Hvor lang ventetid på at komme i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.819 visninger
37 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Rosa

Vi skal jo i statsforvaltningen indenfor nærmeste fremtid og have afgjort midlertidig bopæl for vores søn. Svenskefanden har på forhånd gjort det klart at hvis den tilfalder mig, så går han i retten. Jeg har fået afvide at der er over et års ventetid på at komme i retten med den slags sager - er det korrekt?

Hvor lang tid gik der fra I fik fastsat midlertidigt samvær, til I kom i retten? 

Mvh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

SjeBets

Jeg har været i retten to gange, hvor faderen ville have bopæl, først da jeg gik fra ham og siden nu her i forrige mdr. 

Nå men fra vi var i amtet til vi var i retten gik der 3 mdr. Og sidste gang tog de så fra den 22 juni til den 10 august for at finde en dom.  Første gang fik vi dommen samme dag

Anmeld

31. august 2011

Pige2009

Rosa skriver:

Vi skal jo i statsforvaltningen indenfor nærmeste fremtid og have afgjort midlertidig bopæl for vores søn. Svenskefanden har på forhånd gjort det klart at hvis den tilfalder mig, så går han i retten. Jeg har fået afvide at der er over et års ventetid på at komme i retten med den slags sager - er det korrekt?

Hvor lang tid gik der fra I fik fastsat midlertidigt samvær, til I kom i retten? 

Mvh

Rosa

Det kan der meget vel være. Min kammerat Christian - en tidligere bruger herinde - har ind til videre ventet i 10 mdr. og han har intet hørt!

Håber på det bedste for dig - sikke en møgsituation at stå i. Ønsker dig al mulig held og lykke med det

Anmeld

31. august 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Jeg kender intet til det, men vil bare give dig et 

For pokker, noget værre noget at stå i.

Hvorfor skal der altid stilles på bagben i sådan ting?

For mig lyder det ikke som om du ønsker at fjerne ham fra hans far, men derimod gerne vil finde en løsning, som kan blive det bedste for jeres søn.

Ved du hvorfor han ikke vil have at du får bopælen? I skal vel stadig have delt forældre myndighed eller?

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

31. august 2011

Rosa

Jeg kender intet til det, men vil bare give dig et 

For pokker, noget værre noget at stå i.

Hvorfor skal der altid stilles på bagben i sådan ting?

For mig lyder det ikke som om du ønsker at fjerne ham fra hans far, men derimod gerne vil finde en løsning, som kan blive det bedste for jeres søn.

Ved du hvorfor han ikke vil have at du får bopælen? I skal vel stadig have delt forældre myndighed eller?

Absolut, men vores søn er så lille at det ifølge familiestyrelsens anbefalinger ikke er sundt at have en 7-7 ordning, og det er vi heldigvis enige om. Men naturligvis elsker vi begge vores søn og er gode forældre, og derfor mener vi begge at vores søn skal være mest hos os selv, og så må man jo få hjælp til at afgøre det. 

Jeg mener at jeg er "primære omsorgsperson" som det hedder, fordi jeg har taget den fulde barsel, indkøring i VS, har haft ham en uge om måneden alene siden fødslen mens faren arbejdede i udlandet og har styr på alt det praktiske omkring medicinering, læge- og speciallægebesøg, vaccinationer, har taget opstartssamtalerne i VS og har et netværk her i landet, hvilket min eksmand slet ikke har. 

Vi går begge efter en 5-9 ordning så den anden forældrer stadig ser vores søn mest muligt uden at han skal bo i en kuffert 

Anmeld

31. august 2011

Zafir

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

Altså - hvis han går i retten og syntes at skal have ham, så kan han jo tage ham med til sverige? det går jo ikke ...

Håber det går godt!!

KÆMPE KRAMMER

Anmeld

31. august 2011

Rosa

Zafir skriver:

Altså - hvis han går i retten og syntes at skal have ham, så kan han jo tage ham med til sverige? det går jo ikke ...

Håber det går godt!!

KÆMPE KRAMMER

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke. 

Anmeld

31. august 2011

Zafir

Rosa skriver:

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke. 

Puha - der faldt lige en sten fra mit hjerte. Jeg fik helt ondt i maven ved tanken...

Anmeld

31. august 2011

Rosa

Zafir skriver:

Puha - der faldt lige en sten fra mit hjerte. Jeg fik helt ondt i maven ved tanken...

Det var også noget af det første jeg undersøgte  Puha - tanken giver mig stadig lyst til at sparke til skraldespandende!!! Men heldigvis er det ikke en mulighed! 

Og jeg tror jeg har meget gode chancer for at få bopælsretten, så selvom jeg er skrækslagen, så tror jeg stadig på den...  

Anmeld

31. august 2011

Bare mig..

Har desværre ikke svar på det du spørg om.

Men er det gået min næse forbi, at i er gået fra hinanden???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.