags, at hun tager mere end "normalt" på og at hun på de 14 dage imellem sagtens kan have taget 300 g på i ugen, men grundet hun altid har været lang, så er hun svær at bedømme/føle sig frem.

Nej det er tvillingen der er skyld i det. En normal tvillingegravid bliver sat igang cirka 38+0 og Kolding sættes nu alle gravide igang 41+3, men da jeg er en blanding, så vil de sætte mig igang "midt imellem". Men samtidig håber de, at man også kan imødekomme en fødselsdepression, ved at jeg ikke skal gå i uvished og frygte alt muligt går galt, bare fordi jeg er gået over tid. Det samme tør de heller ikke, tænkt hvilken skandale der vil komme, hvis der sker den raske noget, kun fordi jeg gik over tid med hende...

Okay.

Du må lige give os besked om hvad de har bestem når du har snakket med dem. iiih det er jo helt vildt spændende.

Skal til jdm om en time og skal have Nicklas med da hans dp lukker mens jeg er derinde og far kan ikke få fri da de har mega travlt øv øv så håber han har tålmodighed til at side lidt stille har dog lavet en bestikkelspose til ham hihi

Anmeld

6. september 2011

Kofoed.

Okay.

Du må lige give os besked om hvad de har bestem når du har snakket med dem. iiih det er jo helt vildt spændende.

Skal til jdm om en time og skal have Nicklas med da hans dp lukker mens jeg er derinde og far kan ikke få fri da de har mega travlt øv øv så håber han har tålmodighed til at side lidt stille har dog lavet en bestikkelspose til ham hihi

Det skal jeg nok

Bestikkelsesposer er altid gode Kan hun så sige/gør noget, så du snart for din pige ud og kroppen tilbage?

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Det skal jeg nok

Bestikkelsesposer er altid gode Kan hun så sige/gør noget, så du snart for din pige ud og kroppen tilbage?

Den skal jeg lige have igen hvem skal sige og gøre noget?

Anmeld

6. september 2011

Kofoed.

Den skal jeg lige have igen hvem skal sige og gøre noget?

Jordemoder

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Jordemoder

Hun skal jo ikke så meget i dag måle blodtryk og lytte til lillepigen og mærke.

og så høre om hvordan jeg har det. håber han syntes det er spændende at høre lillesøsters hjerte slå. tager lidt legetøj med også til ham.

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Snakkede med dem til formiddag for at høre om de hvade en tidliger tid, men desværre men hende jeg snakkede med syntes jeg skulle tage ham med for han var mere end velkommen.

så nu prøver jeg

Anmeld

6. september 2011

Kofoed.

Hun skal jo ikke så meget i dag måle blodtryk og lytte til lillepigen og mærke.

og så høre om hvordan jeg har det. håber han syntes det er spændende at høre lillesøsters hjerte slå. tager lidt legetøj med også til ham.

Må JM ikke lave en hindeløsning endnu? Aner det ikke, men når du allerede har veer så tit, så ja, måske hun kunne sætte gang i lidt derinde eller skal man over termin før de vil sådan noget?

det håber jeg da han vil synes, måske det gør det lidt mere virkeligt for ham, at en fremmed snakker om hende og at han kan høre noget, som normalt ikke er der, det ved man jo aldrig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.