Kan vi godt tillade os....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
34 svar
0 synes godt om
23. august 2011

MosterA

Åh kloge kvinder jeg har brug for jeres råd.

Jeg bliver sandsynligvis sat igang først i næste uge. Da jeg var til scanning  fik jeg at vide at der godt kunne gå nogle dage fra jeg var blevet sat igang og til jeg fødte. 

Både kærestens og min mor er meget nysgerrige og er ved at drive os til vandvid. De ringer hver dag for at høre hvordan det går!

De ved godt at vi får at vide på mandag hvornår vi skal sættes igang, så det kan vi ikke rigtig skjule for dem, men kan vi godt tillade os at sige til dem at vi har fået at vide hvornår vi skal sættes igang og vi skal nok kontakte dem når det hele er over eller hvis der sker noget??

Vi vil gerne have ro til at koncentrer os om at føde vores barn og gøre det til en god oplevelse for os begge, uden at vi skal stresse over at vores mødre ringer konstant.

Hvad mener I - er vi egoistiske eller er det ok??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

An&Jo

det er i min verden helt iorden at i beder dem om at lade jer være og give jer ro til at føde JERES barn..

det er jo ikke dem der skal føde men dig, så de må lige gå ldit i baggrunden og give jer den plads i beder om..

Anmeld

23. august 2011

sarahb

Jeg synes tit mange er meget sensitive omkring det at føde. Jeg ville blive rigtig ked af det hvis mit barn ikke ville fortælle hvornår det skulle ske. Men jeg ville også give dem deres space og vente med at komme ud på sygehuset til man er blevet indviteret til at komme.
Jeg ville helt klart fortælle dem det.
Og når i skal ind og føde, så er det jo bare med at slukke mobilen eller sætte den på lydløs, uanset hvad er mobilen nok det sidste i tænker på i kampens hede om at få jeres baby til verden

Anmeld

23. august 2011

L.J.L

MosterA skriver:

Jeg bliver sandsynligvis sat igang først i næste uge. Da jeg var til scanning  fik jeg at vide at der godt kunne gå nogle dage fra jeg var blevet sat igang og til jeg fødte. 

Både kærestens og min mor er meget nysgerrige og er ved at drive os til vandvid. De ringer hver dag for at høre hvordan det går!

De ved godt at vi får at vide på mandag hvornår vi skal sættes igang, så det kan vi ikke rigtig skjule for dem, men kan vi godt tillade os at sige til dem at vi har fået at vide hvornår vi skal sættes igang og vi skal nok kontakte dem når det hele er over eller hvis der sker noget??

Vi vil gerne have ro til at koncentrer os om at føde vores barn og gøre det til en god oplevelse for os begge, uden at vi skal stresse over at vores mødre ringer konstant.

ja da! I SKAL være egoistiske når det kommer til fødslen, for det kræver en hel masse af jer begge, dog mest af dig

De har jo også begge selv prøvet at føde, så de kan forhåbentlig huske hvor hårdt det var.

God fødsel!

Anmeld

23. august 2011

sne190810

Det syntes jeg er ganske ok. Og det forstår de sikkert også .. De har jo selv prøvet at gå igennem en fødsel, long time ago  Så de burde være forstående.

Og ja, går jo ikke udfra i råber ørerne af dem, men siger det på en pæn og sød måde '

Held og lykke, og en masse ve-støv afsted til dig

Anmeld

23. august 2011

Holbæktrunten

MosterA skriver:

Her er det helt naturligt at besteforældre og andre får besked af manden når der sker noget.... Og det bliver også ham der ringer rund når knejten er ude... Det har vi sagt fra start af, og det betyder at vi har fred og ro til at forberede os og få en god fødsel. Der har ikke været nogen sure miner eller noget, for alle ved at de nok skal få besked både før og efter - men det er på vores præmisser. Har også sagt at jeg ikke gider at have folk redende i tide og utide, de må ringe først ( når vi er kommet hjem) og jeg har ingen skrupler ved at sige nej tak til besøg, hvis jeg ikke kan overskue det. Alle har været meget positive overfor klare udmeldinger, og keglehat kunnet nyde den interesse der har været i stedet for at blive irriteret

Anmeld

23. august 2011

Muhmi

An&Jo skriver:

det er i min verden helt iorden at i beder dem om at lade jer være og give jer ro til at føde JERES barn..

det er jo ikke dem der skal føde men dig, så de må lige gå ldit i baggrunden og give jer den plads i beder om..

Anmeld

23. august 2011

MosterA

sarahb skriver:

Jeg synes tit mange er meget sensitive omkring det at føde. Jeg ville blive rigtig ked af det hvis mit barn ikke ville fortælle hvornår det skulle ske. Men jeg ville også give dem deres space og vente med at komme ud på sygehuset til man er blevet indviteret til at komme.
Jeg ville helt klart fortælle dem det.
Og når i skal ind og føde, så er det jo bare med at slukke mobilen eller sætte den på lydløs, uanset hvad er mobilen nok det sidste i tænker på i kampens hede om at få jeres baby til verden

Det er ikke så meget datoen de ikke må vide, men hvis de ved jeg bliver sat igang f.eks. tirsdag så vil de begge med 120% garanti ringe hver dag for at høre hvordan det går og de vil bestemt se det som en fornærmelse hvis vi slukker vores mobiler.

Min mors svoger arbejder også på den fødagang jeg er tilknyttet så hun vil bare få ham til at finde ud at hvordan det går 

Anmeld

23. august 2011

SpunkenJo

Hvis jeg følte de ikke ville respektere vores ønske om at gøre det på
Egen hånd. Og hvis jeg frygtede de kunne finde på at møde op midt i det hele, ville jeg lave den royale finte, og sige til dem, at igangsættelsens datoen er en dato senere end den Ibhar aftalt med hospitalet!!

Jeg syns nemlig det er vigtigt I har helt ro til at få bragt jeres lille guldklump til verden.

Men jeg kender ikke jeres mødre, så I må sammen (manden og dig) få talt om at finde en løsning, som giver jer ro på den store dag

Anmeld

23. august 2011

sarahb

MosterA skriver:

Det er ikke så meget datoen de ikke må vide, men hvis de ved jeg bliver sat igang f.eks. tirsdag så vil de begge med 120% garanti ringe hver dag for at høre hvordan det går og de vil bestemt se det som en fornærmelse hvis vi slukker vores mobiler.

Min mors svoger arbejder også på den fødagang jeg er tilknyttet så hun vil bare få ham til at finde ud at hvordan det går 

ja ok, min mor ringede faktisk også hver dag jeg gik over tid og spurgte hva så kan du mærke noget NU!!! Vi plejer at snakke hver dag, mange gange om dagen, men lige det spørgsmål er såååå træls!!!
Sig til dem, at du ikke kan overskue det spørgsmål og at du ikke gider gå og tænke over det konstant for så er ventetiden ALT for lang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.