At blive dumpet af ens ældste og bedste veninde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

mortilflere

Hun fortjener dig ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Hun fortjener dig ikke 

Det kan du have ret i

Anmeld

6. september 2011

Alba

Jeg kan godt følge hvordan du end må have det med den udmelding. Jeg tror ikke du kan gøre hverken fra eller til nu når hun har truffet et valg uden at have en dialog med dig om det inden. ved ikke om du allerede har gjort det men du kan melde tilbage at du er interesseret i at jeres venskab skal genoptages.

Kunne fortsætte med at skrive men stopper her, inden jeg roder mig ud i en laaang konklusion.

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

Alba skriver:

Jeg kan godt følge hvordan du end må have det med den udmelding. Jeg tror ikke du kan gøre hverken fra eller til nu når hun har truffet et valg uden at have en dialog med dig om det inden. ved ikke om du allerede har gjort det men du kan melde tilbage at du er interesseret i at jeres venskab skal genoptages.

Kunne fortsætte med at skrive men stopper her, inden jeg roder mig ud i en laaang konklusion.

Tak for svar
Du har jo nok ret
Forstår bare ikke helt hvorfor hun ikke prøvede at snakke med mig
Det okay, du konkludere bare der ud af

Anmeld

6. september 2011

Anonym

Vil bare sende dig et kæmpe kram.

Har selv en gammel veninde der efterhånden har valgt de flerste veninder fra, fordi de får børn og hun ikke kan.

Kan sagtens forstå det er hårdt for et par ikke at kunne få børn, men synes det er synd og skam at straffe omverdenen af den årsag, som om alle i ens omgangskreds ikke må få børn fordi man ikke selv kan.

Håber hun vågner op, så hun ikke pludselig en dag står uden venner den dag hun virkelig har brug for dem.

Anmeld

6. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

fordi at man har barn og hun ikke kan få.
Jeg har igennem et par dage forsøgt at kontakte hende, fordi jeg ville høre om hun kunne komme på besøg(vi har ikke set hinanden særlig meget, fordi vi er flytte langt væk fra hinanden)
I dag meddelte hun mig så i en besked at hun ikke magtede mig i sit liv pt.
¨Spurgte indtil hvorfor og hun fortalte mig at hun og manden er startet i barnløshedsbehandling og det var alt for hårdt for en psykisk at have mig i sit liv.
Jeg har intet fået at vide før nu om deres behandling og jeg sidder tilbage og er chokkeret og såret.
Ville ønske hun havde talt med mig.
Jeg forstår godt hende langt hen af vejen men vi har været derfor hinanden igennem alt i mere end 15 år og så BANG nu er det slut

Jeg er så ulykkelig og håber at hun blot har brug for en pause og vil tage mig tilbage i sit liv, når hun er klar.

Vores venskab har altid været meget styret af hende og jeg har ofte måtte vente i baggrunden når der har været en ny kæreste eller en mere spændene veninde, men vi har altid haft hinanden og jeg har vidst at det blot er en fase.
Men denne gang tror jeg at jeg har mistet hende

Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan jeg kan vise hende at det at jeg har et barn ikke er en hindring.
Jeg taler ikke særlig tit ommit barn, men jeg kunne jo stoppe helt med det??

Tak til jer der har læst med

Jeg tror du må lære at give slip...desværre.
Hun bruger dig jo bare som en brug-og-smid-væk klud, og det synes jeg ikke er rimeligt overhovedet.
Hvad er et venskab værd, hvis det kun er på den enes præmisser og for godt befindende?

Selvfølgelig ved hun da, at dit barn ikke betyder noget, hun er bare forkælet og selvfixeret, og helt ærligt...den havde ikke gået med mig.

Ja, det gør ondt..det ved jeg godt søde ven, men du må se at komme videre.
Livet giver den slags stød, selv de længstvarende relationer kan få en ende, og du vil overhovedet ikke opnå noget ved at tigge.
Løft hovedet min pige og vær lidt stolt...og gå så videre ud i verden..der skal nok dukke en op, der er endnu bedre...ja endda en langt bedre ven.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. september 2011

Alba

Anonym skriver:

Tak for svar
Du har jo nok ret
Forstår bare ikke helt hvorfor hun ikke prøvede at snakke med mig
Det okay, du konkludere bare der ud af

Tror hun har vendt den meget med sig selv (kender hende jo ikke) men sin bedste veninde, der skal meget til man vælger så drastisk en beslutning uden at vende det med dig. Tror hun er meget ulykkelig over situatione (du kan, hun kan ikk').

Muligheder:

Hvis hun forhåbelig snart selv kan blive gravid kan det være af hendes sorg kommer så meget på afstand at hun er klar til at have kontakt me dig igen men tror du skal vente til hun selv giver en udmelding eller mulighed for at det virker ok at du kontakter hende. (ved ikke om det lyder som i mit hoved)

Det kan også være at hun indfinder sig med hvor verden er og hun ikke kan lukke øjnene for frugtbare venner og kontakter dig, men tror ikke det vil være en god ide at vade i snak om "mit barndit, mit banr dat" læste at andre i tråden synes du skal vise at dine børn er en del af dig men her mener jeg at der må være en balance nu du ved hvor svært hun har det ved. forstår du? Hun vil jo sikkert ønske i kunne holde det venskab i altid har haft inden børn kom til verden, det ændrer meget i et venide forhold og det er altså ikke det samme, selvom mange nybagtemødre påstår det.

Der er også en mulighed for at hun bare aldrig vil have kontakt igen og det enestedu kan gøre er at respetere hendes valg, selv om det gør ondt at slippe en man har kært.

alt er bare hvad jeg tror ud af egne erfaringer, jeg har prøvet situationen fra begge sider.

Anmeld

6. september 2011

Gaia

SussieThyssen skriver:

Hun bruger dig jo bare som en brug-og-smid-væk klud, og det synes jeg ikke er rimeligt overhovedet.
Hvad er et venskab værd, hvis det kun er på den enes præmisser og for godt befindende?

Selvfølgelig ved hun da, at dit barn ikke betyder noget, hun er bare forkælet og selvfixeret, og helt ærligt...den havde ikke gået med mig.

Livet giver den slags stød, selv de længstvarende relationer kan få en ende, og du vil overhovedet ikke opnå noget ved at tigge.
Løft hovedet min pige og vær lidt stolt...og gå så videre ud i verden..der skal nok dukke en op, der er endnu bedre...ja endda en langt bedre ven.

Kærligst
Sussie

Enig og håber du med tiden finder en nye veninde.

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vil bare sende dig et kæmpe kram.

Har selv en gammel veninde der efterhånden har valgt de flerste veninder fra, fordi de får børn og hun ikke kan.

Kan sagtens forstå det er hårdt for et par ikke at kunne få børn, men synes det er synd og skam at straffe omverdenen af den årsag, som om alle i ens omgangskreds ikke må få børn fordi man ikke selv kan.

Håber hun vågner op, så hun ikke pludselig en dag står uden venner den dag hun virkelig har brug for dem.

tak
Er ked af at høre det med din veninde
Jeg kan godt forstå bevæg grunden, men samtidig syntes jeg bare vi har mere sammen end det.

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Du har nok ret, det er bare ikke så nemt i praksis som i teori. Jeg har ikke ret mange venner tilbage i forben og er ikke en der bare lige knytter mig til andre mennesker.
Jeg valgte hende til for mange år siden velvidene at hun kan være meget selvcentreret, men jeg kunne ikke undvære hende alligevel.
Men ja må jo nok bare gå bort med oprejst pande og glæde mig over den tid vi har haft sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.