Mira0911 skriver:
Ja.. Et spørgsmål...
Kan man være i tvivl om vandet er gået eller når det går?
Har ikke selv prøvet det, da det med Julie blev taget på sygehuset...
Så vil rigtig gerne høre andre om i har været i tvivl eller kunne mærke at det var vandet der gik der...

Det er vist meget normalt at man kan være i tvivl om vandet går, da det kan sive i stedet for at komme i en stor skylle hvis babys hovede står fast - plus at man jo får øget og mere vandigt udflåd op til terminen...
Der er 2 fosterhinder rundt om baby, med en lille smule væske imellem. rundt om baby i den inderste hinde er der normalt ml 0,5 og 1,5 l fostervand ved fødslen. Det der tidligere er blevet beskrevet som for-vand, er vandet ml de to hinder, og ikke det rundt om baby (hvis du forstår?) 
Jeg har altså købt vådliggerlagner til sengen som jeg har lagt under det alm lagen - i det tilfælde at vandet skulle gå mens jeg ligger i sengen. Ville være så ked af det hvis jeg fik ødelagt min seng, og jeg skal jo alligevel bruge vådlæggerlagner under babys lagen, så ikke hans madres bliver ødelagt hvis han tisser igennem...
i dag er jeg i uge 40+4 - og har enkelte gange spekuleret på om vandet mon var begyndt at sive - efter at have rendt rundt med bind, har jeg desværre måtte konkludere at det blot er øget udflåd -æv! Tror han har bygget et helt fort derinde, og skal tvinges ud
Jeg handler stadig ind, og har faktisk ikke skænket det en tanke at jeg måske lige pludselig står med våde bukser... Er så handicappet af bækkenløsning mv, at selvom det er hårdt så elsker jeg mine små indkøbsture. Men vil da liiiige tage en plastikpose under numsen næste gang jeg kører ud, og evt et par skiftebukser i bagagerummet
Anmeld