Vælge populært navn fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

dorthemus

Synes den er lidt svær...på den ene side synes jeg at et navn et personligt (selvfølgelig ) og derfor ville være rart at have i fred. På den anden side så ved jeg selv hvor vigtigt det er at finde lige præcis det navn der betyder noget for én og evt. vil passe til barnet.

Jeg har selv valgt et meget specielt navn til min datter som ganske få hedder herhjemme og derfor slet ikke er at finde på en popularitetsliste og det er jeg utroligt glad for.

Jeg gik selv i skole med en anden pige der hed Dorte (mit navn er med H) og hele skoletiden hed vi henholdsvis Gamle-Dorte og Nye-Dorthe fordi jeg startede året efter i klassen....pisse træls rent ud sagt.

Det håber jeg ikke min datter kommer til

Så jeg har svaret MÅSKE..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes man skal vælge sit barns navn med hjertet - og ikke efter hvad statistikkerne siger, eller om navnet er populært eller ej.

Anmeld

1. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

dorthemus skriver:

Synes den er lidt svær...på den ene side synes jeg at et navn et personligt (selvfølgelig ) og derfor ville være rart at have i fred. På den anden side så ved jeg selv hvor vigtigt det er at finde lige præcis det navn der betyder noget for én og evt. vil passe til barnet.

Jeg har selv valgt et meget specielt navn til min datter som ganske få hedder herhjemme og derfor slet ikke er at finde på en popularitetsliste og det er jeg utroligt glad for.

Jeg gik selv i skole med en anden pige der hed Dorte (mit navn er med H) og hele skoletiden hed vi henholdsvis Gamle-Dorte og Nye-Dorthe fordi jeg startede året efter i klassen....pisse træls rent ud sagt.

Det håber jeg ikke min datter kommer til

Så jeg har svaret MÅSKE..

Hehe, jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over "gamle-Dorte" og "nye-Dorthe"....Det er da meget morsomt

I Frederikkes vuggestue er de to der hedder Frederikke. Der"hedder" de hhv. "lille Frederikke" og "store Frederikke"... Men altså... Det er jo ikke sådan at de bliver tiltalt lille eller store Frederikke

Anmeld

1. september 2011

Moar'en

Jeg har aldrig kiggede efter hvor populært Viktors navn er, kan nu se det ligger nummer 7 (i 2010, dog med C i stedet for K ) Men det rør mig nu ikke, Viktor hedder Viktor fordi vi godt kunne lide navnet, og så er jeg af den holdning at Min søn er speciel fordi han er den han e og ikke pga af et navn.

Må indrømme jeg ikke helt forstår den med det er synd for børnene at hedde eks william h eller k, da jeg selv gik i skole gik jeg i en kklasse med 3 rikke (jeg er den ene ) 2 Randi og 2 anne, Her fik folk da bare kælenavne, som jeg personligt synes er enorm sødt, men det er jo bare min menning

Anmeld

1. september 2011

lycly

Anonym skriver:

Ville du vælge navnet William fra, selv om det var din personlige favorit, fordi det er det mest brugte/populære navn til drenge født i 2010?

Kommentér gerne dit svar...

Hvis ja, hvorfor er det vigtigt for dig, at det ikke er så populært?

Er et navn for populært, hvis det ligger på top 50?

Jeg har svaret ja, jeg er ikke til de der populære navne, synes det er SÅ kedeligt at alle børnene i børnehaven/skolen mm. hedder det samme . Jeg havde både Emma og Isabella i tankerne, men endte med at vælge dem fra fordi der er så mange der hedder det. Og jeg fik ret, for da jeg startede i mødregruppe er der både en med en Emma og en med en Isabella

Det skal så lige siges at jeg heller ikke er til navne der lyder som om man selv har fundet på dem  

Anmeld

1. september 2011

-Sigrid-

Jeg har svaret at jeg ville lige tænke over det, men egentligt betyder det ikke så meget for mig. Min kæreste hedder Peder, det udtales Peter, og det er meget besværligt at få dem til at kalde ham hvad han selv syntes han hedder 

Vores barn bliver opkaldt efter en af mine bedsteforældre fordi det er det flotteste navn man kan hedde, syntes jeg, der er en oplagt kælenavns-mulighed til, det staves nemt og så også lidt at det er specielt 

Men jeg syntes, at hvis I syntes William er flot, så har I jo egentligt ret i det - bare lad være med at kalde ham Viliahm eller noget i den stil

Anmeld

1. september 2011

NinaNymannMadsen

nej jeg ville ikke vælge det fra.
hvis jeg kunne li det navn til mit barn jamen så er det det navn jeg kan li til mit barn og så er jeg lidt ligeglad med om det er populær eller ej.

nu har jeg en pige i forvejen der hedder Asta Maria, det hedder hun fordi vi kunne li navnene sammen og så er hun også opkaldt efter hendes oldemor på hendes fars side.

og den næste er også en pige og hun skal hedde Anne Louise fordi vi kan li navnene sammen og det er pænt og lyder godt. hun er ikke opkaldt efter nogen vi kunne bare blive enige om navnene.

Anmeld

1. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ville du vælge navnet William fra, selv om det var din personlige favorit, fordi det er det mest brugte/populære navn til drenge født i 2010?

Kommentér gerne dit svar...

Hvis ja, hvorfor er det vigtigt for dig, at det ikke er så populært?

Er et navn for populært, hvis det ligger på top 50?

Næ..hvis jeg kan lide et navn, så er det det barnet får..basta!

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. september 2011

dorthemus

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hehe, jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over "gamle-Dorte" og "nye-Dorthe"....Det er da meget morsomt

I Frederikkes vuggestue er de to der hedder Frederikke. Der"hedder" de hhv. "lille Frederikke" og "store Frederikke"... Men altså... Det er jo ikke sådan at de bliver tiltalt lille eller store Frederikke

Hahaha ja...jeg vil nu også hellere hedde Nye end Gamle..fnis

Men det var ikke sjovt dengang...og slet ikke 8 år efter

Anmeld

1. september 2011

Loa

LilleMie skriver:

Jeg tror, du har ret i din sidste påstand (hvert fald i mange tilfælde ). Jeg hedder selv noget meget almindeligt (dog ikke et top 10 navn) og det samme gør min kæreste. Vi er helt enige om, at vores børn skal have lidt specielle navne! Men nu må vi se, hvor vi havner, det kan også være vi falder for et top 10 navn, jeg vil ikke udelukke noget før barnet er navngivet!

Syntes bare det tit er det jeg oplever
Men selvfølgelig er det ikke altid sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.