Hvad vejede jeres baby i uge 35 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Mauser.

Mulleunge skriver:

Ja gennemsnittet ligger på 3,4 kan jeg se ..
Ja altså min jordemoder fortale mig bare at det kunne være til skade for barnet hvis barnet skulle fødes normalt og var over 4 fire kilo, hvilke du jo også kan læse dig til på min tråd at børn så kan blive født med lavt blodsukker osv.
Men ja genetik spiller da ind, hvis det generelt er børn på fire kilo der bliver født i din familie virker det ikke som meget for dig, men hvis jeg så fortæller dig at mange af dem der bliver født i min familie vejer 2,5 så virker det jo også som VIRKELIG SMÅT for dig, selv er jeg fx. født 7 uger for tidligt og vejede kun 1300 gram hvilket også er ALT for lidt i den alder

* sludder, børn som bliver født, og er over de fire kilo kan risikere lavt blodsukker skulle der altså stå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

NinaNymannMadsen

Mulleunge skriver:

jamen det er jo helt perfekt (;

jep.

Anmeld

6. september 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Ja gennemsnittet ligger på 3,4 kan jeg se ..
Ja altså min jordemoder fortale mig bare at det kunne være til skade for barnet hvis barnet skulle fødes normalt og var over 4 fire kilo, hvilke du jo også kan læse dig til på min tråd at børn så kan blive født med lavt blodsukker osv.
Men ja genetik spiller da ind, hvis det generelt er børn på fire kilo der bliver født i din familie virker det ikke som meget for dig, men hvis jeg så fortæller dig at mange af dem der bliver født i min familie vejer 2,5 så virker det jo også som VIRKELIG SMÅT for dig, selv er jeg fx. født 7 uger for tidligt og vejede kun 1300 gram hvilket også er ALT for lidt i den alder

At et par stykker har oplevet noget, gør det jo ikke til en hovedregel for den specifikke situation Det er jo også usundt at ryge som gravid, selvom flere oplever, at barnet kommer ud på den anden side og har det fint - Hvis du kan følge mig?

Jeg synes ikke 2700 gram er lidt. Det er mindre end 4 kg, det er klart, men det er ikke sådan jeg tænker: Så for satan, det var en lille unge. Og begynder at spørge, om man ikke har spist nok osv

Anmeld

6. september 2011

Mauser.

Frøken J. skriver:

At et par stykker har oplevet noget, gør det jo ikke til en hovedregel for den specifikke situation Det er jo også usundt at ryge som gravid, selvom flere oplever, at barnet kommer ud på den anden side og har det fint - Hvis du kan følge mig?

Jeg synes ikke 2700 gram er lidt. Det er mindre end 4 kg, det er klart, men det er ikke sådan jeg tænker: Så for satan, det var en lille unge. Og begynder at spørge, om man ikke har spist nok osv

Det ville jeg da finde helt naturligt og ville ikke være nærtagende ..
Det er da helt i orden at spørge ind til kosten da der er så stor forskel på de babyer der kommer, jeg spørger om sukker har en indflydelse på barnets vægt da det jo svinger meget fra person til person og personer indtager forskellig kost, så det er skam ren nysgerrighed .. Jeg ville da ikke blive muggen hvis folk spurgte mig : spiser du intet slik siden hun ikke vejer mere? Men åbenbart et MEGET følsomt emne at tale om sit barns vægt kan jeg forstå ..
Ja folk indtager forskellig føde og har forskellige vaner, og syntes da at det er interesant at se hvad der påvirker barnet.
Siden der var forskel på vores pige og vi ikke er så langt fra hinanden syntes jeg bare at det var interesant at se på de forskellige ting vi fyldte os med, og det gav du mig jo en rigtig god forsklaring på.
Jeg lytter blot til hvad min jordemoder siger og når hun giver udtryk for at man kan overveje kejsersnit hvis barnet er 4 kilo + så er det jo klart at jeg bekymre mig.

Anmeld

6. september 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Det ville jeg da finde helt naturligt og ville ikke være nærtagende ..
Det er da helt i orden at spørge ind til kosten da der er så stor forskel på de babyer der kommer, jeg spørger om sukker har en indflydelse på barnets vægt da det jo svinger meget fra person til person og personer indtager forskellig kost, så det er skam ren nysgerrighed .. Jeg ville da ikke blive muggen hvis folk spurgte mig : spiser du intet slik siden hun ikke vejer mere? Men åbenbart et MEGET følsomt emne at tale om sit barns vægt kan jeg forstå ..
Ja folk indtager forskellig føde og har forskellige vaner, og syntes da at det er interesant at se hvad der påvirker barnet.
Siden der var forskel på vores pige og vi ikke er så langt fra hinanden syntes jeg bare at det var interesant at se på de forskellige ting vi fyldte os med, og det gav du mig jo en rigtig god forsklaring på.
Jeg lytter blot til hvad min jordemoder siger og når hun giver udtryk for at man kan overveje kejsersnit hvis barnet er 4 kilo + så er det jo klart at jeg bekymre mig.

Jeg tror bare personligt godt man kan få for meget - ligesom det der emne der er en der har oprettet om alle kommentarerne. Folk er meget dømmende, synes jeg, når barnet har en højere vægt

Anmeld

6. september 2011

Mauser.

Frøken J. skriver:

Jeg tror bare personligt godt man kan få for meget - ligesom det der emne der er en der har oprettet om alle kommentarerne. Folk er meget dømmende, synes jeg, når barnet har en højere vægt

Ja det er nok korrekt, ellers antager folk bare ting vildt angribende og negativt så snart det omhandler ens barn, hvilke jeg er fuld af forståelse for, men hvis man selv er glad for barnets vægt burde man ikke tage det til sig for eksempel mener nogle at min pige på nuværende tidspunkt er ret lille da mange bliver skønnet til ihvertfald 300 gram mere i uge 35 men det gør mig virkelig intet at folk har det sådan jeg har det jo selv godt med hendes vægt, det er det vigtigeste.

Anmeld

6. september 2011

channie-g

henh01 skriver:

2200 i uge 32 synes jeg ikke lyder af meget. Min vejede 1800 g mere end din 3 uger senere. Ja jeg blev sat i gang fordi han var SÅ stor. Det er vidst ikke altid lige sådan at blive godkendt til igangsættelse, men han vejede bare SÅ meget og jeg havde samtidig 3,5 l fostervand.

oki, hvad skød de på han ville veje hvis du gik til termin

Anmeld

6. september 2011

henh01

channie-g skriver:

oki, hvad skød de på han ville veje hvis du gik til termin

det gjorde de ikke for JM kunne ikke skønne ham grundet alt det fostervand, så ved scanningen vidste det sig at det ikke var aktuelt at gå til termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.