Er lidt i tvivl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Haha ja, han er helt tosset med prinsessen  Og han går med til alle jordemoderbesøg, lægebesøg og self scanninger Han læste i starten om graviditet (og er holdt op med det igen &nbsp og nusser maven og kysser den godmorgen og godnat, og ligger og hvisker med den Han skubber mig fremad når vi cykler for mit underliv er ikke så glad for cykleri og bære alle mine ting og henter alt... Og han er jaloux på han ikke kan mærke hende

Hold da kæft... Så ender man jo med en 10 kg baby?! :O

Haha ja, det er jo meget heldigt for dig så

awh hvor sødt, må være dejligt  

hehe ahh, det vist kun her i starten det er ½ kg. til sidst er det jo mindre vigtigt med fedt, og så begynder den bette at få faste knogler  

● I andet tremester, i ugerne 12 til 28 tager man mellem 300-400 gram på pr. uge. 

● I tredje og sidste del af graviditeten, i ugerne 28 til 40, vil vægtøgningen være ca. et kilo pr. måned. 

Tager du mere end 600 gram på pr. uge bør du kontakte din læge eller sundhedsplejersken for at få kontrollere at du ikke er begyndt at få vand i kroppen eller udvikle diabetes. 

sådan ser vægtfordelingen ud ca  men 10 - 15 kg. er jo ikke unormalt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

awh hvor sødt, må være dejligt  

hehe ahh, det vist kun her i starten det er ½ kg. til sidst er det jo mindre vigtigt med fedt, og så begynder den bette at få faste knogler  

● I andet tremester, i ugerne 12 til 28 tager man mellem 300-400 gram på pr. uge. 

● I tredje og sidste del af graviditeten, i ugerne 28 til 40, vil vægtøgningen være ca. et kilo pr. måned. 

Tager du mere end 600 gram på pr. uge bør du kontakte din læge eller sundhedsplejersken for at få kontrollere at du ikke er begyndt at få vand i kroppen eller udvikle diabetes. 

sådan ser vægtfordelingen ud ca  men 10 - 15 kg. er jo ikke unormalt. 

Ja, blev rigtig overrasket  Positivt...

Jeg tænkte det samme ;b

Okay det var også sådan jeg havde forstået det - at det var mor der tog maks ½ kg på, ikke baby - ikke at den helst skulle over et halvt kg pr uge, men... Du forstår hvad jeg mener? 

Anmeld

4. september 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Ja, blev rigtig overrasket  Positivt...

Jeg tænkte det samme ;b

Okay det var også sådan jeg havde forstået det - at det var mor der tog maks ½ kg på, ikke baby - ikke at den helst skulle over et halvt kg pr uge, men... Du forstår hvad jeg mener? 

hehe, nej babyen vejer jo max 4 kg. ved fødslen, og så er det en stor baby  

det der vejer er jo også al den ekstra blod og væske i kroppen, moderkagen og fostervandet . men man taber jo ca 6 kg, bare under fødslen  

Anmeld

4. september 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

hehe, nej babyen vejer jo max 4 kg. ved fødslen, og så er det en stor baby  

det der vejer er jo også al den ekstra blod og væske i kroppen, moderkagen og fostervandet . men man taber jo ca 6 kg, bare under fødslen  

Ja, men forstod det sådan på dig at det var baby der tog 10 kg på fra uge 22, og det syntes jeg var ... av xD

Anmeld

4. september 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Ja, men forstod det sådan på dig at det var baby der tog 10 kg på fra uge 22, og det syntes jeg var ... av xD

hehe ahh, det ville nok være rekorden i baby vægt ved fødsel, tror slet ikke det ville kunne lade sig gøre at føde så stor en bbay eller, ved det ikke ville kunne lade sig gøre .. 

Anmeld

4. september 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

hehe ahh, det ville nok være rekorden i baby vægt ved fødsel, tror slet ikke det ville kunne lade sig gøre at føde så stor en bbay eller, ved det ikke ville kunne lade sig gøre .. 

Jamen når de der super-moms får 6linger, så er det jo også kun max 7 kg baby i maven - og tror næsten der er nogen herinde som har én baby på 6 kg, såe

Anmeld

5. september 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Jamen når de der super-moms får 6linger, så er det jo også kun max 7 kg baby i maven - og tror næsten der er nogen herinde som har én baby på 6 kg, såe

sorry, tænker bare ....... Aw ... 

Anmeld

5. september 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

sorry, tænker bare ....... Aw ... 

Ditto 

Anmeld

5. september 2011

baby012

-Sigrid- skriver:

Ditto 

hehe  

hvornår fandt de så ud af at din termin ikke var rigtig ??  

Anmeld

5. september 2011

-Sigrid-

gravid20 skriver:

hehe  

hvornår fandt de så ud af at din termin ikke var rigtig ??  

Ved NF Min læge lyttede ikke da jeg sagde jeg havde lang cyklus, så han satte mig til d. 3. fordi jeg havde sidste mensdags d 30/3 - men det går bare ikke med en 45 dages cyklus 

Så fik jeg til gengæld 2 NF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.