Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.820 visninger
42 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Anonym trådstarter

Hej piger

HJÆLP! Hvad gør I for at undgå at der går baby og trivialitet i parforholdet? Vores første barn er 6 mdr og vi kæmper for tiden med en lidt for babyorienteret og ensartet hverdag. Det er på ingen måde kritisk, men det er vi heller ikke interesseret i at det skal blive! Så HJÆLP hvad gør I for at holde liv i parforholdet, lidenskaben, gnisten og alle de store følelser I har for jeres partner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

AnneBJ

Jeg tror så bare jeg følger med her.... 

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Du er velkommen!

Anmeld

28. august 2011

Lilje82

Host..... Tror måske jeg også sniger mig ind fra sidelinien

Anmeld

29. august 2011

PeruBaby

Vi er mega nyforelsket-agtige og knaller en masse når bebs sover. Tror det er vigtigt for både min mand og jeg at der også nogle gange bare er fokus på OS... og lysten til at være sammen intimt kommer - for mig - tit af at være det. Hvis der er gået længe imellem, kan jeg næsten glemme at det er dejligt og en vigtig del af vores forhold.

Og så foretager vi os gerne ting sammen i weekenden (nogle gange med alle børnene og nogle gange kun med Sofia), hvor der ikke bliver gået så meget op i om det lige passe sammen med babys sovetider. Hun får lov til at sove i autostolen, i slyngen, i bæreselen (som er sådan en ergonomisk korrekt én), så hun er bare med når vi er på restaurant, ude at gå ture ved vandet, på museum, ude at se på præinkaruiner, kigger på køkken- og badeværelsesdesign - Kort sagt; ting vi også har nydt at gøre inden Sofia blev født og ting som er vigtige for vores fælles projekt - "huset"- som vi glæder os mega meget til bliver færdigt, så vi kan flytte.

Så jeg vil sige; find nogle fælles-projekter og romantikken lidt frem, så samtalerne ved middagsbordet ikke altid drejer sig om lortebleer, lillepruttens nyeste fremskridt og puré-madvaner - som jo dybest set ikke er SÅ interessante igen.

Håber der kommer flere ideer og foreslag - det er altid godt med inspiration

Anmeld

29. august 2011

Diana...

Altså lige nu har børnene jo en alder hvor man er nød til at have en nogen lunde ens hverdag der skal jo nogen faste rutiner ind osv så det jo svært at være spontagne. 

Jamen hvad gør vi hmm bom bom. Vores aften tid betyder ALT for os så så snart ungerne er puttet så vi ikke forældre mere men kærester! Ellers hvad med at få den lille passet og kom lidt ud sammen og lege kærester. 

Anmeld

29. august 2011

CA

Ingen gode råd herfra baby, babymad, flyttekasser og vasketøj, men lytter lige med 

Anmeld

29. august 2011

piadas

Vi er da godt nok idéforladte herinde!!

Måske vi alle skulle flytte til Peru, for der er det vist lidt nemmere at være romantisk!

Det lyder altså også mere spændende og romantisk i mine ører at kigge på inkaruiner end at gå en tur i Rebild Bakker!

Ellers må jeg melde pas! Vi har heller ikke så meget tid alene sammen, så ingen gode råd fra mig - desværre!

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

PeruBaby skriver:

Vi er mega nyforelsket-agtige og knaller en masse når bebs sover. Tror det er vigtigt for både min mand og jeg at der også nogle gange bare er fokus på OS... og lysten til at være sammen intimt kommer - for mig - tit af at være det. Hvis der er gået længe imellem, kan jeg næsten glemme at det er dejligt og en vigtig del af vores forhold.

Og så foretager vi os gerne ting sammen i weekenden (nogle gange med alle børnene og nogle gange kun med Sofia), hvor der ikke bliver gået så meget op i om det lige passe sammen med babys sovetider. Hun får lov til at sove i autostolen, i slyngen, i bæreselen (som er sådan en ergonomisk korrekt én), så hun er bare med når vi er på restaurant, ude at gå ture ved vandet, på museum, ude at se på præinkaruiner, kigger på køkken- og badeværelsesdesign - Kort sagt; ting vi også har nydt at gøre inden Sofia blev født og ting som er vigtige for vores fælles projekt - "huset"- som vi glæder os mega meget til bliver færdigt, så vi kan flytte.

Så jeg vil sige; find nogle fælles-projekter og romantikken lidt frem, så samtalerne ved middagsbordet ikke altid drejer sig om lortebleer, lillepruttens nyeste fremskridt og puré-madvaner - som jo dybest set ikke er SÅ interessante igen.

Håber der kommer flere ideer og foreslag - det er altid godt med inspiration

Eeeej, det lyder da skønt! Jeg er slet ikke misundelig! Det er virkelig en kunst at opretholde et (ligeså) spændende parforhold med baby. Og det lyder til I er et af de få par der mestrer den svære kunst! Jeg kan virkelig godt genkende det du skriver med at være intim - lysten kommer når man er det jævnligt...det er måske også lidt det der er problemet. Jævnligt er ligesom alenetid en by i Rusland i disse dage! Jeg håber på bedre tider lige om hjørnet...ellers tager jeg sgu familien med til Peru!

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Altså lige nu har børnene jo en alder hvor man er nød til at have en nogen lunde ens hverdag der skal jo nogen faste rutiner ind osv så det jo svært at være spontagne. 

Jamen hvad gør vi hmm bom bom. Vores aften tid betyder ALT for os så så snart ungerne er puttet så vi ikke forældre mere men kærester! Ellers hvad med at få den lille passet og kom lidt ud sammen og lege kærester. 

Her går sønnike i seng samme tid som os (vi har faktisk kun 45 min sammen alene efter min kæreste kommer hjem fra arbejde)...så der er ikke så meget alenetid at udnytte. Inden længe skal den lille fyr i gang med grød osv og så kan vi forhåbentlig komme lidt ud og være kærester indimellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.