Hvor lang ventetid på at komme i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

Rosa

Trunte<3 skriver:

vi startede i statsforvaltningen i december sidste år. efter flere møder, opgiver de os i marts i år, og vi bliver sendt i retten. første gang i retten er her i august

Må jeg spørge hvilken statsforvaltning du tilhører? Altså hvor i landet du bor? Bare for at lure på om du bor her i Århus så jeg kan få en ide om ventetiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

SjeBets

Må jeg spørge hvilken statsforvaltning du tilhører? Altså hvor i landet du bor? Bare for at lure på om du bor her i Århus så jeg kan få en ide om ventetiden 

vores sag var for dem i århus ... eller hvad nu hedder der ude. 

og som nævnt før hvis du ikke fik læst det så fik vi at vide at forventer tid var 3-6 mdr men begge gange var det 3 mdr. 

Anmeld

31. august 2011

Trunte<3

Rosa skriver:

det er statsforvaltningen sjælland.

Anmeld

31. august 2011

N&J

Rosa skriver:

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke. 

Ikke dit samtykke, men ikke uden at du ved det, han skal batre vasle det 6 uger før, men vil næppe få lov til at fjerne barnet fra dets vante omgivelser.. 

Nu har jeg fået læst et par af dine opdateringer, og jeg håber virkeligt Rosa at det kommer til at gå tilo din fordel, men det er jeg nu sikker på det gør, men har du overvejet at kontakte mødrehjælpen (tænker hvis han har kigget lidt på juridisk bistand), de vil måske kunne råde dig juridisk eller i hvert fald sætte dig i kontakt med de rigtig mennesker.. 

Anmeld

1. september 2011

Leonora

Hey
Øv en dum situation du er havnet i....der trækker alle kræfter ud af en men du skal bare holde modet oppe.

Jeg vil sige til dig at det er yderst sjædent at faderen til barnet får bopæls retten hvis mor er velfungerende...og det er du

Noget andet er at faderen kan søge en 7-7 ordning men de nye regler fra 2007 anbefaler bestemt ikke denne ordning til børn under 3 år.

Så jeg tror at din x kan hoppe og spinge som han vil men det vil formegentigt ikke føre til yderligere samværd end 4-10 eller 5-9 ordning før lille manden bliver 3 år....

Jeg håber ikke du skal kæmpe alt for meget og at der snart kommer ro på

Mange tanker fra mig til dig

Anmeld

1. september 2011

Rosa

Leonora skriver:

Hey
Øv en dum situation du er havnet i....der trækker alle kræfter ud af en men du skal bare holde modet oppe.

Jeg vil sige til dig at det er yderst sjædent at faderen til barnet får bopæls retten hvis mor er velfungerende...og det er du

Noget andet er at faderen kan søge en 7-7 ordning men de nye regler fra 2007 anbefaler bestemt ikke denne ordning til børn under 3 år.

Så jeg tror at din x kan hoppe og spinge som han vil men det vil formegentigt ikke føre til yderligere samværd end 4-10 eller 5-9 ordning før lille manden bliver 3 år....

Jeg håber ikke du skal kæmpe alt for meget og at der snart kommer ro på

Mange tanker fra mig til dig

Det var dejligt at høre. Det giver lidt mere ro i maven hver gang man bliver støttet i at det nok skal gå. Min største skræk er jo at bopælen skulle tilfalde faren. 

Samtidigt er jeg også ked af at hvis den tilfalder mig har faren sagt at så vil han i retten og give det et forsøg til. Det må jeg jo bare respektere, men det er enormt skræmmende at der ikke er ro på selvom statsamtet træffer en afgørelse i mit favør.

Men igen - mange tak for svaret og din støtte

Knus 

Anmeld

1. september 2011

millemai

Rosa skriver:

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke.

Som de andre også siger skal man blot varsle samværsforældren 6 uger før.

Men en anden ting: kan ikke huske om det er dig eller andre der skriver at det blot skal være indenfor landets grænser. Du ved godt at der gælder særlige regler med NO/SE. Jeg ved i hvert fald at der er frit samvær indenfor norden. Men ved ikke noget med at flytte dertil.

Du burde nok undersøge det nærmere, hvis du ikke allerede har gjort det.

Anmeld

1. september 2011

Leonora

Rosa skriver:

Det var dejligt at høre. Det giver lidt mere ro i maven hver gang man bliver støttet i at det nok skal gå. Min største skræk er jo at bopælen skulle tilfalde faren. 

Samtidigt er jeg også ked af at hvis den tilfalder mig har faren sagt at så vil han i retten og give det et forsøg til. Det må jeg jo bare respektere, men det er enormt skræmmende at der ikke er ro på selvom statsamtet træffer en afgørelse i mit favør.

Men igen - mange tak for svaret og din støtte

Knus 

Du SKAL tro på dig selv for det giver styrke...
Og jeg kender til sager hvor bopælsretten tilfalder mor selvom hun ikke er helt stabil men fordi det simpelthen er det bedste for et lille barn at være mest muligt sammen med sin mor....

Det vil komme bagpå mig hvis 7-7 kommet på tale og jeg vil blive HELT paf hvis du ikke får bopælsretten...det må jeg sige.

Op med umøret det hele skal nok blive godt og vent nu og se om der er hold i trudslerne om at gå i retten. Man siger meget når man er frustreret som i begge ti er lige nu.

Knus og tanker fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.