Har du husket hjelmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

chael

MorDk skriver:

Husker du at give dit barn cykelhjelm på når I cykler?

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke begriber de forældre der vælger ikke at give deres børn hjelm på Jeg har altså stødt på det flere gange. Så tidligt som i morges på vej hjem fra vuggestuen...  

Hvad sker der? Hvorfor? Jeg fatter det altså ikke!!

Jeg mener at det er UANSVARLIGT  

Og lige et andet spørgsmål... bruger du selv cykelhjelm... og hvis "Nej" - hvorfor?

Jeg er en de der total dobbelmoralske mødre.

Mine unger SKAL have cykelhjelm på, de får ikke lov at køre uden, hverken på løbecykel eller andet.

Og ja, jeg syntes også det er uansvarligt IKKE at give sit barn cykelhjelm på.

Men jeg kører ikke selv med hjelm. Og det gør jeg bare ikke, fordi jeg ikke har lyst.

Og ja, der findes en mulliard gode undskyldninger for at gøre det, og de er langt bedre end dem om hvorfpr man ikke gør.

Men jeg gør altså bare ikke.

*Camilla 36+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Buckley

Så hør lige denne historie...

-Vores nabo er pædagog i en vuggestue, hun fortalte mig at de havde en mor der hver dag kom cyklende med sit barn, I CYKELKURVEN!!! OG UDEN HJELM!!! Hvad f..... sker der altså!??

Min nabo havde set det flere gange, og også nævnt det overfor moderen, men hun havde ikke råd til en cykelstol.

Det gør mig rasende at folk kan være så tanketomme!!!

Anmeld

6. september 2011

Alba

Stjernestoev skriver:

Okay? Men synes du så også det skal være lovligt at køre uden sele?

Og nej, du kan have ret i det med druk!
Men nu er der større chancer for at blive hjerneskadet af at vælte på cykel, end det er at være fuld!

Det er ikke mit at vurdere om sele i bilen skal/ ikke være der ved lov, men jeg mener ikke man kan forbyde alt hvad der er farligt, på den baggrund at det vil koste samfundet, hvad skal man så selv bestemme i sidste ende?

Fornuftigt nok hvis det bliver lov med hjelm det er slet ikke det jeg argumenterer på.

Anmeld

6. september 2011

Stjernestoev

Alba skriver:

Det er ikke mit at vurdere om sele i bilen skal/ ikke være der ved lov, men jeg mener ikke man kan forbyde alt hvad der er farligt, på den baggrund at det vil koste samfundet, hvad skal man så selv bestemme i sidste ende?

Fornuftigt nok hvis det bliver lov med hjelm det er slet ikke det jeg argumenterer på.

Men nu er det jo ikke bare kun på baggrund af at det koster samfundet!

Det er da skide farligt, og hvis man kan undgå at folk kommer alvorligt til skade, så kan man da ligeså godt gøre det

Anmeld

6. september 2011

Alba

Stjernestoev skriver:

Det er da skide farligt, og hvis man kan undgå at folk kommer alvorligt til skade, så kan man da ligeså godt gøre det

Det var jo det jeg kommenterede, så hvorfor diskutere videre på andet hvor jeg ikke er uenig???

Men hvis det blev vedtaget ved lov, hvad så i institutioner? hvad er mest farligt, falde på cyklen og slå hul i hovedet eller hænge fast et sted og blive kvalt??

Anmeld

6. september 2011

Majbriteriksen

Altså så sent som i morges blev min søn kørt i BH i bilen med sele og cykelhjelm på Han skulle have sin løbecykel med derop og så skal hjelmen selvfølgelig med(prøvede at forklare at han godt måtte vente med at tage den på når vi kom op i BH) Det er en regel i BH at hvis de har cykler med så skal de også have hjelme med. Syntes át det er en fantastisk regel.

Desværre er der mange forældre der kører med deres børn uden seler hos os (meget lille jysk by) Har også set 3 små børn proppet ind på et sæde i en gulpladet bil, bliver helt dårlig når det sker. Min første tanke er at de forældre kan ikke lide deres børn

Anmeld

6. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Så skal det også være ulovligt at være fuld for du kan da kemme slemt til skade i fuldskab (hvilket folk gør) så alt hvad der er farligt det skal forbydes ved lov? Nej det mener jeg ikke, voksne mennesker må tage ansvar for sig selv.

Hvem har sagt noget om at forbyde noget ved lov? Både TS og jeg sagde blot, at det burde være lovkrav at bruge hjelm når man cykler. Andet er der såmænd ikke i det. 

Anmeld

6. september 2011

Stjernestoev skriver:

Jeg synes nu også der er et samfundsøkonomisk aspekt i det. 

Anmeld

6. september 2011

Alba

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvem har sagt noget om at forbyde noget ved lov? Både TS og jeg sagde blot, at det burde være lovkrav at bruge hjelm når man cykler. Andet er der såmænd ikke i det. 

ja og jeg er uenig.

Anmeld

6. september 2011

Alba skriver:

ja og jeg er uenig.

Ja det har jeg forstået.  Det også helt ok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.