Svigermor med til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er dig, der suverænt bestemmer, og hvis du ikke bryder dig om tanken, skal hun selvfølgelig ikke med. Hellere skuffe hende en smule end at påvirke din fødselsoplevelse negativt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Mick

hverken min eller min kærestes svigermor skal med. min kæreste har det sådan at det er en oplevelse som mig og hende skal dele i fred. Og det har jeg det endelig okay med. Vi har så lidt snakkede om hvornår vi skal ringe til vores forældre, om det skal være inden vi kommer på hospitalet, når vi er kommet, eller efter fødslen, men det må vi jo se på 

Anmeld

27. august 2011

foto på lærred

Hos mig er fødslen mellem min mand og jeg og ikke andre. Svigerforældre, forældre, søskende osv. er mere end velkommen de følgende dage, men fødslen: Nej, det er et en oplevelse mellem manden og jeg. Jeg kan personlig ikke forstå de svigermødre der ville blive sårede eller sure eller lign. over at få et nej til at være med til en fødsel, der er jo trods alt en meget intim situation hvor man er ekstrem blottet -både fysisk og psykisk. Nu har jeg ingen drengebørn, men hvis jeg havde, kunne jeg aldrig finde på at spørge mine svigerdøtre om jeg måtte komme med til deres fødsel. Hvis de selv spurgte direkte, fordi de ønskede støtte eller lign. var det selvfølgelig en anden sag, men at sætte dig i sådan en penible situation hvor du ikke vil skuffe hende og næsten er parat til at bryde dine egne grænser, det er ikke fair.

Jeg håber I finder en god løsning som alle bliver glade for.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

27. august 2011

Frøken J.

Omsorgsgiver skriver:

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

Kom gerne med jeres erfaringer så jeg kan blive bare lidt klogere!

Sådan groft sagt, er det DIG, der skal presse ungen ud og igennem den smertefulde oplevelse, hvor smuk den end også er. Derfor er det også ekstremt vigtigt, at du er tryg og afslappet. Og hvis du føler det er akavet og ubehageligt at have svigermor med, så skal svigermor IKKE med, for det er så vigtigt du har en god oplevelse.

Jeg synes min svigermor er fantastisk, og jeg har et fantastisk forhold til hende. Men ikke tale om hun skulle med til min fødsel - Det er simpelthen alt for intimt for mig

Anmeld

27. august 2011

lucas<3

Omsorgsgiver skriver:

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

Hej Jeg havde min svigermor med kun fordi min mor ikke kunne klare og de min ha "ondt" og ikke gøre noget. Men er endelig glad for hun tog med. For så var der en tiæ hver hånd og hun viste jo lidt om det.. Men ville helt klart gerne ha haft min mor med, men forstår hende godt at hun ikke ville med..

Anmeld

27. august 2011

Holbæktrunten

Omsorgsgiver skriver:

Hvis ikke du kan forlige dig med tanken, skal hun ikke med. Det er dig der har ondt og er sårbar, så du bestemmer. Et evt kompromis (hvis DU har det ok med det) er at hun kan komme med, men skal blive i hovedenden under hele forløbet.... Eller at hun kan være der som støtte under udvidelsesreservene, men skal gå ud af rummet når du skal undersøges, og når du føder....

Anmeld

28. august 2011

Fenja09

Synes bestemt ikke din svigermor skal med til fødslen, hvis du er det mindste i tvivl om det er noget du har lyst til, så du må hellere gøre op med dig selv hvad du føler for.

Personligt ville jeg ikke have lyst til at have min svigermor med og hende og jeg har et rigtig godt forhold - vil nu ikke engang have min egen mor med. Synes det er meget intimt og en oplevelse mellem kæresten og jeg. Dog har jeg min søster i baghånden, som på kærestens accept og lyst har ønsket at hun skal være "back-up" hvis det kommer til at tage meget lang tid.

/Fenja (39+3)

Anmeld

20. september 2011

Benjamins'mor

Min svigermor ville også gerne have været med til min fødsel, men syntes det ville være akavet. Og når både kæresten og min mor skulle med, så syntes jeg det ville være for mange.

Anmeld

20. september 2011

NinaNymannMadsen

da jeg fødte den første havde jeg min svigermor med. det gik rigtig godt og var rigtig glad for at ha hendes støtte. min egen mor ville ikke med eller vide at jeg skulle føde før jeg havde født da hun vidste hun slet ikke ville kunne klare tanken om at jeg lå der og havde veer og det hele.

min svigermor var en god støtte til både mig og kæresten, og kom med råd og vejledning til hvad kæresten kunne gøre for at afhjælpe, og så hjalp de hinanden med at hjælpe mig også jo. hun vidste hvornår hun selv skulle træde til og hvornår hun skulle holde sig lidt i baggrunden og det var kun godt at hun kunne gøre det.

vil så også sige, det er dig der bestemmer, det er din fødsel, så føler du får hun skal med så tag hende med og ellers så lad være for det skal heller ikk gøres til en dårlig oplevelse hvis det er da.

Anmeld

20. september 2011

MorTilEn2013Dreng

ja jeg vil tage min svigermor med og min egen mor og min forlovede med den dag det er min tur..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.