Svigermor med til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.055 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. august 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

Kom gerne med jeres erfaringer så jeg kan blive bare lidt klogere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Carl-Emil's mor

Omsorgsgiver skriver:

Er der nogen af jer der skal have jeres svigermor med til fødslen?? Min svigermor vil meget gerne med, og på den ene side vil jeg da også gerne give hende den oplevelse, men på den anden side så er jeg meget blufærdig. Hun har ikke engang set mig kun i bikini, så hvordan vil det ikke være hvis hun skal se mig splitter ravende nøgen. Ved godt at man kan have en sygehusskjorte på imens, men det dækker jo ikke ret meget...  Min kæreste skal med til fødslen, men er virkelig kommet i tvivl med svigermor. Vi har et rigtig godt forhold til hinanden og vil på en måde også gerne give hende den ære det er at komme med til fødslen. Især nu hvor hun har givet udtryk for at hun gerne vil med. Min kæreste spurgte hende nemlig. Han vil gerne have hende med. Også lige så meget for at have en at støtte sig op af og supplere sig med.

sorry men det er din fødsel og jeg synes ikke du skal sige ok bare for at gøre hende glad, lyt til din mave og har du behov for bare at være dig og din kæreste så synes jeg virkelig det skal respekteres  

Anmeld

27. august 2011

DLM

Jeg havde min mor med, det synes jeg var SÅ skønt. Min svigermor er død hende holdt jeg rigtig meget af, men jeg er ikke sikker på jeg ville have haft hende med ind til fødslen.

Det er din fødsel! så hvis du føler ubehag ved det synes jeg ikke du skal gøre det, du skal have det så godt som muligt og være godt tilpas.

Anmeld

27. august 2011

Ciss

Personlig havde jeg ikke gjort det. Det er et meget intimt øjeblik som jeg delte med min mand. Det faldt mig heller ikke ind at spørge min egen mor om at være med.....

Har han spurgt sin mor uden at snakke med dig først? I så fald kan det jo være lidt vanskeligt at komme sig ud af uden at fornærme hende.

Hvis du ikke er komfortabel med, at hun er der, kan man jo lave en aftale om, at hun er på sygehuset men ikke i rummet, når fødslen nærmer sig. Så har din kæreste mulighed for støtte, og hun kan komme ind, så snart du er klar for det. På den måde er hun stadig den første udenom forældrerne til at se babyen og er på en måde med?

Uanset, lykke til.

Anmeld

27. august 2011

Nessie

Har ingen erfaring på det punkt, men vil sige, at hvis du ikke har det godt med det, så skal hun ikke med. Og det havde måske været smart, at din kæreste lige havde talt med dig om det først.

Min svigermor skulle ABSOLUT ikke med til fødslen, og heller ikke min egen mor.

Jeg havde ikke lyst til at andre end min kæreste skulle være med, og sådan havde han det heldigvis også

Anmeld

27. august 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Höör skriver:

sorry men det er din fødsel og jeg synes ikke du skal sige ok bare for at gøre hende glad, lyt til din mave og har du behov for bare at være dig og din kæreste så synes jeg virkelig det skal respekteres  

Kan sagtens se din pointe. Vil bare heller ikke skuffe hverken min kæreste eller hende. Min kæreste siger også at hun ikke ved at han har snakket med mig om det, så i princippet så kunne jeg ligeså godt heller ikke vide at de har snakket om det. Hmm...jeg synes godt nok det er en meget svær beslutning...

Anmeld

27. august 2011

FruStolpe

Det skal du gøre op med dig selv.
Hvis min svigermor havde ytret ønske om at være med til min fødsel, så havde hun fået lov. De har jo selv prøvet at ligge der, de har trods alt prøvet det på egen krop.....

Jeg er også blufærdig, men hun behøver jo ikke at stå og kigge sig lige op i... "bib"....

Men som sagt, det er noget du skal beslutte med dig selv

Carina

Anmeld

27. august 2011

dash..

Höör skriver:

Anmeld

27. august 2011

Stine85

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har besluttet at jeg vil spørgemin svigermor næste gang. Min egen mor har meldt ud at hun ikke har et behov for at komme med - så vil gerne give min svigermor den oplevelse - hvis hun vil altså  Hun har nemlig kun drenge selv så der er jo ikke nogen datter der spørger om hun vil med

Men jeg er også sådan anlagt at hele verden kunne stå og kigge med uden det ville gøre mig der store

Men det er DIG der bestemmer og ingen andre.

Anmeld

27. august 2011

Carl-Emil's mor

Omsorgsgiver skriver:

Kan sagtens se din pointe. Vil bare heller ikke skuffe hverken min kæreste eller hende. Min kæreste siger også at hun ikke ved at han har snakket med mig om det, så i princippet så kunne jeg ligeså godt heller ikke vide at de har snakket om det. Hmm...jeg synes godt nok det er en meget svær beslutning...

det er fuldstændig ligegyldigt! Det er altså din fødsel!! Dig der skal igennem en kæmpe tur også må kæreste og svigermor altså være kæreste og svigermor..

ja so sorry men synes ikke de i sidste ende har noget at skulle have sagt men det er bare min holdning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.