Er det normalt --- tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Mca<3

mor til lille emma skriver:

Ja det er hun. Og hun er meget stærk.
Men hun er først begyndt at kravle i midten af juli og så nu har hun i dag gået 3 skridt men hun møvede sig frem i en 2-3 mdr inden og jeg troede ikke hun kom til at kravle. Så der var hun nok lidt langsom.

Men hun er meget med ellers. Hun har lige i dag fundet ud af at kravle op på en stol og vende sig om og sidder bare og kigger. Ha ha. Normalt sidder hun ikke stille i 5 min. Hun har meget krudt i røven;-) og elsker bøger så midt at jeg snart er træt af at læse for hende. Ha ha. :-) og hun kører med sine biler og siger lyde som en bil.:-)

Det lyder som om hun følger sin alder motorisk  Det er sjældent de er hurtige til begge dele , dejligt med så megen sprog til sådan en lille fis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Så er der beundret og kommenteret---og tak

Griner...  Velbekomme

Anmeld

2. september 2011

norenberg

dorthemus skriver:

Nå men så har jeg ikke et normalt barn, for Runa gør ingen af delene

det er min søn heller ikke, han er lige blevet 16 mdr og siger ikke et ord endnu...men så har han så været hurtigere til andre ting...så som at løbe rundt som 8 mdr...

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

dorthemus skriver:

Jo da...blev bare lige lidt provokeret af nogle af svarene om at det er normalt at et barn på 13 måneder har så stort et ordforråd. Dvs at det modsatte så ikke er normalt ...synes ikke man kan dele det så skarpt op. Børn udvikler sig forskelligt og i forskelligt tempi og som jeg svarer en anden så er jeg lidt ked af det tyrani om hvad børn "skal" kunne....man kommer uvægerligt til at sammenligne sig og bekymre sig unødigt og glemmer måske at se på andre ting ens barn kan...som måske ikke er lige så tydeligt som at kunne gå, spise selv eller snakke.

Helt sikkert. Det skriver jeg også. Børn er forskellige og det kommer jo nok. Jeg ville bare lige høre også fordi jeg intet har at sammenligne med.

Den i mg er 3 mdr yngre ene emma og ja de har aldrig rost hende med noget som helst. Sidst fik jeg smidt i hovedet da jeg spurgte hvordan de gjorde når de skulle stoppe med natflasken at "amen se på hende hun har jo ikke ligefrem brug for flasken mere". Synes jeg måske ikke er så fedt. Især ikke når det er det eneste folk kommenterer. Hvis jeg siger at emma kan vinke så siger de at deres kan et eller andet andet og så kører den på at deres er så god og sød og sådan. Når folk ser emma ser de åbenbart kun en stor pige for ingen siger nogensinde ej hvor er det en sød pige du har dig. Nej det er altid, du skal da til at skære lidt i maden osv osv.

Så for mig handler detbare om at se hvad jeres på ca samme alder kunne sige:-) selvom det jo nok kommer om det handler om sprog eller at kravle/gå osv.

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

norenberg skriver:

det er min søn heller ikke, han er lige blevet 16 mdr og siger ikke et ord endnu...men så har han så været hurtigere til andre ting...så som at løbe rundt som 8 mdr...

Ha ha. Ej hvor vildt! :-) det da vildt flot!

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

mor til lille emma skriver:

Helt sikkert. Det skriver jeg også. Børn er forskellige og det kommer jo nok. Jeg ville bare lige høre også fordi jeg intet har at sammenligne med.

Den i mg er 3 mdr yngre ene emma og ja de har aldrig rost hende med noget som helst. Sidst fik jeg smidt i hovedet da jeg spurgte hvordan de gjorde når de skulle stoppe med natflasken at "amen se på hende hun har jo ikke ligefrem brug for flasken mere". Synes jeg måske ikke er så fedt. Især ikke når det er det eneste folk kommenterer. Hvis jeg siger at emma kan vinke så siger de at deres kan et eller andet andet og så kører den på at deres er så god og sød og sådan. Når folk ser emma ser de åbenbart kun en stor pige for ingen siger nogensinde ej hvor er det en sød pige du har dig. Nej det er altid, du skal da til at skære lidt i maden osv osv.

Så for mig handler detbare om at se hvad jeres på ca samme alder kunne sige:-) selvom det jo nok kommer om det handler om sprog eller at kravle/gå osv.

Men det understreger min pointe...mødre sammenligner hele tiden...desværre

Synes det er virkelig trist at din mg opfører sig sådan...hvis man ikke kan få støtte der, hvor så?

Din datter er hurtig med både sprog og motorik og det lyder som om der er krudt i hende og masser af fis og ballade

Anmeld

2. september 2011

Brams

Hej.

Ja jeg må lige nødt til at høre jer ad.. Jeg ved godt børn er forskellige men jeg synes bare min pige snakker så meget...

Hun er lige fyldt 13 mdr og snakker konstant.. Hun siger:

Moar, da(far), vov vov, Max, nej, hov, det og peger samtidig, mam mam, tak, sgo (værsgo), mormor, orn(godmorgen).. Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om.. Derudover synes jeg hun er SÅ bevidst, hvis ikke hun får sin vilje ligger hun sig på gulvet og spræller med arme og ben og skriger. Ellers lader hun som om hun græder.. haha!

Hun kommer med bøger og vil have vi skal læse dem, nårh jo.. hun siger som en ko (uuuhhhh) og en hest (puuuuhhhh)også.. haha

Er det helt normalt for jeg synes det er meget mht snakke.

Hun har taget de første 3 skridt i dag, så hun går ikke endnu, men hun er også en stor pige på 16kg og måler 87cm

Hvad siger jeres på ca samme alder?

Hej Lærke har altid snakket rigtig meget og havde da hun var 17 mdr. et ordforråd på langt over 100 ord, som hun vidste betydningen af og brugte i de rigtige sammenhænge.I dag er hun 22 mdr. og taler i lange sætninger, fortæller om følelser som f.eks. "ked af det". Det pædagogiske tilsyn i hendes DP siger at hun har et meget stort ordforråd.Børn er jo alle forskellige, men det er super dejligt at have en der er god til ord, for det forhindre mange misforståelser, når man kan føre en samtale med så lille et barn Glæd dig over det, det bliver kun bedre.Skrevet fra iPhone - sorry det bliver så sammensat.

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

norenberg skriver:

Det kan også være svært at mestre begge dele på samme tid

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

dorthemus skriver:

Men det understreger min pointe...mødre sammenligner hele tiden...desværre

Synes det er virkelig trist at din mg opfører sig sådan...hvis man ikke kan få støtte der, hvor så?

Din datter er hurtig med både sprog og motorik og det lyder som om der er krudt i hende og masser af fis og ballade

Selvfølgelig vil man altid sammenligne selvom man jo godt ved at børn er forskellige:-)

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

Brams skriver:

Hej Lærke har altid snakket rigtig meget og havde da hun var 17 mdr. et ordforråd på langt over 100 ord, som hun vidste betydningen af og brugte i de rigtige sammenhænge.I dag er hun 22 mdr. og taler i lange sætninger, fortæller om følelser som f.eks. "ked af det". Det pædagogiske tilsyn i hendes DP siger at hun har et meget stort ordforråd.Børn er jo alle forskellige, men det er super dejligt at have en der er god til ord, for det forhindre mange misforståelser, når man kan føre en samtale med så lille et barn Glæd dig over det, det bliver kun bedre.Skrevet fra iPhone - sorry det bliver så sammensat.

Hold da op det var meget:-)ja så er det nok lidt nemmere at forstå dem:-)
Det da vildt flot:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.