Har du husket hjelmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.091 visninger
51 svar
0 synes godt om
6. september 2011

MorDk

Husker du at give dit barn cykelhjelm på når I cykler?

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke begriber de forældre der vælger ikke at give deres børn hjelm på Jeg har altså stødt på det flere gange. Så tidligt som i morges på vej hjem fra vuggestuen...  

Hvad sker der? Hvorfor? Jeg fatter det altså ikke!!

Jeg mener at det er UANSVARLIGT  

Og lige et andet spørgsmål... bruger du selv cykelhjelm... og hvis "Nej" - hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Stjernestoev

Jeg synes det burde være ulovligt at cykle uden hjelm. Ligesom det er ulovligt at køre uden sele, og uden scooterhjelm.

Man kunne godt sige at det skulle være folks eget valg, men det er samfundet der hænger på den, hvis uheldet skulle være ude.

Anmeld

6. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Stjernestoev skriver:

Jeg synes det burde være ulovligt at cykle uden hjelm. Ligesom det er ulovligt at køre uden sele, og uden scooterhjelm.

Man kunne godt sige at det skulle være folks eget valg, men det er samfundet der hænger på den, hvis uheldet skulle være ude.

Ja, sele på i bil, hjelm på når man cykler. 

Anmeld

6. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MorDk skriver:

Husker du at give dit barn cykelhjelm på når I cykler?

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke begriber de forældre der vælger ikke at give deres børn hjelm på Jeg har altså stødt på det flere gange. Så tidligt som i morges på vej hjem fra vuggestuen...  

Hvad sker der? Hvorfor? Jeg fatter det altså ikke!!

Jeg mener at det er UANSVARLIGT  

Og lige et andet spørgsmål... bruger du selv cykelhjelm... og hvis "Nej" - hvorfor?

Jeg begriber det ikke! Ej begriber jeg heller, de som kun giver deres børn hjelm på... 

Anmeld

6. september 2011

B&J

Jep vores søn har altid cyklehjelm på når vi cykler og han elsker den fordi vi siger han ser sååå fin ud med den på

og ja det er uansvarligt, men ja jeg skammer mig også jeg ikke har fået købt en til mig selv

Anmeld

6. september 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Jeg oplever dagligt her i den københavnske morgen trafik, at børn ikke har hjelm på, ikke er spændt fast på cykel sædet, og om jeg forstår det??

Ikke det der ligner!!!!

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

6. september 2011

NinaNymannMadsen

min datter har en cykelhjem til hendes løbecykel. og hun skal bruge hjelm hvis vi skal cykle så enkelt er det bare.
ville også selv gerne har bare ikk nogen, men nu har jeg heller ikke en cykel, for den er flad og kan ikke finde ud af at labbe den, men det har min far lovet at gøre.

skal ha købt mig en hjelm, for min datter vil nok mene det er underligt at hun skal bruge hjelm når mor eller far ikke skal.

syntes det er uansvarligt at lade sit barn køre uden hjelm, men ved desværre at der er rigtig rigtig mange der gør det.

Anmeld

6. september 2011

netdaddy

Her cykler ingen af os uden cykelhjelm.

Den store ved godt at skal han ud på cyklen (løbecyklen eller den med støttehjul) så skal han have cykelhjelmen på. Han kommer oven i købet selv og spørger om den, hvis den ikke lige er i nærheden af hans cykel. Han har et par gange mødt en af pædagogerne i børnehaven (hvor de også SKAL have cykelhjelm på for at få lov til at cykle inde i børnehaven) på vej hjem, og hun havde ikke sykelhjelm på, hvilket han skælder hende ud over hver dag i børnehaven

Vi forældre har iøvrigt også ALTID cykelhjelm på, også når vi ikke cykler med vores børn. For vi har også et ansvar over for dem ift. at komme sikkert hjem til dem igen.

Så her er der 4 styks med cykelhjelme på hhv. 35, 30, 3 og 1 år - og vi synes på ingen måde at det er pinligt.

Anmeld

6. september 2011

MorDk

Hvor er jeg glad for at høre at jeres børn bruger hjelm...

Altså jeg købte først en hjelm til mig selv da jeg fik ny cykel  i 30-års gave...og min dreng skulle sidde bagpå... Jeg kan jo ik sige han skal have den på og jeg så ikke har ...  Og HVIS uheldet er ude (ja jeg har formået at blive kørt ned 1 gang og styrte 3 gange) Havde ik hjelm på men der skete heldigvis ikke noget... MEN hvis nu.... hvad skal min dreng så med en mor med smadret hovedet? Suk... kan slet ik holde tanken ud!

Anmeld

6. september 2011

Stjernestoev

numsefisk skriver:

Jeg oplever dagligt her i den københavnske morgen trafik, at børn ikke har hjelm på, ikke er spændt fast på cykel sædet, og om jeg forstår det??

Ikke det der ligner!!!!

Jeg får det helt dårligt ved tanken!
Det er virkelig uansvarligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.