Er det normalt --- tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

dorthemus

mor til lille emma skriver:

hvor gammel er hun ?

15 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

mor til lille emma

Baagøe skriver:

Ups. Dobbelt op!

ja den hoppede lige af nettet

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

dorthemus skriver:

15 mdr.

Siger hun slet ikke noget så?

Anmeld

2. september 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Selvfølgelig kan hun det

Ja, hun er ikke sin mors datter for ingenting Laura er langt foran sin alder talemæssigt, men er til gengæld alderssvarende eller lidt under motorisk

Anmeld

2. september 2011

Lou87

dorthemus skriver:

Nej og jeg er egentlig lidt ked af det tyrani med havd de små skal kunne  Runa er 15 måneder og går langt med mig i hånden..hun vil godt, men tør ikke rigtig give slip. Til gengæld klatrer hun og går op af rutchebanen og kører ned med rumpen først.

Hun siger det samme som din datter...liiiige med undtagelse af baaaaah

Ja samme her - men vælger nok ligesom du bare og lukke det lidt ude, for ved at hun tager det i hendes tempo og det er okay for mig Jeg har ikke travlt.
Selvf gør man alt for at hjælpe.. Ligesom du med og gå med dem i hånden - for en dag gir de jo nok slip

Liva kravler også MEGET gerne hele vejen op af trappen når hun får lov og med os i røven selvf

Og hihi nej baaaah er nok ikk li der brugt hjemme ved dig
Men se det fra den lyse side - så siger hun forhåbentlig mor som det første griner

Anmeld

2. september 2011

Pige2009

ja den hoppede lige af nettet

Hi hi

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Siger hun slet ikke noget så?

Jo da...blev bare lige lidt provokeret af nogle af svarene om at det er normalt at et barn på 13 måneder har så stort et ordforråd. Dvs at det modsatte så ikke er normalt ...synes ikke man kan dele det så skarpt op. Børn udvikler sig forskelligt og i forskelligt tempi og som jeg svarer en anden så er jeg lidt ked af det tyrani om hvad børn "skal" kunne....man kommer uvægerligt til at sammenligne sig og bekymre sig unødigt og glemmer måske at se på andre ting ens barn kan...som måske ikke er lige så tydeligt som at kunne gå, spise selv eller snakke.

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Ja, hun er ikke sin mors datter for ingenting Laura er langt foran sin alder talemæssigt, men er til gengæld alderssvarende eller lidt under motorisk

Jeg var selv sikker på, at Runa ville tale tidligt, men hun kan sgu nok ikke få e ord indført, haha

Runa går ikke selv men er tæt på....hun er dog supersej og stærk og klatrer op af rutchebaner og trapper.....faktisk stod hun på næstsidste trin på en hems i et ubevogtet øjeblik

Hun har mange lyde og er kvik men siger ikke mange rigtige ord

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Lou87 skriver:

Ja samme her - men vælger nok ligesom du bare og lukke det lidt ude, for ved at hun tager det i hendes tempo og det er okay for mig Jeg har ikke travlt.
Selvf gør man alt for at hjælpe.. Ligesom du med og gå med dem i hånden - for en dag gir de jo nok slip

Liva kravler også MEGET gerne hele vejen op af trappen når hun får lov og med os i røven selvf

Og hihi nej baaaah er nok ikk li der brugt hjemme ved dig
Men se det fra den lyse side - så siger hun forhåbentlig mor som det første griner

Det manglede bare ihvertfald

Ja jeg har heller ikke travlt, men støtter og udfordrer hende og så skal det nok komme

Anmeld

2. september 2011

Lou87

dorthemus skriver:

Det manglede bare ihvertfald

Ja jeg har heller ikke travlt, men støtter og udfordrer hende og så skal det nok komme

Li og så præcis - helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.