Kan vi godt tillade os....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

DK

Man kan jo også bare slukke for sin telefon når du bliver sat igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Isabella_mor

MosterA skriver:

Åh kloge kvinder jeg har brug for jeres råd.

Jeg bliver sandsynligvis sat igang først i næste uge. Da jeg var til scanning  fik jeg at vide at der godt kunne gå nogle dage fra jeg var blevet sat igang og til jeg fødte. 

Både kærestens og min mor er meget nysgerrige og er ved at drive os til vandvid. De ringer hver dag for at høre hvordan det går!

De ved godt at vi får at vide på mandag hvornår vi skal sættes igang, så det kan vi ikke rigtig skjule for dem, men kan vi godt tillade os at sige til dem at vi har fået at vide hvornår vi skal sættes igang og vi skal nok kontakte dem når det hele er over eller hvis der sker noget??

Vi vil gerne have ro til at koncentrer os om at føde vores barn og gøre det til en god oplevelse for os begge, uden at vi skal stresse over at vores mødre ringer konstant.

Hvad mener I - er vi egoistiske eller er det ok??

JA det er helt i orden...

jeg sagde til ALLE at de fik besked når fødslen var overstået, jeg havde kun nogle få jeg kunne ringe til og få lidt moralsk støtte.. og støtte til fødslen... og det havde de bare at respektere fordi at jeg orkede ikke 100 opkald om hvornår føder du osv... 

min mor ringede endda til mig mens jeg havde veer.. og jeg skjulte det så godt jeg kunne så hun forstod ikke en meter.. heldigvis. for jeg ville ikke have der var nogen der skulle ringe hele tiden og spørge hvordan går det... så var jeg blevet sindssyg.. ^_^

så du siger bare til folk at du siger til når det er overstået og ikke et minut før... 

Anmeld

23. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig kan du tillade dig at holde det for dig selv. Hvad kan de få ud af at vide, at nu er du sat i gang - ud over at de vil være rundt på gulvet, nervøse og utålmodige i måske flere dage?

Ved min første fødsel var vi helt enige om, at ingen skulle vide det, når vi tog på sygehuset. Min svigermor hørte det desværre ad omveje via min mands arbejdsplads, og dæleme, om hun ikke ringede til fødegangen og insisterede på at tale med min mand for at sikre sig, at alt var ok!!! Jeg kunne SÅ godt lide tanken om, at det kun var os, der vidste besked, og jeg følte virkelig, hun ødelagde noget for os. I øvrigt gav det hende jo kun uro de seks-syv timer, der gik, før jeg havde født.

Anmeld

23. august 2011

MosterA

Åh piger hvor er jeg glad for at læse så mange super svar, der minder mig om, hvor vigtigt det er at min kæreste og jeg verne om det helt unikke jeg har fået at vide en fødsel er. 

Vi vil helt sikkert tage jeres råd til os og vi har planlagt at vi på mandag, når vi har været til scanning, vil fortælle dem at vi har fået en dato for igangsættelsen og at end til de har et barnebarn vil vi helt have hvis de vil lade være med at kontakte os, men at vi selvfølgelig nok skal kontakte dem hvis der sker noget de bør vide ellers så først når deres barnebarn er kommet til verden.

Håber de forstår os!

Anmeld

23. august 2011

Mette+Mathias

MosterA skriver:

Det er ikke så meget datoen de ikke må vide, men hvis de ved jeg bliver sat igang f.eks. tirsdag så vil de begge med 120% garanti ringe hver dag for at høre hvordan det går og de vil bestemt se det som en fornærmelse hvis vi slukker vores mobiler.

Min mors svoger arbejder også på den fødagang jeg er tilknyttet så hun vil bare få ham til at finde ud at hvordan det går 

Det håber jeg godtnok ikke han fortæller hende. ALT sundhedspersonale har tavshedspligt, og det er strafbart at bryde den!

Hvorfor ikke bare selv fortælle det, og når i så siger det, så sig at i slukker mobilen, så de behøver ikke at ringe (den dag).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.