Hvor lang ventetid på at komme i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

SjeBets

qp skriver:

Jeg mener bestemt, at den forælder som har bopælen må flytte dertil hvor denne lyster indenfor landets grænser - MEN samværsforælderen kan sagtens sætte sig op imod flytningen hvis denne mener flytningen ikke vil gavne barnet ifht. skole/ instution/ trivsel/ netværk/ miljø o.l. Derefter er det op til statsforvaltningen, at vurdere om flytningen er i barnets tarv.

korrekt, men man kan ikke nægte nogle at flytte, som sagt så er der bare nogle gange nogle konsekvenser ved en flytning som mange af os ikke har lyst til at leve med :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Rosa

qp skriver:

Kære Rosa.

Nu har jeg ikke været så aktiv herinde i den seneste tid, men jeg ville da lige sige, at jeg virkelig ked af, at høre hvordan din situation har udviklet sig.

Jeg er 100% modstander af 7/7 ordninger da jeg har set hvor forvirrede børnene kan blive af det. 7/7 ordninger fungerer for nogle børn men bestemt ikke alle og jeg synes heller ikke det er hensigtsmæssigt overhovedet, at forsøge det. Man kender jo sit barn bedst selv og det værste er, at statsforvaltningen "bare sådan" kan afgøre hvordan ens barn liv skal se ud ... og det er satme frustrerende!

Nu kender jeg ikke din situation som så, men jeg synes da det virker en anelse "fejt" af ham, at sætte sig op imod dig hvis nu den midlertidige bopæl tilfalder dig? Jeg kunne forstå det hvis du var en inkompetent forælder, men det er jo absolut ikke mit indtryk. Han burde istedet glæde sig over, at du som den primære omsorgsgiver var hos din søn - og ham selv inkluderet så meget som muligt. Set fra barnets perspektiv har din søn jo nok et større behov for, at være sammen med dig ifht. sin far og derfor tror jeg nu heller ikke du har noget at bekymre dig om.

Men ja, det er sgu ikke just liv og glade dage når man er i "venteposition" ifht barnets fremtid - vores børn er jo vores dyreste eje og jeg har været der selv engang. Selv om det gik godt og til mig og min søns fordel, så var jeg både urolig, ked af det og utrolig sårbar i den tid.

Jeg håber virkelig det bedste for jer ....

Tusind tak for dit svar. Jeg er jo enig med dig, og mener absolut at det er i Jontes interesse at følge mig, da jeg er den som har været klart mest sammen med og taget mest ansvar for ham - selvom min eksmand på ingen måde er en dårlig eller uansvarlig far. Der skal jo være en der er lidt mere end den anden, og det er altså mig. At han ikke vil acceptere st.amt.'s afgørelse handler ikke om andet end at han elsker sin søn så højt at hans liv simpelthen ikke giver mening uden ham, han er nødt til at vide at han har kæmpet. Det forstår jeg sådan set godt. Og når afgørelsen er faldet så er han mere end villig til at samarbejde. 

Anmeld

31. august 2011

qp

Rosa skriver:

Tusind tak for dit svar. Jeg er jo enig med dig, og mener absolut at det er i Jontes interesse at følge mig, da jeg er den som har været klart mest sammen med og taget mest ansvar for ham - selvom min eksmand på ingen måde er en dårlig eller uansvarlig far. Der skal jo være en der er lidt mere end den anden, og det er altså mig. At han ikke vil acceptere st.amt.'s afgørelse handler ikke om andet end at han elsker sin søn så højt at hans liv simpelthen ikke giver mening uden ham, han er nødt til at vide at han har kæmpet. Det forstår jeg sådan set godt. Og når afgørelsen er faldet så er han mere end villig til at samarbejde. 

Jeg tror nok du har ret i, at det handler om ham selv... Og det er netop her han bør tænke på sin søns behov og interesser. Men ja, han har jo måske brug for, at "de kloge" fortæller ham det idét du jo selvfølgelig selv til enhver tid ville mene, at din søn ville trives bedst hos dig som primær omsorgsgiver.

Anmeld

31. august 2011

Zafir

Rosa skriver:

Det var også noget af det første jeg undersøgte  Puha - tanken giver mig stadig lyst til at sparke til skraldespandende!!! Men heldigvis er det ikke en mulighed! 

Og jeg tror jeg har meget gode chancer for at få bopælsretten, så selvom jeg er skrækslagen, så tror jeg stadig på den...  

Jeg krydser fingre alt hvad jeg kan!!!

Anmeld

31. august 2011

Rosa

qp skriver:

Jeg tror nok du har ret i, at det handler om ham selv... Og det er netop her han bør tænke på sin søns behov og interesser. Men ja, han har jo måske brug for, at "de kloge" fortæller ham det idét du jo selvfølgelig selv til enhver tid ville mene, at din søn ville trives bedst hos dig som primær omsorgsgiver.

Altså heldigvis ved jeg jo at han ikke ville mistrives hos sin far - det er trods alt lidt en trøst - men selvfølgelig er jeg den optimale forældrer for ham at have bopæl hos og naturligvis er kun det bedste godt nok! 

Anmeld

31. august 2011

betski

Rosa skriver:

Altså heldigvis ved jeg jo at han ikke ville mistrives hos sin far - det er trods alt lidt en trøst - men selvfølgelig er jeg den optimale forældrer for ham at have bopæl hos og naturligvis er kun det bedste godt nok! 

Det er dejligt at Jonte har en god far der vil kunne tage vare på ham, kan godt forstå, det trøster dig lidt. Der stod jeg jo i en lidt anden situation da min ex aldrig nogensinde ville kunne have 100% ansvar for vores datter.

Statsforvaltningen og retten kigger utrolig meget på, hvem der har været barnets primær omsorgsperson. Så der står du rigtig godt. Jeg kan ikke andet en forestille mig, at du får bofælsretten og at I så evt kan få lavet en samværsordning der passer godt for både Jonte og jer som forældre. Sådan noget med samværet kan jo ændres med tiden, hvis det viser sig at den aftaler der kommer i hus ikke er optimalt for lille Jonte

Anmeld

31. august 2011

Rosa

duddi. skriver:

Det er dejligt at Jonte har en god far der vil kunne tage vare på ham, kan godt forstå, det trøster dig lidt. Der stod jeg jo i en lidt anden situation da min ex aldrig nogensinde ville kunne have 100% ansvar for vores datter.

Statsforvaltningen og retten kigger utrolig meget på, hvem der har været barnets primær omsorgsperson. Så der står du rigtig godt. Jeg kan ikke andet en forestille mig, at du får bofælsretten og at I så evt kan få lavet en samværsordning der passer godt for både Jonte og jer som forældre. Sådan noget med samværet kan jo ændres med tiden, hvis det viser sig at den aftaler der kommer i hus ikke er optimalt for lille Jonte

Dejligt at høre at der er andre end mig og veninderne der mener det  Jeg har som nævnt talt med statsamtets infocenter 3 gange og hver gang har de (selvfølgelig uden at love noget) sagt at det bestemt lyder som om jeg er den primære omsorgsperson. Åh, hvis vi da bare kunne få den afgørelse snart!!!

Anmeld

31. august 2011

Trunte<3

desværre "opgav" de os i statsforvaltningen, og har nu først ( -i retten) fået lavet et midlertidigt samvær - ind til næste retsag...

Anmeld

31. august 2011

Rosa

Trunte<3 skriver:

desværre "opgav" de os i statsforvaltningen, og har nu først ( -i retten) fået lavet et midlertidigt samvær - ind til næste retsag...

Hvor lang tid har det taget?

Anmeld

31. august 2011

Trunte<3

vi startede i statsforvaltningen i december sidste år. efter flere møder, opgiver de os i marts i år, og vi bliver sendt i retten. første gang i retten er her i august

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.