Har du husket hjelmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Pia.

Her cykler alle tre børn med hjelm... Og det er ikke til diskution....

Og de er hver især 5½ år 9 år og 12½ år...

Hvis man ikke vil have hjelm på - ja så må man GÅ i skole !!! Og det gider man slet ikke ...

Knus Pia, som ikke selv bruger hverken cykel eller hjelm, men altid køre med sele ... (gælder det )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Stjernestoev

Alba skriver:

der er så meget samfundet hænger på hvis uheldet er ude så den synes jeg er lidt tynd.

Jamen, det er da os der skal betale for det, hvis en person skal have medicin, og hjælp resten af livet? Måske kunne det være undgået, hvis cykelhjelmen havde været på. En familie kunne have undgået at deres barn fik hjerneskader, hvis den havde været på.

Jeg synes tværtimod "det er meget tyndt", hvis man <b>ikke</b> cykler med hjelmen Der er ingen undskyldninger!

Anmeld

6. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Alba skriver:

Jeg kommenterede til det du skrev om at samfundet hænger på den, ikke din samligning til sele i en bil.

Det ik mig der er TS.  Synes bare jeg måtte komme med en kommentar til det du skrev. Jeg giver nemlig TS ret i, at man burde have lovgivning på området. Ligesom med sele i bil. Det kommer vel ud på et.

Anmeld

6. september 2011

SjeBets

her har alle ungerne hjelme og det er lige meget om det er løbecykler, cykler eller løbehjul ja eller rulleskøjter ... de skal have hjelm på .

jeg er en af dem der ikke bruger hjelm, og nej jeg skammer mig ikke over det. Men ok jeg cykler så heller ikke sindsygt meget har ikke cyklet i 5 år nu. vi bor på landet så der er brug for bil alle steder hen  

Anmeld

6. september 2011

D-Micka

Der burde være en lov om at man skal køre med hjelm ..
Herhjemme cykler jeg aldrig selv, da jeg bange for at køre i her KBH.
Min søn skal cykle med sin far på et tidspunkt og han skal bestemt ha' hjem på ellers er der bare ingen cykeltur ..
Jeg har dog aldrig selv kørt med hjelm da jeg ikke boede her
Og hvorfor ved jeg egentlig ikk? Jeg var vel bare dum teenager og håret skulle i sidde i hjelmestilling

Anmeld

6. september 2011

Alba

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det ik mig der er TS.  Synes bare jeg måtte komme med en kommentar til det du skrev. Jeg giver nemlig TS ret i, at man burde have lovgivning på området. Ligesom med sele i bil. Det kommer vel ud på et.

Så skal det også være ulovligt at være fuld for du kan da kemme slemt til skade i fuldskab (hvilket folk gør) så alt hvad der er farligt det skal forbydes ved lov? Nej det mener jeg ikke, voksne mennesker må tage ansvar for sig selv.

Anmeld

6. september 2011

Alba

Stjernestoev skriver:

Jamen, det er da os der skal betale for det, hvis en person skal have medicin, og hjælp resten af livet? Måske kunne det være undgået, hvis cykelhjelmen havde været på. En familie kunne have undgået at deres barn fik hjerneskader, hvis den havde været på.

Jeg synes tværtimod "det er meget tyndt", hvis man <b>ikke</b> cykler med hjelmen Der er ingen undskyldninger!

Der er så mange ulykker som kunne være undgået på alle mulige fornuftige måder, jeg kan godt se jeres point så i behøver ikke blive ved med at uddybe hvad i mener, jeg har forstået det og er blot uenig.

Druk er også farligt, skal det også forbydes?

Anmeld

6. september 2011

Isabeau

MorDk skriver:

Husker du at give dit barn cykelhjelm på når I cykler?

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke begriber de forældre der vælger ikke at give deres børn hjelm på Jeg har altså stødt på det flere gange. Så tidligt som i morges på vej hjem fra vuggestuen...  

Hvad sker der? Hvorfor? Jeg fatter det altså ikke!!

Jeg mener at det er UANSVARLIGT  

Og lige et andet spørgsmål... bruger du selv cykelhjelm... og hvis "Nej" - hvorfor?

ALTID! Men må indrømme jeg ikke er for god til og ta´ min egene på

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Det er helt sikkert at han har hjelm på og det har vi også, for vi kan ikke sige han skal have den på og vi ikke selv har.

Og tænk hvis uheldet skulle være ud så slår vi os jeg meget mere, og så det jo ikke sikkert vi kan tage os af vores dreng. Det ville jeg ikke byde ham, så her har vi alle 3 hjelm på.

Vi har altså også sele på i bilen, for sikkerhedens skyld, begriber ikke dem som ikke spænder deres børn fast.

Vi cykler dog ikke lige fortiden da jeg ikke kan.

Anmeld

6. september 2011

Stjernestoev

Alba skriver:

Der er så mange ulykker som kunne være undgået på alle mulige fornuftige måder, jeg kan godt se jeres point så i behøver ikke blive ved med at uddybe hvad i mener, jeg har forstået det og er blot uenig.

Druk er også farligt, skal det også forbydes?

Okay? Men synes du så også det skal være lovligt at køre uden sele?

Og nej, du kan have ret i det med druk!
Men nu er der større chancer for at blive hjerneskadet af at vælte på cykel, end det er at være fuld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.