Vælge populært navn fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

SjeBets

jeg vil ikke give mine børn navne som der er en chance for at op til flere i deres klasse kan komme til at hedde. Jeg har endnu ikke mødt nogle der hedder det samme som mine unger, ja ok løgn, de to som de er opkaldt efter har jeg da mødt, og ved der er nogle flere. 

De er ikke super specielle navne, eller eksotiske.  De er bare ikke særlig brugte 

Min bonus unger der i mod. hedder to sindsyg populære navne, da vi var på camping forrige år, og kalde på ungerne på hoppepude, vende 10-12 unger sig om når jeg kaldte på bonus,

Så jeg bliver nok ved med at vælge ikke særlig brugte navne., 

Mine unger hedder Kalle og Mikka 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

LilleMie

Vi vælger bevidst populære navne fra og det er som mange skriver, for at undgå William J, William H osv.

Men på den anden side må det heller ikke blive for specielt og det skal også være til at stave for barnet. Og nå ja, så skal det fungere på engelsk.

Der er vidst en grund til, at vi ikke har besluttet os for navne endnu  Godt der er et halvt års tid endnu, til den lille kommer!

Anmeld

1. september 2011

Loa

Vores datter hedder Isabella. Ikke fordi prinsessen hedder det, eller fordi mange døber deres børn det idag, men fordi vi syntes det er sødt og det passer til hende

Typisk tror jeg også folk der selv har heddet et meget alm. navn vælger specielle navne til deres børn, og dem der selv har heddet noget specielt vælger noget helt almindeligeligt til deres børn....

Anmeld

1. september 2011

LilleMie

Loa skriver:

Vores datter hedder Isabella. Ikke fordi prinsessen hedder det, eller fordi mange døber deres børn det idag, men fordi vi syntes det er sødt og det passer til hende

Typisk tror jeg også folk der selv har heddet et meget alm. navn vælger specielle navne til deres børn, og dem der selv har heddet noget specielt vælger noget helt almindeligeligt til deres børn....

Jeg tror, du har ret i din sidste påstand (hvert fald i mange tilfælde ). Jeg hedder selv noget meget almindeligt (dog ikke et top 10 navn) og det samme gør min kæreste. Vi er helt enige om, at vores børn skal have lidt specielle navne! Men nu må vi se, hvor vi havner, det kan også være vi falder for et top 10 navn, jeg vil ikke udelukke noget før barnet er navngivet!

Anmeld

1. september 2011

Ciss

Jeg har bevidst forsøkt at undgå top-10-navne. Mit eget navn lå længe på top ti og nu er vi "en milliard" med det navn og det er ret og slet upraktisk og kedeligt.

Men det betyder jo ikke, at jeg nødvendigvis går helt i den anden grøft og skal finde det mest megaspecielle navn til børnene. I mine øjne bliver det en balancegang mellem noget som er så almindeligt, at det bliver upraktisk, og noget som er så ualmindeligt, at det bliver upraktisk.

Men i praksis er det jo ikke bare mig alene som skal bestemme navn. Deres far har jo også en mening, så i sidste ende bliver det et navn, som vi begge kan enes om. Det er trods alt vigtigere end, hvor på listen navnet ligger.

Så den ældste har et navn hun kun deler med ganske få, mens den yngste har et navn fra top-50.

Anmeld

1. september 2011

Maja_4000

Vores datter hedder Caroline , og det ér jo populært .. Jeg havde ellers sagt , at det skulle være et navn , som ikke var på top 10 .. Men vi faldt bare begge for det .. Og så kunne hun da ikke hedde andet !

Desuden hedder jeg selv Maja , som er højere på listen end Caroline .. Og jeg har kun mødt én anden Maja i hele mit liv

Anmeld

1. september 2011

Annette A

Det er bestemt et flot navn, men ja synes det er synd for børn, at de hedder det samme som så mange andre. Såville helt klart vælge et andet navn, også selvom jeg kunne lide det.

Anmeld

1. september 2011

sarahb

Ja, jeg kan slet ikke med navne der er mega populære... OG at der så er 3 andre i vuggestuen der hedder det samme

Anmeld

1. september 2011

AnneBJ

Jeg har svaret måske!

Vores Felix ville jeg gerne have skulle hedde William. Farmand var ikke helt enig, og foreslog Felix istedet. I starten kunne jeg stadig bedst lide William, men valgte Felix da det er meget mindre brugt!

Anmeld

1. september 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Ville du vælge navnet William fra, selv om det var din personlige favorit, fordi det er det mest brugte/populære navn til drenge født i 2010?

Kommentér gerne dit svar...

Hvis ja, hvorfor er det vigtigt for dig, at det ikke er så populært?

Er et navn for populært, hvis det ligger på top 50?

Her har navnet Lukas været meget oppe og vende, men vi kender næsten 10 på vores alder der hedder Morten det ene og Morten det andet og min tanke er, at hvis man går i klasse med 3 andre der også hedder Lukas jamen så hedder han pludselig ikke Lukas mere men måske "Lukas T" eller bare "T" og det vil jeg egentlig gerne undgå

men hvis vi slet ikke ka bli enige om andet så ka det nu sagtens være den ender på Lukas alligevel - vil gerne undgå det men ikke for enhver pris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.