Er det normalt --- tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.813 visninger
51 svar
0 synes godt om
2. september 2011

mor til lille emma

Hej.

Ja jeg må lige nødt til at høre jer ad.. Jeg ved godt børn er forskellige men jeg synes bare min pige snakker så meget...

Hun er lige fyldt 13 mdr og snakker konstant.. Hun siger:

Moar, da(far), vov vov, Max, nej, hov, det og peger samtidig, mam mam, tak, sgo (værsgo), mormor, orn(godmorgen).. Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om.. Derudover synes jeg hun er SÅ bevidst, hvis ikke hun får sin vilje ligger hun sig på gulvet og spræller med arme og ben og skriger. Ellers lader hun som om hun græder.. haha!

Hun kommer med bøger og vil have vi skal læse dem, nårh jo.. hun siger som en ko (uuuhhhh) og en hest (puuuuhhhh)også.. haha

Er det helt normalt for jeg synes det er meget mht snakke.

Hun har taget de første 3 skridt i dag, så hun går ikke endnu, men hun er også en stor pige på 16kg og måler 87cm

Hvad siger jeres på ca samme alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Georgia

mor til lille emma skriver:

Hej.

Ja jeg må lige nødt til at høre jer ad.. Jeg ved godt børn er forskellige men jeg synes bare min pige snakker så meget...

Moar, da(far), vov vov, Max, nej, hov, det og peger samtidig, mam mam, tak, sgo (værsgo), mormor, orn(godmorgen).. Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om.. Derudover synes jeg hun er SÅ bevidst, hvis ikke hun får sin vilje ligger hun sig på gulvet og spræller med arme og ben og skriger. Ellers lader hun som om hun græder.. haha!

Hun kommer med bøger og vil have vi skal læse dem, nårh jo.. hun siger som en ko (uuuhhhh) og en hest (puuuuhhhh)også.. haha

Hun har taget de første 3 skridt i dag, så hun går ikke endnu, men hun er også en stor pige på 16kg og måler 87cm

Ja det er normalt. Min datter snakkede i sætninger da hun var 15 mdr. og min søn på 10 mdr. siger mor, far, hej hej, taaaak, smage
Men det er jo igen forskelligt fra barn til barn - men hyggeligt er det

Anmeld

2. september 2011

SussieThyssen

Hej.

Mine sagde deres første ord da de var 9 mdr gamle og så stod munden ikke stille på derefter, så jeg synes da din trold kan fint mange ord.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. september 2011

Pige2009

Hej.

Jo, det er helt normalt

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

Georgia skriver:

Ja det er normalt. Min datter snakkede i sætninger da hun var 15 mdr. og min søn på 10 mdr. siger mor, far, hej hej, taaaak, smage
Men det er jo igen forskelligt fra barn til barn - men hyggeligt er det

Hun snakker også i sætninger, men jeg fatter ikke en meter af hvad hun siger.. haha.. Men jo fine lange sætninger på en 30 ord kan det nemt blive til.. haha (ej jeg ved godt hvad du mener )

Måske er det fordi jeg sammenligner lidt med dem fra min mg, og der er hun klart fremmelig med sproget. De andre er så hurtige med at gå fx Men jeg har ingen at sammenligne med som er på hendes alder. børnene i mg er 3 mdr yngre..

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

SussieThyssen skriver:

Mine sagde deres første ord da de var 9 mdr gamle og så stod munden ikke stille på derefter, så jeg synes da din trold kan fint mange ord.

Kærligst
Sussie

haha, sødt

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

Baagøe skriver:

Jo, det er helt normalt

okay tak

Anmeld

2. september 2011

mor til lille emma

Baagøe skriver:

Jo, det er helt normalt

okay tak

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Nå men så har jeg ikke et normalt barn, for Runa gør ingen af delene

Anmeld

2. september 2011

L.J.L

dorthemus skriver:

Nå men så har jeg ikke et normalt barn, for Runa gør ingen af delene

Det er da også bare kedeligt at være normal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.