Vågner pga sutten - nogle i lig. situation??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Clisolka

Christina.William skriver:

Kvik lille pige

Det var hendes fader der lærte hende det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Christina.William

Babymor2010 skriver:

Sejt! Kan du ikke lige sende ham forbi William

Det var hendes fader der lærte hende det 

Sejt Kan du ikke lige sende ham forbi William

Anmeld

29. august 2011

Clisolka

Sejt Kan du ikke lige sende ham forbi William

Så lærer han ham maaaaaaange unoder  

Som en forslog, lad ham lege med sutterne - lige pludselig er den der, og så kan han tage sutten i munden. Lidt tid efter lærer han at vende sutten rigtigt (det ser til gengæld lidt sjovt ud de første gange) 

Anmeld

29. august 2011

Christina.William

Babymor2010 skriver:

Så lærer han ham maaaaaaange unoder  

Som en forslog, lad ham lege med sutterne - lige pludselig er den der, og så kan han tage sutten i munden. Lidt tid efter lærer han at vende sutten rigtigt (det ser til gengæld lidt sjovt ud de første gange) 

Ja det vil jeg prøve i morgen!

Anmeld

29. august 2011

Malli

Stod selv i det problem, og var ved at blive vanvittig! Læste meget om det på nettet. Det kan desværre være en vane man har skabt for dem, altså at de IKKE kan sove uden sut i munden, og da så små børn taber sutten ofte, når de falder i den dybe søvn, registrere de det lige med det samme, når de bevæger sig ind i den lette søvnfase igen! Det er vigtigt at jeres barn ikke begynder at tro at det ikke kan sove hvis ikke i kommer ind og putter sutten i munden på det! Jeg gik ind, ligeså snart jeg kunne høre utilfredsheden inde på værelset, fandt sutten og puttede den i munden på hende, og så sov hun videre!

Det trick jeg fik var at jeg skulle lære hende selv at tage sutten, og også i løbet af dagen skulle hun selv putte sutten i munden, altså en opgave hun selv skal kunne løse, og ikke noget hun forbinder mig med! Når jeg kom ind i løbet af aftenen/natten, tog jeg hendes hånd og strakte den mod sutten i sengen, imens jeg fortalte hende at hun skulle tage sin sut, og at den lå lige der. Om dagen gav jeg hende sutten i hånden, og ikke længere i munden! Det varede nogle dage, før hun forstod den nye metode. Men til gengæld har det hjulpet, og hun finder nu selv sutten om natten, og jeg kan få lov at sove !

Skal lige siges, at jeg i starten også havde mange sutter i hele sengen, så det var nemmere for hende at række ud, og også få "gevinst" 

Anmeld

29. august 2011

DortheSimonsen

Jeg syede en lille åben taske, som kunne hænge på sengen, der lagde jeg sutter i. Så kunne han selv tage en, når han vågnede

Anmeld

29. august 2011

millesofie

20 mdr PUHA der er godt nok lang tid til :-)

ja det er der  men siden hun var 13 mdr har jeg ikke hørt hende om natten, tror det er delvist pga alle de sutter hun lige pludselig fik ned i sengen

Anmeld

30. august 2011

Den lykkelige

Babymor2010 skriver:

Den løsning bruger vi herhjemme - og den er super! Hun ligger med min. 3 sutter  Når hun bliver puttet får hun en sut i munden, og en i hver hånd. 

Mange gange vågner hun om natten, men hun "fanger" en af sutterne og sover videre  Hun går i panik hvis ikke hun kan finde sin sut, og så må mor hjælpe 

Isabella er 10 mrd. i morgen 

Ja jeg mente nok det virkede  skal jeg huske til min egen

Anmeld

30. august 2011

Christina.William

DortheSimonsen skriver:

Jeg syede en lille åben taske, som kunne hænge på sengen, der lagde jeg sutter i. Så kunne han selv tage en, når han vågnede

God idé. Hvor gammel var han der??

Anmeld

30. august 2011

Christina.William

Malli skriver:

Stod selv i det problem, og var ved at blive vanvittig! Læste meget om det på nettet. Det kan desværre være en vane man har skabt for dem, altså at de IKKE kan sove uden sut i munden, og da så små børn taber sutten ofte, når de falder i den dybe søvn, registrere de det lige med det samme, når de bevæger sig ind i den lette søvnfase igen! Det er vigtigt at jeres barn ikke begynder at tro at det ikke kan sove hvis ikke i kommer ind og putter sutten i munden på det! Jeg gik ind, ligeså snart jeg kunne høre utilfredsheden inde på værelset, fandt sutten og puttede den i munden på hende, og så sov hun videre!

Det trick jeg fik var at jeg skulle lære hende selv at tage sutten, og også i løbet af dagen skulle hun selv putte sutten i munden, altså en opgave hun selv skal kunne løse, og ikke noget hun forbinder mig med! Når jeg kom ind i løbet af aftenen/natten, tog jeg hendes hånd og strakte den mod sutten i sengen, imens jeg fortalte hende at hun skulle tage sin sut, og at den lå lige der. Om dagen gav jeg hende sutten i hånden, og ikke længere i munden! Det varede nogle dage, før hun forstod den nye metode. Men til gengæld har det hjulpet, og hun finder nu selv sutten om natten, og jeg kan få lov at sove !

Skal lige siges, at jeg i starten også havde mange sutter i hele sengen, så det var nemmere for hende at række ud, og også få "gevinst" 

Super indlæg. Tak for det! Det skal prøves. Har været igang hele dagen med at øve sut men han griner bare og forstår ikke hvad han skal...men som du skrev tog det et par dage så jeg har tålmodighed. Kan du huske hvor gammel hun var da du/i gik igang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.