Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Host..... Tror måske jeg også sniger mig ind fra sidelinien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Anonym trådstarter

Carina87 skriver:

Ingen gode råd herfra baby, babymad, flyttekasser og vasketøj, men lytter lige med 

velkommen til. Ved godt det er lidt tarveligt, men jeg kan ikke lade være med at trøste mig en lillebitte smule med, at vi da trods alt ikke er de eneste med lidt knas på linien. Det må da blive bedre igen...ikke?

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

piadas skriver:

Vi er da godt nok idéforladte herinde!!

Måske vi alle skulle flytte til Peru, for der er det vist lidt nemmere at være romantisk!

Det lyder altså også mere spændende og romantisk i mine ører at kigge på inkaruiner end at gå en tur i Rebild Bakker!

Ellers må jeg melde pas! Vi har heller ikke så meget tid alene sammen, så ingen gode råd fra mig - desværre!

Du har så evigt ret

Anmeld

29. august 2011

Diana...

Anonym skriver:

Her går sønnike i seng samme tid som os (vi har faktisk kun 45 min sammen alene efter min kæreste kommer hjem fra arbejde)...så der er ikke så meget alenetid at udnytte. Inden længe skal den lille fyr i gang med grød osv og så kan vi forhåbentlig komme lidt ud og være kærester indimellem.

Hvor gammel er han? Her hjemme bliver ungerne puttet kl 19 og det er hun blevet siden meget tidligt tror max hun var 2 måneder. 

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Hvor gammel er han? Her hjemme bliver ungerne puttet kl 19 og det er hun blevet siden meget tidligt tror max hun var 2 måneder. 

Han er 5 ½ mdr. Vi kan godt putte ham før, men så står han op kl 4.00 og det er liiige tidligt nok synes vi. Jeg håber det snart vender så vi kan bruge aftenerne til kæreste-tid...men sp siger det er meget normalt?!

Anmeld

29. august 2011

PeruBaby

Anonym skriver:

Eeeej, det lyder da skønt! Jeg er slet ikke misundelig! Det er virkelig en kunst at opretholde et (ligeså) spændende parforhold med baby. Og det lyder til I er et af de få par der mestrer den svære kunst! Jeg kan virkelig godt genkende det du skriver med at være intim - lysten kommer når man er det jævnligt...det er måske også lidt det der er problemet. Jævnligt er ligesom alenetid en by i Rusland i disse dage! Jeg håber på bedre tider lige om hjørnet...ellers tager jeg sgu familien med til Peru!

Ja, meeeen det er jo også meget nemmere at have tid og overskud til at være romantiske, når man har en pige i huset (7 timer om dagen, 6 dage om ugen), som tager sig af alt det "grove" fra rengøring til vasketøj og madlavning.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvor meget I alle skal nå på en hel dag; please bebsi og sørge for at h*n er tilfreds og underholdt MENS I også liiiiige laver mad, handler ind, vasker og stryger, gør rent etc. Så ville jeg dælme heller ikke have meget overskud til at være romantisk.

Her kommer manden først hjem kl. 19.00 hver aften, så når Sofia sover omkring kl. 20 nyder han hende i fulde drag i denne tid lige inden og er gerne ham der skifter og putter til aften. Det giver mig mulighed for at lave lidt aftensmad (ja, meget sent for danske forhold, man ganske normalt her) hvor vi bare lige får en hurtig sandwich eller lign, da vi spiser varm mad midt på dagen. Så går de store i seng kl. hhv. 21.00 og 22.00... så ja, her er der heller ikke meget "alenetid" inden vi går i seng omkring kl. 22-23.00.

Jeg tror det det gælder om er at få gang i gnisten igen efter en fødsel, hvor baby jo naturligt kommer til at fylde meget. Men et hedt kys når manden kommer hjem fra arbejde eller nogle frække blikke i løbet af aftenen, et par komplimenter hist og her... ja, det kommer vi langt med her i familien...

Anmeld

29. august 2011

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Ja, meeeen det er jo også meget nemmere at have tid og overskud til at være romantiske, når man har en pige i huset (7 timer om dagen, 6 dage om ugen), som tager sig af alt det "grove" fra rengøring til vasketøj og madlavning.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvor meget I alle skal nå på en hel dag; please bebsi og sørge for at h*n er tilfreds og underholdt MENS I også liiiiige laver mad, handler ind, vasker og stryger, gør rent etc. Så ville jeg dælme heller ikke have meget overskud til at være romantisk.

Her kommer manden først hjem kl. 19.00 hver aften, så når Sofia sover omkring kl. 20 nyder han hende i fulde drag i denne tid lige inden og er gerne ham der skifter og putter til aften. Det giver mig mulighed for at lave lidt aftensmad (ja, meget sent for danske forhold, man ganske normalt her) hvor vi bare lige får en hurtig sandwich eller lign, da vi spiser varm mad midt på dagen. Så går de store i seng kl. hhv. 21.00 og 22.00... så ja, her er der heller ikke meget "alenetid" inden vi går i seng omkring kl. 22-23.00.

Jeg tror det det gælder om er at få gang i gnisten igen efter en fødsel, hvor baby jo naturligt kommer til at fylde meget. Men et hedt kys når manden kommer hjem fra arbejde eller nogle frække blikke i løbet af aftenen, et par komplimenter hist og her... ja, det kommer vi langt med her i familien...

Jeg har tænkt over det første du skrev hele dagen og tænkt: "men hvornår får vi tid til det"

FOr du har ret, der skal vaskes tøj, laves mad - både til os og Felix -, gøres rent, leges med barn, smøres madpakker, vaskes flasker, personlig hygiejne skal gerne opretholdes, og så er også rart af og til at få tid for sig selv!

Herhjemme er vi ikke så gode til at deles om opgaver (det synes Jørn dog vi er, så I må selv gætte hvem der laver mest...) så jeg bliver helt svedt ved tanken om, at jeg skal studere igen, og ikke mindst ved tanken om to (TO!!) børn .... 

Men mon ikke vi finder ud af det på et tidspunkt... Finder rytmen og melodien, og får slebet kanter, ligesom man skulle dengang man flyttede sammen!

Anmeld

29. august 2011

Sofia

FERIE! Ferie er jo bare mega skønt for alt og alle!!!!! Vi havde en virkelig god tur til Berlin her i sommerferien, og til november skal vi til Florida. Jeg synes det er så dejlig med kvalitetsferietid sammen!

Anmeld

29. august 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

FERIE! Ferie er jo bare mega skønt for alt og alle!!!!! Vi havde en virkelig god tur til Berlin her i sommerferien, og til november skal vi til Florida. Jeg synes det er så dejlig med kvalitetsferietid sammen!

Men det koster også bare.. Jeg ved godt der er mange måder at holde ferie på, men det koster at afholde ferien (altså være væk fra arbejde) og også at komme et sted hen... Det handler selvfølgelgi om prioritering ved jeg godt.. 

Anmeld

29. august 2011

Mettemus

Jamen lige nu er vi så sat lidt i skak pga hverdage hver for sig, men tidligere var det, som Diana også siger, aftnerne der redede det for os. En af glæderne ved et 100% ammebarn er, at man ikke kan lade ham passe for en aften, så vi har ikke haft en aften for os selv siden han blev født. Han har dog altid været god til at sove om natten og ret tidligt indført sin egen sengetid omkring kl. 20, så det har givet os et par timer.

At det så alligevel tit ender med at vi snakker om ham, er noget helt andet.

Men altså... synes egentligt stadig at vi er meget kærester. Ikke så meget som før, men jeg nyder det på en anden måde end tidligere. Jeg værdsætter kys, kram osv. mere nu - det er vel også en slags fordel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.