Forsinket tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.301 visninger
35 svar
0 synes godt om
23. august 2011

JeNoVa

Min datter er nu snart 19 måneder, og hun taler nærmest ikke. Jeg læser mange steder omkring, hvor meget børn normalt taler i denne alder, og så meget taler hun langt fra. Hun bruger faktisk kun 3-4 ord i ny og næ. Til gengæld lader hun til at forstå meget mere af, hvad vi siger.

Det skal lige siges, at hun også var meget stille som baby. Desuden vokser hun op med 3-4 sprog, som godt kan forsinke sproget.

Dog er jeg bekymret over, at hun endnu ikke taler. Vil dette være gennemgående for hendes barndom, eller kommer det bare lige pludselig? Er der andre, der har erfaring med børn der er bagud med deres tale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mira0911

Min datter er 2½ år hun begyndte først rigtig at snakke for 4 mdr siden... Vi har talepædagog på og det hjælper virkelig meget... 

Når du siger 3-4 sproget?  hvad mener du så? 

Anmeld

23. august 2011

JeNoVa

Mira0911 skriver:

Min datter er 2½ år hun begyndte først rigtig at snakke for 4 mdr siden... Vi har talepædagog på og det hjælper virkelig meget... 

Når du siger 3-4 sproget?  hvad mener du så? 

Jeg mener, at jeg taler dansk med hende, hendes far taler hollandsk, sammen taler vi engelsk, barnepigen taler engelsk, og nu er hun startet i børnehave, hvor de taler papiamentu.

Vi bor i udlandet, og jeg kender ikke noget til talepædagoger på disse kanter. Men hvis det er nødvendigt, vil jeg da undersøge det nærmere.

Hvordan er dit barns sprog blevet vurderet af talepædagogen? Hvad gør talepædagogen for at forbedre dit barns sprog?

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

JeNoVa skriver:

Jeg mener, at jeg taler dansk med hende, hendes far taler hollandsk, sammen taler vi engelsk, barnepigen taler engelsk, og nu er hun startet i børnehave, hvor de taler papiamentu.

Vi bor i udlandet, og jeg kender ikke noget til talepædagoger på disse kanter. Men hvis det er nødvendigt, vil jeg da undersøge det nærmere.

Hvordan er dit barns sprog blevet vurderet af talepædagogen? Hvad gør talepædagogen for at forbedre dit barns sprog?

Ja jeg ved så ikke om I har talepædagoger der hvor i bor... 

Talepædagogen fortæller os hvad vi skal gøre.. 

Vi skal sætte ord på alt vi gør.. Sætte ord på alt hvad Julie gør. Kigge bøger sammen med hende, hvor hun skal pege på ting og fortælle hvad det er. 

Lige nu handler det meget om at sige alt hvad vi gør, og når jeg og kæresten fører en samtale sammen, kan Julie kort tid efter sige 3-4 ord som vi lige har sagt... Så det går frem af her... 

Anmeld

23. august 2011

H+S Skjolgborg.

Min datter er nu snart 19 måneder, og hun taler nærmest ikke. Jeg læser mange steder omkring, hvor meget børn normalt taler i denne alder, og så meget taler hun langt fra. Hun bruger faktisk kun 3-4 ord i ny og næ. Til gengæld lader hun til at forstå meget mere af, hvad vi siger.

Det skal lige siges, at hun også var meget stille som baby. Desuden vokser hun op med 3-4 sprog, som godt kan forsinke sproget.

Dog er jeg bekymret over, at hun endnu ikke taler. Vil dette være gennemgående for hendes barndom, eller kommer det bare lige pludselig? Er der andre, der har erfaring med børn der er bagud med deres tale?

Bare vent det komme med et sådan var det også her..Men med den mindste som er 20 mdr i dag.Han siger 5-6 ord ud i et som f.eks åå ja mand se mor se mor.Sp var her i juli mdr hun sagde normalt skulle et barn under 2 år ikke sige meget mere ind 2-3-4 ord så det er da flot nok med din datter efter mine sp,s meningen.

Henriette

Anmeld

23. august 2011

JeNoVa

Henriette1976 skriver:

Bare vent det komme med et sådan var det også her..Men med den mindste som er 20 mdr i dag.Han siger 5-6 ord ud i et som f.eks åå ja mand se mor se mor.Sp var her i juli mdr hun sagde normalt skulle et barn under 2 år ikke sige meget mere ind 2-3-4 ord så det er da flot nok med din datter efter mine sp,s meningen.

Henriette

Jeg tror, du mener 2-3-4 ord i træk.

Jeg mener 3-4 ord i alt.

Anmeld

24. august 2011

SussieThyssen

JeNoVa skriver:

Har du fået tjekket hendes ører???

Hvis barnet har stoppede ører, så kan det jo være svært at høre og udtale hvad der bliver sagt.

Min kusines ene søn var en sjov en, han nægtede at tale indtil han blev ca 5 år, og så en dag bed han pludselig om smørret midt i morgenmaden.
De havde fået barnet undersøgt i alle ender og kanter, og intet forhindrede ham i at kunne føre lange samtaler, han ville bare ikke.
Senere da de spurgte ham om hvorfor han ikke ville, sagde han bare at, det var der jo ikke nogen grund til!
Han er stadig en mand af få ord LOL
Men tale det kan han..og glimrende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. august 2011

JeNoVa

SussieThyssen skriver:

Har du fået tjekket hendes ører???

Hvis barnet har stoppede ører, så kan det jo være svært at høre og udtale hvad der bliver sagt.

Min kusines ene søn var en sjov en, han nægtede at tale indtil han blev ca 5 år, og så en dag bed han pludselig om smørret midt i morgenmaden.
De havde fået barnet undersøgt i alle ender og kanter, og intet forhindrede ham i at kunne føre lange samtaler, han ville bare ikke.
Senere da de spurgte ham om hvorfor han ikke ville, sagde han bare at, det var der jo ikke nogen grund til!
Han er stadig en mand af få ord LOL
Men tale det kan han..og glimrende.

Kærligst
Sussie

Hun har ikke fået tjekket sine ører, siden hun var 10 dage gammel, hvor der intet var i vejen med dem.

Dog tror jeg heller ikke, det er ørene, den er gal med, da hun godt forstår, hvad vi siger. Hvis hun sover, vågner hun ved den mindste lyd, og hun hører altid en flyvemaskine, før vi gør.

Din kusines ene søn tog da godt nok røven på sine forældre. Jeg ved selv ikke, om min datter ikke KAN tale, eller om hun bare ikke VIL tale.

Anmeld

24. august 2011

JeNoVa

Mira0911 skriver:

Ja jeg ved så ikke om I har talepædagoger der hvor i bor... 

Talepædagogen fortæller os hvad vi skal gøre.. 

Vi skal sætte ord på alt vi gør.. Sætte ord på alt hvad Julie gør. Kigge bøger sammen med hende, hvor hun skal pege på ting og fortælle hvad det er. 

Lige nu handler det meget om at sige alt hvad vi gør, og når jeg og kæresten fører en samtale sammen, kan Julie kort tid efter sige 3-4 ord som vi lige har sagt... Så det går frem af her... 

Jeg synes ellers, vi gør en indsats for at tale med hende, men det kan da godt være, vi skal have endnu mere fokus på det. Tak for input.

Anmeld

24. august 2011

katrineoerum

JeNoVa skriver:

Vores søn var heler ikke særligt talende men sundhedplejesken sagde at det er meget normalt at nogle børn først taler når de helt kan, altså har et godt ordforråd. Og ganske rigtigt lige pludselig sagde han sætninger og altmuligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.