PeruBaby skriver:
Ja, meeeen det er jo også meget nemmere at have tid og overskud til at være romantiske, når man har en pige i huset (7 timer om dagen, 6 dage om ugen), som tager sig af alt det "grove" fra rengøring til vasketøj og madlavning
.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvor meget I alle skal nå på en hel dag; please bebsi og sørge for at h*n er tilfreds og underholdt MENS I også liiiiige laver mad, handler ind, vasker og stryger, gør rent etc
. Så ville jeg dælme heller ikke have meget overskud til at være romantisk.
Her kommer manden først hjem kl. 19.00 hver aften, så når Sofia sover omkring kl. 20 nyder han hende i fulde drag i denne tid lige inden og er gerne ham der skifter og putter til aften. Det giver mig mulighed for at lave lidt aftensmad (ja, meget sent for danske forhold, man ganske normalt her) hvor vi bare lige får en hurtig sandwich eller lign, da vi spiser varm mad midt på dagen. Så går de store i seng kl. hhv. 21.00 og 22.00... så ja, her er der heller ikke meget "alenetid" inden vi går i seng omkring kl. 22-23.00.
Jeg tror det det gælder om er at få gang i gnisten igen efter en fødsel, hvor baby jo naturligt kommer til at fylde meget
. Men et hedt kys når manden kommer hjem fra arbejde eller nogle frække blikke i løbet af aftenen, et par komplimenter hist og her... ja, det kommer vi langt med her i familien...
Jeg har tænkt over det første du skrev hele dagen og tænkt: "men hvornår får vi tid til det"
FOr du har ret, der skal vaskes tøj, laves mad - både til os og Felix -, gøres rent, leges med barn, smøres madpakker, vaskes flasker, personlig hygiejne skal gerne opretholdes, og så er også rart af og til at få tid for sig selv!
Herhjemme er vi ikke så gode til at deles om opgaver (det synes Jørn dog vi er, så I må selv gætte hvem der laver mest...) så jeg bliver helt svedt ved tanken om, at jeg skal studere igen, og ikke mindst ved tanken om to (TO!!) børn ....
Men mon ikke vi finder ud af det på et tidspunkt... Finder rytmen og melodien, og får slebet kanter, ligesom man skulle dengang man flyttede sammen!