Stod selv i det problem, og var ved at blive vanvittig! Læste meget om det på nettet. Det kan desværre være en vane man har skabt for dem, altså at de IKKE kan sove uden sut i munden, og da så små børn taber sutten ofte, når de falder i den dybe søvn, registrere de det lige med det samme, når de bevæger sig ind i den lette søvnfase igen! Det er vigtigt at jeres barn ikke begynder at tro at det ikke kan sove hvis ikke i kommer ind og putter sutten i munden på det! Jeg gik ind, ligeså snart jeg kunne høre utilfredsheden inde på værelset, fandt sutten og puttede den i munden på hende, og så sov hun videre!
Det trick jeg fik var at jeg skulle lære hende selv at tage sutten, og også i løbet af dagen skulle hun selv putte sutten i munden, altså en opgave hun selv skal kunne løse, og ikke noget hun forbinder mig med! Når jeg kom ind i løbet af aftenen/natten, tog jeg hendes hånd og strakte den mod sutten i sengen, imens jeg fortalte hende at hun skulle tage sin sut, og at den lå lige der. Om dagen gav jeg hende sutten i hånden, og ikke længere i munden! Det varede nogle dage, før hun forstod den nye metode. Men til gengæld har det hjulpet, og hun finder nu selv sutten om natten, og jeg kan få lov at sove ! 
Skal lige siges, at jeg i starten også havde mange sutter i hele sengen, så det var nemmere for hende at række ud, og også få "gevinst" 
Anmeld