Kan man være i tvivl hvis vandet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Bshizzle

Hvor er det skønt selv at få svar på de ting man ikke selv får spurgt om her inde.. men har læææænge overvejet at spørge om f.eks dette spørgsmål..  samt flere..

Jeg var osse nysgerrig for at vide om man var i tvivl..
- Jeg frygter osse lidt om det er en smertefuld oplevelse når fostervandet går??
- Er det som en elastik der springer og gir et jag/niv.. ?

Jeg render osse på wc hele tiden da jeg skal tisse.. eller tror jeg nogle gange skal..
Og hvis jeg tisser mere end jeg troede jeg skulle.. så tænker jeg tit "fostervandet går.. eller siver??"  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

NinaNymannMadsen

jeg var heller ikke i tvivl.

vi lå og sov da det skete, og skal vi ikk bare sige jeg havde fået mig en vand seng den nat da vandet gik.
det gik i en stor skylle og så løb det ganske kort lige efter. det var som en kæmpe vandballon der var sprunget mellem benene på mig.

og da jeg vækkede kenneth var han slet ikk i tvivl om hvad der var sket, vi lagde nogen håndklæder under mig i sengen lige for at suge det værste og for hvis nu der kom lidt mere.

vi har fået ny seng siden, og er rigtig spændt på at se hvordan det starter den her gang.

Anmeld

1. september 2011

Holbæktrunten

Mira0911 skriver:

Ja.. Et spørgsmål... 

Kan man være i tvivl om vandet er gået eller når det går? 

Har ikke selv prøvet det, da det med Julie blev taget på sygehuset... 

Så vil rigtig gerne høre andre om i har været i tvivl eller kunne mærke at det var vandet der gik der... 

Det er vist meget normalt at man kan være i tvivl om vandet går, da det kan sive i stedet for at komme i en stor skylle hvis babys hovede står fast - plus at man jo får øget og mere vandigt udflåd op til terminen... 

Der er 2 fosterhinder rundt om baby, med en lille smule væske imellem. rundt om baby i den inderste hinde er der normalt ml 0,5 og 1,5 l fostervand ved fødslen. Det der tidligere er blevet beskrevet som for-vand, er vandet ml de to hinder, og ikke det rundt om baby (hvis du forstår?)

Jeg har altså købt vådliggerlagner til sengen som jeg har lagt under det alm lagen - i det tilfælde at vandet skulle gå mens jeg ligger i sengen. Ville være så ked af det hvis jeg fik ødelagt min seng, og jeg skal jo alligevel bruge vådlæggerlagner under babys lagen, så ikke hans madres bliver ødelagt hvis han tisser igennem...

i dag er jeg i uge 40+4 - og har enkelte gange spekuleret på om vandet mon var begyndt at sive - efter at have rendt rundt med bind, har jeg desværre måtte konkludere at det blot er øget udflåd -æv! Tror han har bygget et helt fort derinde, og skal tvinges ud  

Jeg handler stadig ind, og har faktisk ikke skænket det en tanke at jeg måske lige pludselig står med våde bukser... Er så handicappet af bækkenløsning mv, at selvom det er hårdt så elsker jeg mine små indkøbsture. Men vil da liiiige tage en plastikpose under numsen næste gang jeg kører ud, og evt et par skiftebukser i bagagerummet  

Anmeld

1. september 2011

Mira0911

Holbæktrunten skriver:

Det er vist meget normalt at man kan være i tvivl om vandet går, da det kan sive i stedet for at komme i en stor skylle hvis babys hovede står fast - plus at man jo får øget og mere vandigt udflåd op til terminen... 

Der er 2 fosterhinder rundt om baby, med en lille smule væske imellem. rundt om baby i den inderste hinde er der normalt ml 0,5 og 1,5 l fostervand ved fødslen. Det der tidligere er blevet beskrevet som for-vand, er vandet ml de to hinder, og ikke det rundt om baby (hvis du forstår?)

Jeg har altså købt vådliggerlagner til sengen som jeg har lagt under det alm lagen - i det tilfælde at vandet skulle gå mens jeg ligger i sengen. Ville være så ked af det hvis jeg fik ødelagt min seng, og jeg skal jo alligevel bruge vådlæggerlagner under babys lagen, så ikke hans madres bliver ødelagt hvis han tisser igennem...

i dag er jeg i uge 40+4 - og har enkelte gange spekuleret på om vandet mon var begyndt at sive - efter at have rendt rundt med bind, har jeg desværre måtte konkludere at det blot er øget udflåd -æv! Tror han har bygget et helt fort derinde, og skal tvinges ud  

Jeg handler stadig ind, og har faktisk ikke skænket det en tanke at jeg måske lige pludselig står med våde bukser... Er så handicappet af bækkenløsning mv, at selvom det er hårdt så elsker jeg mine små indkøbsture. Men vil da liiiige tage en plastikpose under numsen næste gang jeg kører ud, og evt et par skiftebukser i bagagerummet  

Jeg synes det selv det vil være pinligt hvis man står i en butik og vandet går... Når man står i situationen, er det nok ikke så slemt igen, for folk der kommer forbi, ved jo godt hvad der sker, når de maven og pytten omkring en... Hvis der kommer en pyt... 

Jeg havde et skænderi med tisseunderlagene igår aftes.. De vil overhovedet ikke blive på sin plads i sengen, når vi lagde lagen på... Så ligger på håndklæder i stedet for... 

Anmeld

1. september 2011

Mira0911

NNM skriver:

jeg var heller ikke i tvivl.

vi lå og sov da det skete, og skal vi ikk bare sige jeg havde fået mig en vand seng den nat da vandet gik.
det gik i en stor skylle og så løb det ganske kort lige efter. det var som en kæmpe vandballon der var sprunget mellem benene på mig.

og da jeg vækkede kenneth var han slet ikk i tvivl om hvad der var sket, vi lagde nogen håndklæder under mig i sengen lige for at suge det værste og for hvis nu der kom lidt mere.

vi har fået ny seng siden, og er rigtig spændt på at se hvordan det starter den her gang.

Når du husker tilbage - Gjorde det ondt på nogen måder da "vandballonen" sprang? 

Anmeld

1. september 2011

Mira0911

Bshizzle skriver:

Hvor er det skønt selv at få svar på de ting man ikke selv får spurgt om her inde.. men har læææænge overvejet at spørge om f.eks dette spørgsmål..  samt flere..

- Jeg frygter osse lidt om det er en smertefuld oplevelse når fostervandet går??

Jeg render osse på wc hele tiden da jeg skal tisse.. eller tror jeg nogle gange skal..
Og hvis jeg tisser mere end jeg troede jeg skulle.. så tænker jeg tit "fostervandet går.. eller siver??"  

Tøsen her står næsten fast, efter overlægen mærkede i Mandags, han kunne lige rokke lidt med hende, men ikke meget... 

Ja jeg render godt nok også på toilet hele tiden, og det er så kun dråber jeg kommer af med... Om natten føles det som flere liter jeg kommer af med... 

Om det gør ondt når vandet går, aner jeg faktisk ikke... 

Anmeld

1. september 2011

Mira0911

bullerbassen skriver:

Ja det kan man godt - ved tvillingerne var jeg meget i tvivl om vandet var gået så kom til tjek på fødegangen og den var godt nok.

Ved Silas opdagede jeg heller ikke vandet gik.

Okey - så det kan godt lade sig gøre... Men det er også meget forskelligt hvornår veerne kommer efter vandet er gået, hvis ikke man har dem før?

Anmeld

1. september 2011

Dansker I Holland

Mira0911 skriver:

Ja.. Et spørgsmål... 

Kan man være i tvivl om vandet er gået eller når det går? 

Har ikke selv prøvet det, da det med Julie blev taget på sygehuset... 

Så vil rigtig gerne høre andre om i har været i tvivl eller kunne mærke at det var vandet der gik der... 

Hej søde.. Jeg var i tvivl ved min ældste datter om det var vandet der var gået. Men med de to andre var jeg ikke i tvivl. For det skete på nøjagtig samme måde Havde lige tisset, trukket bukserne op da det gik ggg..

Anmeld

1. september 2011

meem

Mit vand begyndte at sive om formiddagen.. hver gang jeg bevægede mig, sev det en lille smule.. troede jeg var ved at blive inkontinent, og synes det var pinligt jeg skulle på toilettet hele tiden for kunne ikke styre det.. Først om aftenen da jeg var ude ved mine forældre, sagde min mor hun var sikker på det var mit fostervand der sev.. Havde ikke selv skænket det en tanke da jeg kun var 37+5.. tog på FG, og rigtig nok... fostervandet sev, jeg var 1cm åben og fik af vide jeg ville føde indenfor det næste døgn... 

Anmeld

1. september 2011

SjeBets

Bshizzle skriver:

det gjorde ikke ondt på mig , ud over de udvidelse veeer jeg havde. Men det at vandet gik gjorde ikke ondt, føltes bare som en ballon der sprang, det nev ikke eller noget .. også der for jeg blev ldit forskrækker fordi lige pludserlig er der bare væske for alle pengene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.