Svigermor med til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Ciss skriver:

Personlig havde jeg ikke gjort det. Det er et meget intimt øjeblik som jeg delte med min mand. Det faldt mig heller ikke ind at spørge min egen mor om at være med.....

Har han spurgt sin mor uden at snakke med dig først? I så fald kan det jo være lidt vanskeligt at komme sig ud af uden at fornærme hende.

Hvis du ikke er komfortabel med, at hun er der, kan man jo lave en aftale om, at hun er på sygehuset men ikke i rummet, når fødslen nærmer sig. Så har din kæreste mulighed for støtte, og hun kan komme ind, så snart du er klar for det. På den måde er hun stadig den første udenom forældrerne til at se babyen og er på en måde med?

Uanset, lykke til.

Jeg tror han har spurgt hende bare sådan lidt for sjov og ikke mente nogen decideret alvor i det, men jeg synes nu heller ikke det er så smart han har spurgt hende uanset om han mente det eller ej uden at have drøftet det med mig først  Men sket er sket og så må jeg tage den derfra.

Hmm...ja, det kunne jeg måske, men det er nu også lang tid at vente udenfor en dør synes jeg hvis nu det tager rigtig mange timer...hvem ved...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

quity

Jeg vil hverken have min egen mor eller en evt svigermor med (jeg er alene mor så svigermor problemet er ik aktuel her). Det er simpelthen for privat for mig. Alle andre må gerne komme med til mine fødsler.

Men omkring din situation, hvis du egentlig gerne vil give din svigermor den oplevelse, så tag snakken med hende om at du er meget blufærdelig og du vil gerne at hun holder sig i hovedenden. Det kan være rart for både dig og din kæreste at have en ekstra støtte. Du kan jo give hende opgaven at tage billeder af den bette og den nybagte familie, så i alle tre kommer med på billederne. Dette vil hun sikkert sige ja til.

Anmeld

27. august 2011

Lullaby

Jeg havde svigermor med og hun var en fantastisk støtte.  

Anmeld

27. august 2011

svanen73

Jeg har haft kun haft faren med til mine 2 fødsler, det er en unik oplevelse mellem ham og jeg

Andre må nøjes med at se billeder

Det er DIG der bestemmer og gøre det ik fordi hun gerne vil, men fordi DU vil.

Anmeld

27. august 2011

lycly

Nu har jeg født, og jeg havde kun min kæreste med, hvilket jeg er glad for ! En fødsel er en meeeget intim situation hvor man virkelig er ynkelig og bliver set fra ens absolut værste side. Man ligger der med benene oppe, har en pose hængene på sengen med tis i osv. Det er slet ikke fordi jeg vil skræmme dig, bare forberede dig på at det er en situation hvor man ikke vil have hvem som helst rendende omkring sig, kun den eller dem man er virkelig trygge ved

Anmeld

27. august 2011

-Sigrid-

Omsorgsgiver skriver:

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

Kom gerne med jeres erfaringer så jeg kan blive bare lidt klogere!

Det lyder ikke som om DU har lyst til at have hende med til DIN fødsel  

Lad være med at tage hend emed for hendes skyld, tag hende med for din...

Anmeld

27. august 2011

Miss T

Omsorgsgiver skriver:

Kan sagtens se din pointe. Vil bare heller ikke skuffe hverken min kæreste eller hende. Min kæreste siger også at hun ikke ved at han har snakket med mig om det, så i princippet så kunne jeg ligeså godt heller ikke vide at de har snakket om det. Hmm...jeg synes godt nok det er en meget svær beslutning...

Det er altså en intim forestilling, hun kan på INGEN og jeg mener vitterligt INGEN måde forvente, at hun klart kommer med til fødslen. Sådan fungerer det altså bare ikke, det skal der være respekt omkring.

Det er så intimt for mange, at man måske ikke ønsker andre end manden med. Så må hun sidde ude på gangen og vente, men hun behøver sku ikke stå helt oppe i fødselskanalen for at være med.

Jeg kunne på ingen måde uanset hvilket forhold jeg har til min svigermor finde på at invitere med, ej hellere min mor. En fødsel for mig er noget meget privat og det vedkommer først andre når baby er kommet til verden ikke før.

Anmeld

27. august 2011

H+S Skjolgborg.

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

Kom gerne med jeres erfaringer så jeg kan blive bare lidt klogere!

min svigermor var med til min datters hjemmefødsels + farmand og to jdm.

min svigermor have heller ikke set mig uden tøj på osv.Det tænke jeg endelig ikke rigtigt over den dag jeg føde min datter..Hun var en super hjælp og støtte.Hun er en dejlig eks svigermor den dag i dag også .

Men det er jo dit valg alene igen andres om hun skal eller ej.

Til min første fødsel have jeg min barndoms og bedste veninde med + hun optog det + hun er godmor og hendes mand fader/gudfar siger vi dog og han er så gudfar til min datter.Min mindste søn nu her der var det kun mig og steen næsten for de sidste 27 min hvor jeg have pres veer kom gudfar(han er også tobias,s fætter) endelig han var på arbejde da det gik igang og have en time ned til slagelse sygehus og nået lige det.Han sagde hele vejen igellem graviditen af steen skulle klippe navlesnor men han sagde så da jdm sagde hvem skal klippe snoren det skal jeg sagde han i ære for henriette og steen .

Jeg har haft 3 dejlig og forskelig gravidite +fødselen og super gode alle tre.Guldvær. 

Henriette

Anmeld

27. august 2011

H+S Skjolgborg.

p.s der er jo igen der siger hun skal være med hele vejen eller så ned i den ene der....

Men tal alene med din mand/kæreste om det og tænk alene over dig valg.

Henriette

Anmeld

27. august 2011

CiSo

Jeg ville ikke bryde mig om, at have min svigermor med.. Jeg havde min mor med til Cilas fødsel, men denne gang skal det bare være min kæreste og jeg.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.