Forsinket tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2011

JeNoVa

serinasmor skriver:

er hun 2 sproget ?? eller er der bare mange sprog omkring hende ...laver hun sit eget sprog?? altså pludrer hun og snakker med sig selv ..

serina er 19½mdr og først inden for den sidste 1½ måned er der for alvor kommet ord vi forstår ... hun er ikke 2 sproget .. der er ikke mange forskellige sprog omkring hende heller ... så hvis din datter endnu ikke rigtigt er kommet med nogle forståelige ord ... fat mod ... det dukker pludseligt op ... og når hun hører flere forskellige sprog hver dag tager det jo tid at lære at sortere ...

Hun er to-sproget, da jeg taler dansk med hende, og hendes far taler hollandsk. Men barnepigen taler engelsk, og de taler papiamentu i børnehaven (hvor hun går to dage om ugen), så det bliver til fire sprog i alt.

Hun har aldrig rigtig pludret. Hun var en meget alvorlig og stille baby. Hun er stadig lidt alvorlig og stille af natur, så det kommer nok bare den dag, hun selv er klar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

JeNoVa

SpunkenJo skriver:

Det blir en kæmpe fordel

Selvom der ikke er langt fra dansk til svensk, er jeg selv vokset op med to sprog. Min far er svensk og min mor dansk.

Vi boede insverige til jeg var 3 og så i Danmark bagefter.

Jeg mestrede begge sprog flydende som 4 årig, så no problemo med flere sprog i hjemmet.
- den dag idag, gætter svenskerne altid rigtigt på hvor jeg er fra når de hører mig tale..... Så jeg har lært det med lokal accent

Tak, det luner.

Anmeld

24. august 2011

3rollinger

JeNoVa skriver:

Jeg er også sikker på, at de mange sprog ikke ligefrem gør det nemmere at lære at tale. Det er godt at vide, at min datter ikke er ene om at være lidt forsinket, da jeg ikke rigtig kender andre, hvis børn vokser op med ligeså mange sprog.

Nej, det er der nok ikke mange der goer . Men de skal nok finde ud af det foer eller siden, saa selvom det bliver svaert saa hold ud hvis I kan. Det er jo fantasktisk at have 4 modersmaal.

Anmeld

24. august 2011

3rollinger

SpunkenJo skriver:

Det blir en kæmpe fordel

Selvom der ikke er langt fra dansk til svensk, er jeg selv vokset op med to sprog. Min far er svensk og min mor dansk.

Vi boede insverige til jeg var 3 og så i Danmark bagefter.

Jeg mestrede begge sprog flydende som 4 årig, så no problemo med flere sprog i hjemmet.
- den dag idag, gætter svenskerne altid rigtigt på hvor jeg er fra når de hører mig tale..... Så jeg har lært det med lokal accent

Jeg kunne forestille mig at det naesten er svaerere naar sprogene ligger taet paa hianden. Saa er der stoerre mulighed for at rode sprogene sammen og ikke lige huske om ordet er danske eller svensk.

Anmeld

24. august 2011

SpunkenJo

3rollinger skriver:

Jeg kunne forestille mig at det naesten er svaerere naar sprogene ligger taet paa hianden. Saa er der stoerre mulighed for at rode sprogene sammen og ikke lige huske om ordet er danske eller svensk.

Det kan du have ret i

Anmeld

24. august 2011

JeNoVa

3rollinger skriver:

Nej, det er der nok ikke mange der goer . Men de skal nok finde ud af det foer eller siden, saa selvom det bliver svaert saa hold ud hvis I kan. Det er jo fantasktisk at have 4 modersmaal.

Vi skal nok holde ud. Det var lidt svært/underligt i begyndelsen, men nu er det jo bare en vane, og vi tænker ikke længere over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.