Mulleunge skriver:
Det virker bare voldsomt for mig, vi har altid fået små nips i min familie, som du kan læse andre har skrevet syntes de jo også selv mange af dem at det virker stort og når man så læser at der kan opstå komplikationer hvis barnet er 4 kilo plus bliver man da bekymret?
Min jordemoder sagde også til mig at hvis barnet vejer en del over 4 kilo ville det nok ende i KS da det kunne være skadeligt, så jeg lytter jo kun til hvad de "kloge" fortæller og har tiltro til dem, og når hun fortæller mig at der kan være komplikationer hvis barnet er meget stort altså over 4 kilo så bliver jeg jo ikke andet end nervøs.
Jeg tror du skal holde det hen mod din egen specifikke situation

Du har jo rygproblemer ikke? Og generelt måske ikke så "robust", eller hvad man siger, som jeg fx er (altså jeg er godt polstret, brede hofter og alt det der skidt. Hehe) - Hvis du læser officielle dokumenter på nettet, beskrives 4 kg som normal fødselsvægt, det er bare
gennemsnittet som er lavere. Du kan jo læse masser herinde, som har haft fantastiske fødsler med de store af deres børn ift. de små. Jeg synes i hvert fald, at det lyder ret underligt at din JM mener det er så farligt at få børn på 4+ kg, og kan næsten kun forestille mig, at det er ift. din egen situation, for alt det jeg har læst, oplevet og selv hørt her i mine dage på FG har været det total modsatte

Det er helt fint og normalt..
Anmeld