Hvor lang ventetid på at komme i retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

Lisbeth85

Rosa skriver:

Vi skal jo i statsforvaltningen indenfor nærmeste fremtid og have afgjort midlertidig bopæl for vores søn. Svenskefanden har på forhånd gjort det klart at hvis den tilfalder mig, så går han i retten. Jeg har fået afvide at der er over et års ventetid på at komme i retten med den slags sager - er det korrekt?

Hvor lang tid gik der fra I fik fastsat midlertidigt samvær, til I kom i retten? 

Mvh

Rosa

Åh, jeg ønsker dig al held og lykke! Har ikke selv været i retten, da en samtale på statsforvaltningen var nok til at få min eks til at indse, hvad der var bedst for vores søn. Men et skal du have med på vejen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

betski

Rosa skriver:

Vi skal jo i statsforvaltningen indenfor nærmeste fremtid og have afgjort midlertidig bopæl for vores søn. Svenskefanden har på forhånd gjort det klart at hvis den tilfalder mig, så går han i retten. Jeg har fået afvide at der er over et års ventetid på at komme i retten med den slags sager - er det korrekt?

Hvor lang tid gik der fra I fik fastsat midlertidigt samvær, til I kom i retten? 

Mvh

Rosa

Nej jeg kan på ingen måde forestille mig at der vil gå et år før I kommer i retten. For os tog det 5 mdr fra første besøg i Statsforvaltnignen til vi fik en afgørelse i retten og det var midt i sommerferie perioden - så jeg tvivler på, at det kommer til at tage så lang tid for jer. Vi havde også en børnesagkyndig samtale inde over, hvilket jo også tager tid. Og da Jonte er så lille, er det jo slet ikke aktuelt. Så jeg tænker MAX et par måneder, men statsforvaltningen kan godt gå ind og lave en midlertidig afgørelse - det gjorde de nemlig hos os.

Tænker meget på dig og pøj pøj med det hele.

Anmeld

31. august 2011

An&Jo

Rosa skriver:

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke. 

må desværre lige rette dig der..

Han må flytte lige hvorhen han vil med ham så længe det er indenfor landets grænser og så skal han varsle dig senest 6 uger før flytningen.. Men han må ikke tage ham med til Sverige da det jo er uden for landets grænser..

Men det andet ved jeg ikke noget om, vi kunne heldigvis nøjes med statsforvaltningen..

Håber (og tror) virkelig at du får bopælsretten, og tror du står ret stærkt når han er ude at rejse mindst en uge om måneden..

Anmeld

31. august 2011

SjeBets

An&Jo skriver:

Han må flytte lige hvorhen han vil med ham så længe det er indenfor landets grænser og så skal han varsle dig senest 6 uger før flytningen.. Men han må ikke tage ham med til Sverige da det jo er uden for landets grænser..

Men det andet ved jeg ikke noget om, vi kunne heldigvis nøjes med statsforvaltningen..

Håber (og tror) virkelig at du får bopælsretten, og tror du står ret stærkt når han er ude at rejse mindst en uge om måneden..

Det er korrekt. jeg har flyttet fra den kommune jeg boede i med min eks, og jeg skulle bare varsle 6 uger før, og er lige flyttet igen, og jeg har bare varslet, man kan jo ikke stavnsbinde hinanden.  

man skal som bopæls forældre varsle, så den anden forældre har en chance for at søge om bopæl eller andet via amtet .

Anmeld

31. august 2011

betski

Rosa skriver:

Det ville han aldrig gøre!!!

Så længe vi har fællesforældremyndighed kan han forresten heller ikke flytte ud af kommunen med ham uden mit samtykke. 

Kære Rosa - det er desværre ikke helt korrekt. Bopælsforældren kan godt flytte kommune uden samværsforældrens samtykke. Det skal dog meldes 6 uger inden flytningen så samværsforældren kan nå at gøre indsigelser. At der er andre regler ved flytning til andet land kan jeg sagtens forestille mig. Men at flytte kommune kan man godt.

Anmeld

31. august 2011

Rosa

duddi. skriver:

Kære Rosa - det er desværre ikke helt korrekt. Bopælsforældren kan godt flytte kommune uden samværsforældrens samtykke. Det skal dog meldes 6 uger inden flytningen så samværsforældren kan nå at gøre indsigelser. At der er andre regler ved flytning til andet land kan jeg sagtens forestille mig. Men at flytte kommune kan man godt.

Ahh... OK. Men hvis han skulle ville flytte så har man da set herinde hvordan fædre har kunnet holde mødrene "på plads" i årevis ved at gøre indsigelser, så det er da vidst ikke så ligetil?

Anmeld

31. august 2011

qp

Rosa skriver:

Det var også noget af det første jeg undersøgte  Puha - tanken giver mig stadig lyst til at sparke til skraldespandende!!! Men heldigvis er det ikke en mulighed! 

Og jeg tror jeg har meget gode chancer for at få bopælsretten, så selvom jeg er skrækslagen, så tror jeg stadig på den...  

Kære Rosa.

Nu har jeg ikke været så aktiv herinde i den seneste tid, men jeg ville da lige sige, at jeg virkelig ked af, at høre hvordan din situation har udviklet sig.

Jeg er 100% modstander af 7/7 ordninger da jeg har set hvor forvirrede børnene kan blive af det. 7/7 ordninger fungerer for nogle børn men bestemt ikke alle og jeg synes heller ikke det er hensigtsmæssigt overhovedet, at forsøge det. Man kender jo sit barn bedst selv og det værste er, at statsforvaltningen "bare sådan" kan afgøre hvordan ens barn liv skal se ud ... og det er satme frustrerende!

Nu kender jeg ikke din situation som så, men jeg synes da det virker en anelse "fejt" af ham, at sætte sig op imod dig hvis nu den midlertidige bopæl tilfalder dig? Jeg kunne forstå det hvis du var en inkompetent forælder, men det er jo absolut ikke mit indtryk. Han burde istedet glæde sig over, at du som den primære omsorgsgiver var hos din søn - og ham selv inkluderet så meget som muligt. Set fra barnets perspektiv har din søn jo nok et større behov for, at være sammen med dig ifht. sin far og derfor tror jeg nu heller ikke du har noget at bekymre dig om.

Men ja, det er sgu ikke just liv og glade dage når man er i "venteposition" ifht barnets fremtid - vores børn er jo vores dyreste eje og jeg har været der selv engang. Selv om det gik godt og til mig og min søns fordel, så var jeg både urolig, ked af det og utrolig sårbar i den tid.

Jeg håber virkelig det bedste for jer ....

Anmeld

31. august 2011

SjeBets

Rosa skriver:

Ahh... OK. Men hvis han skulle ville flytte så har man da set herinde hvordan fædre har kunnet holde mødrene "på plads" i årevis ved at gøre indsigelser, så det er da vidst ikke så ligetil?

tror nærmere det har noget at gøre med, hvis du har bopælen og i bor i samme område og så vil flytte 100 vest på, jamen så kan han søge bopælen og hvis han bliver i barnets gamle område vil han faktisk stå ret godt, da man vægter børn base ret højt,. og det er en skole, børnehave, venner, familie jo unægteligt. Men de kan ikke nægte moderen at flytte, der kan bare være konsekvenser ved en flytning som mange mødre ikke har lyst til 

Anmeld

31. august 2011

betski

Rosa skriver:

Min ex gjorde indsigelse da jeg ville flytte fra nordsjælland til nordjylland. Vi endte i retten og jeg vandt - så kunne flytte hjem igen. Dog var jeg allerede flyttet, da jeg på ingen måde kunne forestille mig at min ex ville gøre indsigelse mod det. Og så var det jo desværre at Statsforvaltningen mente at min datter skulle blive i nordsjælland indtil retten kom med en afgørelse Men ja jeg vandt jo så heldigvis, men puha.

Anmeld

31. august 2011

qp

An&Jo skriver:

Jeg mener bestemt, at den forælder som har bopælen må flytte dertil hvor denne lyster indenfor landets grænser - MEN samværsforælderen kan sagtens sætte sig op imod flytningen hvis denne mener flytningen ikke vil gavne barnet ifht. skole/ instution/ trivsel/ netværk/ miljø o.l. Derefter er det op til statsforvaltningen, at vurdere om flytningen er i barnets tarv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.