Så har jeg også prøvet at blive smidt en tur på fødegangen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

Laulund87

Årh lille prop

Er du klar over hvor forskrækket du gjorde mig ved at sende den sms? Ved godt du havde travlt med andet end en uddybende sms, men altså

Godt at alt er okay og at hun er perfekt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Mor til Mike

Frøken J. skriver:

Lad mig starte med at sige: Alt er tilsyneladende rimelig okay, så no worries.. Men den her bliver lige lang, jeg har brug for at fortælle om en noget hektisk og forvirrende dag!

Jeg kom ind til mit planlagte jordemoderbesøg kl. 9.50 sammen med Lars. Alt var jo fint med blodtryk og urin. Hun mærkede på den lille, og hun står fast med hovedet nede i bækkenet, og det er derfor jeg har så fååårking ondt i understellet hele tiden. Nice nok! Det var lidt ubehageligt at ligge der, fordi jeg får kvalme og bliver svimmel af at ligge på ryggen, men det er helt normalt, fordi alt trykker på hovedpulsåren, sagde min JM.. Hun kunne ikke finde hjertelyd med den elektriske måler, men fandt den uden problemer med trærøret. Og hun synes hjertet slog for hurtigt. Hun lyttede længe og sagde til sidst, at hun gerne ville have mig over på FG for at køre en strimmel.

Det kom jeg så. Jeg bad med det samme om at ligge på siden, fordi jeg jo blev dårlig af at ligge på ryggen. Fik koblet alt udstyret på og skulle trykke på en knap, når jeg mærkede liv. Lars var også med her.. Hendes hjertelyd ligger konsekvens med et snit på 163, og normalen er mellem 110-150 og allermax 160, så at snittet var 163 var ikke så godt. Den steg også op i 170 og 180, når hun bevægede sig.

Imens blev jeg selv undersøgt, fordi de jo ville finde ud af, hvad der kunne være forklaringen på det hurtige hjerteslag. Mit blodtryk var fint, og jeg var så heldig at få taget min temperatur i rumpen. OPTUR! Not  Men jeg fejlede/fejler jo ikke noget, og de var alle meget positivt overraskede over, at jeg har haft en 100% problemfri graviditet og kunne sige nej til både medicin, alkohol, smøger osv. Men de kunne simpelthen ikke finde ud af, hvorfor hjertelyden gik så stærkt.

Lars blev nødt til at tage på arbejde, så der lå jeg og kukkelurede med måleren på. Tror jeg lå der i tre kvarter i alt, og jeg lå så dårlig til sidst og skulle bare tisse. Så kom der en læge og sagde, at de ville sende mig til en ekstra scanning, fordi de gerne lige ville se nærmere på hjertet.

Og det kom jeg så. Igen en scanning primært på siden, fordi jeg blev dårlig af at ligge på ryggen. det var ikke så hyggeligt som de normale scanninger, for lægen talte bare medicinsk mumbo-jumbo med den studerende, som jeg bare IKKE fattede en meter af overhovedet. Men han sagde, at alt var perfekt. Også med flow i navlestrengen osv., og at han ikke helt kunne forstå, hvorfor hjertet slog så hurtigt.

Han kiggede nærmere på min strimmel og blev enig med sig selv om, at der ikke umiddelbart var noget foruroligende, og at det muligvis skyldte, at hun generelt er aktiv, selvom den gennemsnitlige hjertelyd ikke burde ligge helt deroppe. Så jeg blev sendt hjem, og jeg skal så tilbage igen i morgen kl. 10 og have kørt en strimmel mere for lige at checke.

Jeg var egentlig ikke bange eller nervøs undervejs, og jeg er det stadig ikke. Hun er jo blevet skønnet til at være perfekt og fejlfri hele vejen igennem, så jeg var ikke personligt bange for, at hun havde en hjertefejl. De blev alle ved med at spørge, om jeg var ok, om jeg var bange, og målte min puls for at checke, at jeg var rolig, og det føltes næsten pinligt at sige: "Jeg har det altså fint!" - Sagde til JM der kørte strimlen, at jeg først ville bekymre mig, hvis der blev grund til det. De sagde også, at SKULLE hun endelig komme ud nu, så var de ikke bekymret, fordi hun er så 'perfekt'.

Så det var lige min dag!

Men nu til det sjove!

Lægen der scannede mig målte også på hende, for at skønne hendes vægt. Først måtte han grine lidt, fordi man vitterligt kunne SE på skærmen, at hun har deller. Haha! Der var lige 3 fine mavedeller. Bette prop! Og jeg var ved at falde ned af stolen, da han sagde vægten. "Ja, hun ser ud til at veje 3200 gram". Jeg nærmest råbte: "HVAD!??? Mener du det seriøst!??" - Så dobbeltcheckede han og kom frem til ca. 3000 gram. 

Oh. My. God. Jeg har over en måned til termin, og hun vejer allerede 3 kilo!  det er jo sygt. Haha. Lille tyksak! Og han sagde så også, at hun har masser af hår på hovedet. Så noget godt fik jeg da ud af dagen. Selvom den var meget lang og dramatisk. Fra min jordemodertid startede kl. 9.50 var jeg først ude af sygehuset omkring kvart i to.. Og nu er jeg træt. Nu må vi se, hvad de siger i morgen! 

Hold da op en dag, godt der ikke var noget galt med hende! og det er da bare dejligt at hun vejer de 3 kilo allerede nu, så er hun i hvert fald ikke bagud i vægt .. 

Lidt sjovt at du nævner det med trærøret.

min jordemoder sagde i dag til os at hun havde haft en inde tidligere hvor hjertelyden slet ikke kunne findes med den elektriske måler, men sagtens kunne høres med trærøret, mon det var dig? :p

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Ja det kommer hun jo nok til når hun allerede nu vejer 3 kg Men der er da heller ikke noget skønnere end en lille prop af en baby

Nej, godt med elastikker er vejen frem! Min mormors kommentar, da min mor fortalte det? "Jamen dog, så skal hun nok have kejsersnit" - Haha! Rolig nu mormor, kvinder har født 4-5 kgs babyer før

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

ja er godt nok spændt, skal først scannes den 21 sep. for at se hvor stor hun er og lægge en fødeplan  men min svigerinde fødte 38+0 oktober sidste år, halvanden måned før hun fødte var hun til jordemoder hvor hendes pige blev skønnet til ca 3000g men da hun så fødte en måned senere vejede hun 2760g  så man kan nok ikke altid stole på vejningerne

Nej, de kan sagtens skønne forkert Men det er jo lidt mere præcist med deciderede målinger som jeg fx fik gjort i dag med scanneren - selvom der stadig er fejl. Tror det er svært at mærke udenpå maven den præcise vægt

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Altså sikke da en dag!! Dejligt at vide hun er godt i stand, så har hun jo også noget at stå imod med, i fald at hun skal ud før planlagt!

Felix havde også en høj hjerterytme i dagene optil fødslen (altså inden igangssættelse eller andet der kunne påvirke) og det fortsatte helt frem til fødslen (hvor den så endte med at blive alt for lav) uden at nogen kunne finde en forklaring!

Krydser for det bare var en engangsforestilling! 

Præcis, det var også det, der gjorde mig tryg. Og min jordemor gav klar udtryk for, at skulle der ske noget nu, så ville der ingen bekymring være, men bare "velkommen til verden", og der måske lige skulle bruges en lille smule starthjælp

Rart at høre fra andre, der har oplevet det samme! Det er bare lidt frustrerende, at man kan mærke de er lidt bekymrede over det, uden det er decideret farligt, men de bare ikke kan komme med en grund eller en løsning. Ham der scannede mig sagde, at det godt kunne være hvis de var stressede, og det håber jeg da ikke.. Hun skal jo helst ikke skide i vandet derinde  

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Hejsa søde .. Hmmm sikke en oplevelse, men godt du ikke var bange altså.
Vil lige sige, at min piges puls har været over 60 de gange jeg har fået kørt en strimmel på hende, hvilket de intet har sagt til.
Hun vejer godt til derinde kan jeg så forstå, hold da op du må ud og købe tøj i strl. 62 hvis ikke større (; hihi ..

Ej hvor pudsigt de ikke har sagt noget til dig! Men den lå også og svingede op i 170 og 180, men det var mest hvis hun bevægede sig. Og hun er godt nok aktiv her til aften, den tykke basse. Hehe

Ved du hvad, jeg er faktisk oprigtigt bange for, at hun kommer ud og går direkte i 62, for jeg har SÅ meget i 56!!

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

MaybeBaby skriver:

Og det jeg tænker mest af alt, da jeg bliver færdig med at læse (og selvfølgelig ved at begge prinsesser er okay) er: selv slanke mennesker ville få minimum 3 deller, hvis de skulle bøjes sådan sammen Havde Lars det så skidt med at gå? Men som sagt så hellere lige vente lidt med at få hende ud, så vi kan få dig i vores mødregruppe - eller så du føder samme dag som Kofoed og jeg

Haha, det er rigtigt Det var bare så skægt at kunne se det på skærmen, for de andre scanninger har der jo ikke været så meget fedt på den lille babykrop endnu

Han var ret ked af at gå, og har været ekstra meget omsorgsfuld her resten af dagen, fordi han var så bekymret. Men alt var jo ok, sådan rimelig, heldigvis! Men hun må da gerne komme ud LIDT før termin, det gør ikke noget for mig

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Årh lille prop

Er du klar over hvor forskrækket du gjorde mig ved at sende den sms? Ved godt du havde travlt med andet end en uddybende sms, men altså

Godt at alt er okay og at hun er perfekt!

Undskyld søde  Jeg havde bare lige brug for at fortælle en eller anden hvad der lige skete, ud over Lars og min mor Men i morgen skal du ikke være nervøs, for der er du jo selv med, så kan du se hvad der sker. Haha

Anmeld

31. august 2011

Frøken J.

Misselbek skriver:

Hold da op en dag, godt der ikke var noget galt med hende! og det er da bare dejligt at hun vejer de 3 kilo allerede nu, så er hun i hvert fald ikke bagud i vægt .. 

Lidt sjovt at du nævner det med trærøret.

min jordemoder sagde i dag til os at hun havde haft en inde tidligere hvor hjertelyden slet ikke kunne findes med den elektriske måler, men sagtens kunne høres med trærøret, mon det var dig? :p

Og bare lige for at opdatere de andre i tråden om det pudsige: Ja, det var mig jordemoderen snakkede om Verden er lille!  

Anmeld

31. august 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Undskyld søde  Jeg havde bare lige brug for at fortælle en eller anden hvad der lige skete, ud over Lars og min mor Men i morgen skal du ikke være nervøs, for der er du jo selv med, så kan du se hvad der sker. Haha

Jeg er glad for du skrev

Og jah det skal nok blive hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.